Privalumų daug, minusas tik vienas
„Vairuoju „Nissan Leaf“, kuris yra vienas iš paprasčiausių elektromobilių, bet jį turiu pakankamai seniai – daugiau nei 5 metus. Tuo metu šie elektromobiliai buvo paklausūs, pasirinkimas rinkoje nebuvo toks didelis, kaip šiandien, nebuvo ir tokių galingų, kaip dabar, kurie pilnai pakrauti nuvažiuoja virš 300 km. Jeigu keisiu elektromobilį, tai pirksiu tikrai galingesnį, kad galėčiau nuvažiuoti ilgesnius atstumus, rečiau stojant krautis“, – sako Ineta.
Į klausimą, kodėl tuo metu pasirinko elektromobilį, o ne paprastą automobilį, Ineta atsako, kad pasirinkimą lėmė kelios sudedamosios dalys: „Man imponavo, kad automobilis švarus, neteršia gamtos. Kadangi mes daug važinėdavome ir dar su vyru atskirai, tai buvo nemažos kuro sąnaudos, kurias norėjosi sumažinti. Taip pat vienas iš privalumų, kad šie automobiliai ypatingai retai genda, priežiūros ir remonto atžvilgiu tai yra labai nebrangu, nereikalauja tiek dėmesio, palyginus benzinu ar dyzeliu varomais automobiliais, nereikia leisti pinigų tepalams, jų keisti ir rūpintis kitais įprastais dalykais. Iš tiesų, tai ši dalis labai pasiteisino – aš į servisą važiuoju tik pasikeisti padangas, daugiau nieko neteko daryti per tuos penkerius metus, išskyrus vienintelį kartą, kai stovėjimo aikštelėje į jį įvažiavo kitas automobilis ir reikėjo paremontuoti“.
Ineta sako, kad to remonto metu atradusi vieną šio elektromobilio minusą: „Kai į mano elektromobilį atsitrenkė, sugadino priekyje įkrovimo lizdą, reikėjo pakeisti detales, o rast dėvėtas buvo neįmanoma, aišku, nuo detalės priklauso. Mano atveju, teko laukti tris mėnesius, kol atsiuntė iš „Nissan“ atstovybės naujas ir tuo metu važinėti benzinu varomu automobiliu, kad finansiškai labai neapsimokėjo“.
Labiausiai pasiteisino galimybė važiuoti pirma juosta
„Labai didelio kilometražo per dieną dabar nenuvažiuoju – iki 140 km. To man pilnai užtenka, nes kursavimo ratas nėra labai didelis – netoli Kernavės gyvename, važinėju iki darbo, iki Vilniaus, atgal.
Ką išskirčiau iš privalumų kelyje, tai važiavimas pirma juosta labai pasiteisinęs dalykas, visuomet ja važiuoju, labai daug laiko susitaupo, ypatingai, kamščių metu. Nemokamą parkingą irgi buvau susitvarkiusi, kai dirbau Vilniuje, tai buvo ir reikalinga, ir naudinga. Dabar rečiau naudojuosi, jeigu reikia, tai susimoku, nes, tarkime, privačiose aikštelėse už stovėjimą elektromobiliams reikia mokėti“, – sako Ineta.
Dideliems atstumams renkasi paprastą automobilį
Kitas šeimos automobilis nėra elektromobilis, Inetos vyro Ąžuolo, jis skirtas nuvažiuoti didesniems atstumams.
„Kai noriu nuvažiuoti prie jūros ar į gimtą Marijampolę, tuomet juo važiuojame. Pradžioje labai tikėjausi, kad infrastruktūra bus labiau išvystyta. Esu elektromobiliu važiavusi iki Klaipėdos, kad pasibandyti, iš anksto susižiūrėjau kur pakelyje yra įkrovimo stotelės, teko tris kartus stoti. Akumuliatorius nėra labai galingas, tai per 25-30 min. pasikraudavo pilnai. Pliusas tame, kad buvo vasara, o kadangi važiavau su vaikais, tai jiems ir į tualetą, ir pavalgyti norisi, tai tie sustojimai nesukėlė jokio diskomforto.
Dabar jau seniai į tą pusę važiavau elektromobiliu, bet tuomet tikrai labai norėjosi, kad įkrovimo aikštelių būtų gerokai daugiau. Beje, man tada pasisekė ir dėl to, nes važiavau ne savaitgalį. Kai pakalbu su tais, kurie vairuoja elektromobilius, tai savaitgaliais autostradoje būna bumas, ir tada tenka ir eilėje pastovėti. Jeigu prieš tave pradeda krautis galingus akumuliatorius, tai gali ir dvi, ir tris valandas prastovėti. Tad tų stotelių dažnumas galėtų būti labiau išvystytas, kad žmonėms patogiau būtų“, – mano Ineta.
Savo elektromobilį krauna namuose
„Mes saulės elektrinės neturime, vienas iš pliusų buvo būtent tokį jį perkant, kad nereikėjo papildomai nieko įsirenginėti, akumuliatorius yra mažesnio galingumo. O kraunu namuose paprasčiausiu būdu – kaip telefoną. Užtenka 220 kw rozetės ir pakrovėjo. Per 4 valandas akumuliatorius pilnai pasikrauna. Nakčiai palieku krautis ir pamirštu“, – sako Ineta, pridurdama, kad jei tenka pasivažinėti daugiau, ir mato, kad gali nenuvažiuoti iki namų, Vievyje yra nemokama krovimo aikštelė, kur pasikrauna akumuliatorių 10 – 15 minučių ir važiuoja toliau.
Paklausus, ar daug elektros prisuka elektromobilis, atsako, kad stipriai jaustųsi, tai taip nėra: „Pas mus tai yra pastovus dalykas, bet tikrai ne po 50 eurų per dieną, kaip kad teko pajusti daugiau pavažinėjus benzinu varomu automobiliu (juokiasi, aut. pastaba).
Į klausimą, ar po elektromobilio persėstų į benzinu varomą automobilį, Ineta sako, kad nėra tokio poreikio, bet ir nesako, kad negalėtų: „Ir nors man svarbu, kad neteršiu gamtos ar sąnaudos yra sumažėjusios, bet jeigu mano darbas būtų kur nors Klaipėdoje, man reiktų galingo akumuliatoriaus. Ir jeigu neturėčiau keliasdešimt tūkstančių eurų, pavyzdžiui, „Teslai“ ar kitam galingesniam elektromobiliui nusipirkti, bet tai būtų labai svarstytinas dalykas, kokią transporto priemonę rinktis“.