Įspūdingą rezultatą pasiekė trys žinomi keliautojai – Vitoldas Milius, Aidas Bubinas ir Audrius Sutkus – bei naujų technologijų entuziastas, verslininkas Vaidotas Lašas, kuris rekordiniam važiavimui skyrė asmeninį „Tesla Model 3“. Tai prieš dvejus metus pagaminta šio modelio „Long Range“ versija su 73,5 kWh efektyvios talpos baterija ir dviem elektros varikliais, suteikiančiais bendrą 334 kW (441 AG) galią.

Atskleidė tikrąsias elektromobilių galimybes

Dabartinis didžiausio per 24 val. su elektromobiliu įveikto atstumo rekordas priklauso norvegui Bjørnui Nylandui. 2019-ųjų liepos mėnesį jis drauge su bendražygiais su „Tesla Model 3“ per parą sukorė 2 781 km. Jie važinėjo žiediniu maršrutu A20 neribojamo greičio automagistralėje, Meklenburgo-Pomeranijos regione, Vokietijoje ir viską rodė per tiesioginę transliaciją.

Pasaulio rekordas buvo pasiektas nepaisant lietaus ir aštrių vėjo gūsių. Dėl didelio „Ionity“ įkrovimo stotelių ir „Tesla Model 3“ baterijų pajėgumo automobilio baterija per 15 minučių būdavo įkraunama iki maždaug 52 proc. Tuomet, spausdamas didžiausiu greičiu, vienas iš ekipažo narių elektromobilį vairuodavo apie valandą. Vidutinis greitis, įskaičiuojant sustojimus, per 24 val. siekė 116 km/val.

Lietuvoje rekordo buvo siekiama panašiu būdu. „Tesla Model 3“ baterija buvo įkraunama iki kiek daugiau nei 60 proc., o vienas iš rekordo siekusių dalyvių elektromobilį vairuodavo tik kiek ilgiau nei valandą. Buvo važiuojama automagistralės A1 ruožu tarp Kauno ir Klaipėdos, kuriame spalio mėnesį dar buvo leidžiamas didžiausias 130 km/val. greitis. Vidutinis rekordinio važiavimo greitis siekė 104 km/val.

Vokietijoje pasiekto rekordo sąlygų negalėję pakartoti lietuviai nebandė pagerinti norvego rezultato. Oficialiai buvo pasiektas didžiausio per 24 val. elektromobiliu Lietuvoje nuvažiuoto atstumo rekordas. Lietuviai, kaip ir B. Nylandas, naujų technologijų skeptikams norėjo parodyti, kokios yra naujos kartos elektromobilių galimybės, turint tinkamą infrastruktūrą.

„Naudojant tokio pajėgumo įkrovimo stoteles kaip „Tesla“ montuojamą „Supercharger“ įrangą ir šio gamintojo elektromobilius, važinėjant realiomis sąlygomis būtų galima visiškai nekvaršinti galvos dėl įveikiamų atstumų, greičio ir oro sąlygų. Įkrovimas vyksta itin sparčiai, o šiuolaikiškas stoteles naudoti itin paprasta“, – komentavo V. Milius.

Kai įkraunama greitai – taupyti energijos nereikia

V. Milius pridūrė, kad itin spartaus įkrovimo technologijos suteikė galimybę visiškai kitaip vairuoti elektromobilį nei per ekonomiško važiavimo varžybas. Šaltą, lietingą lietuvišką rudenį buvo naudojamas „Tesla Model 3“ šildymas ir visa komforto įranga. Didžiausiu greičiu, nepažeidžiant taisyklių, įveikus pasirinktą maršrutą, baterija vėl būdavo įkraunama.

„Energijos nė kiek netaupėme, nes nebuvo prasmės to daryti. „Tesla Model 3“ – ne tas elektromobilis, prie kurio reikia ilgai stoviniuoti laukiant, kol įsikraus baterija. Taip pat netrikdo rūpestis, ar galėsi pasiekti stotelę, važiuodamas vis lėčiau. Mes visuomet dūmėme maksimaliu leistinu greičiu“, – apie naujos kartos elektromobilio vairavimą pasakojo jis.

Kol kas vienintelės „Supercharger“ įkrovimo stotelės įrengtos Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje, kurioje įsikūrusi ir oficialiai UPS paslaugas Lietuvoje teikianti bendrovė „Skubios siuntos“. Lietuviams siekiant rekordo, jos patalpos atstojo poilsio erdvę. Dieną, įkraunant „Tesla Model 3“ bateriją, taip pat buvo naudojama ir šiai įmonei priklausančios 100 kW saulės elektrinės energija.

„Skubių siuntų“ bendrovės direktorius Vaidotas Lašas, kurio „Tesla Model 3“ elektromobiliu ir buvo siekiama rekordo, juokavo, kad tokią atsakingą užduotį visuomet geriau patikėti profesionalams. Todėl ir vairavo tik pirmąsias dvi valandas, o tuomet perdavė estafetę žinomiems keliautojams.

„Vis tiek prireikė net trijų vairuotojų tam, kad visą parą automobilis galėtų skrieti maksimaliu greičiu. Anksčiau elektromobilio baterijų įkrovimas ilgai trukdavo, todėl pakakdavo laiko poilsiui, tačiau viskas pasikeitė – dabar galima pusantros valandos vairuoti, o sustojimas užtrunka tik 10 minučių“, – kalbėjo verslininkas.

Nebrangu net važiuojant didžiausiu greičiu

79 kWh talpos bateriją turintis elektromobilis pagal WLTP testus viena įkrova gali įveikti iki 560 km atstumą. Turint galimybę kasdien įsikrauti, tokį modelį galima eksploatuoti taip pat intensyviai kaip ir įprastą automobilį su vidaus degimo varikliu. 2019-aisiais pagamintu „Tesla“ elektromobiliu V. Lašas jau nuriedėjo 80 tūkst. kilometrų.

„Baterijos efektyvumas nemažėja – daugiau įtakos nuvažiuojamam atstumui turi lietuviškas klimatas. Žvarbiomis dienomis tenka šildyti saloną, todėl energijos sąnaudos automatiškai išsipučia. Per visą elektromobilio eksploatacijos laikotarpį svarbiausios techninės charakteristikos visiškai nepasikeitė“, – komentavo bendrovės vadovas.

V. Lašas pasakojo, kad netgi po rekordinio, 24 val. trukusio, pasivažinėjimo, visiems vairuotojams spaudžiant akceleratorių iki dugno, vidutinės „Model 3“ energijos sąnaudos siekė 23 kWh/100 km. Skaičiuojant pagal privatiems vartotojams iki šiol taikytą vidutinį 15 centų už kilovatvalandę elektros tarifą, nuvažiuoti 100 km didžiausiu leistinu greičiu su „Tesla“ atsieina mažiau nei 3,5 euro.

Kaune įrengtomis didžiausios 250 kW įkrovimo galios „Supercharger“ stotelėmis visi vartotoji gali naudotis kol kas nemokamas. Tokio pajėgumo iki galo neišnaudoja net ir „Tesla“ elektromobiliai, kurių baterijų įkrovimo sparta, pasiekus 30 proc., ima mažėti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)