Vokietijos „Volkswagen AG“ grupei priklausanti „Audi AG“ naujuosius „AUDI“ be keturių žiedų ėmėsi kurti bendradarbiaudama su Kinijos automobilių gamintoju SAIC. Planuojama, kad rinkoje naujieji „AUDI E Concept“ pasirodys jau kitų metų vasarą. Tai bus „sportback“ tipo automobilis, plačiau žinomas kaip „universalas“.
Kaip praneša „Reuters“, „Audi“ ir SAIC tokiu būdu stengiasi susigrąžinti rinkos dalį Kinijoje iš elektromobilius ir hibridinius automobilius gaminančių vietos konkurentų.
Naujieji „AUDI“ elektromobiliai bus kuriami naudojant Kinijos SAIC architektūrą ir, kaip teigia „Audi“, bus remiamasi vietos tiekėjais ir technologijomis. Taigi, preliminariais duomenimis, tai bus kiniškas automobilis su „AUDI“ užrašu, taip siekiant privilioti jaunus klientus vakarietišku prekiniu ženklu.
Du elektrinius variklius kiekvienai ašiai turintis automobilis išvystys 764 arklio galias, 800Nm sukimo momentą, o iki 100 km/val. įsibėgės per 3,6 s. Teigiama, kad 100 kWh akumuliatorius leis nuvažiuoti teorinius 700 km vienu įkrovimu. Per 10 minučių pakrovus bateriją bus galima nuvažiuoti 370 km, „Audi“ pranešimą cituoja „Car&Driver“.
Šanchajuje vykusio renginio metu, skirto pirmojo koncepcinio automobilio pristatymui, „AUDI“ projekto vadovas Ferminas Soneira „Reuters“ reigė, kad šiuo visiškai elektriniu automobiliu siekiama pritraukti jaunesnius vairuotojus, kurie ieško premium segmento technologijų, pavyzdžiui, pažangių pagalbos vairuotojui sistemų.
Anot jo, premium segmento pirkėjai Kinijoje jau yra 30-35 metų amžiaus, tuo tarpu visame likusiame pasaulyje – 55-erių.
Be šio naujojo kūrinio per artimiausius trejus metus „Audi“ ir SAIC planuoja pristatyti dar du automobilius. Vienas iš jų bus SUV klasės.
Šiuo metu Kinijoje parduodami „Audi“ elektromobiliai vis dar turi įprastą keturių žiedų logotipą. Kinijoje „Audi“ kartu su FAW gamina „Q4 e-tron“, su SAIC gamina „Q5 e-tron“. Vėliau šiais metais kartu su FAW „Audi“ pristatys ir bendrą gaminį „Q6 e-tron“.
Volkswagen nori gaminti pigius elektromobilius
Į Europą žengiant Kinijos automobilių gamintojams ir ten gaminamiems europietiškų prekės ženklų modeliams, didieji Europos koncernai sunerimę. Atsižvelgiant į tai, „Volkswagen“ pareiškė, kad siekdamas išlaikyti konkurenciją, investuos į pigių elektromobilių kūrimą.
Tokią poziciją „Volkswagen“ išsakė po to, kai šiemet žlugo derybos dėl bendradarbiavimo su „Renault“.
Gamintojas žada daugiau dėmesio skirti pigių elektromobilių, kurie būtų skirti Europos rinkai, gamybai. Numatoma, kad tokių automobilių kaina svyruotų apie 20 tūkst. eurų, o pirmieji tokie elektromobiliai galėtų būti pristatyti jau 2027-aisiais.
Manoma, kad tai bus ID.1, mat būtent jis galėtų būti artimiausias konkurentas Kinijos gamintojų siūlomiems automobiliams, kurie, atsižvelgiant į gamybos sąnaudas ir pardavimo kainą, yra 30 proc. pranašesni už Vakarų konkurentus.
„Volkswagen“ atstovai nurodė, jog kurdami minėtą modelį, stengsis išnaudoti vietinius resursus ir gamybos galimybes, kad sumažintų komponentų gabenimo kelius, o kartu būtų mažinama ir gamybos tarša.
Kiniškiems elektromobiliams – muitai
Šių metų rugpjūtį Kanados ministras pirmininkas Justinas Trudeau šių metų rugpjūčio pabaigoje paskelbė įvedantis šimtaprocentinius tarifus iš Kinijos importuojamiems elektromobiliams. Tai Kanados ministras pirmininkas padarė imdamas pavyzdį iš JAV, siekdamas atsiginti nuo Šiaurės Ameriką užtvindžiusių Kinijos valstybės subsidijuojamų automobilių, anksčiau pranešė ELTA.
Kaltindamas Kiniją – vieną iš didžiausių elektromobilių eksportuotojų pasaulyje – tuo, kad ji tokiose srityse, kaip aplinkos apsaugos ir darbo standartai „nežaidžia pagal tas pat taisykles, kaip kitos šalys“, jis taip pat pristatė papildomą 25 proc. mokestį iš Kinijos importuojamai plieno ir aliuminio produkcijai. Jungtinės Valstijos ir Europos Sąjunga pastaraisiais mėnesiais įvedė atitinkamai 100 proc. ir 38 proc. dydžio tarifus kiniškiems elektromobiliams.