Automobilių apžvalgininkai naujo modelio besižvalgantiems pirkėjams visuomet pataria tą patį: gerai įvertinkite, kokį atstumą nuvažiuojate darbo dienomis ir kaip dažnai leidžiatės į tolimesnes keliones, sakoma pranešime. Turintiems sodybą užmiestyje ar šiltuoju sezonu itin dažnai vykstantiems į pajūrį net ir pažangiausias elektromobilis gali kelti nepatogumų.

Naujų technologijų entuziastams, kurie dar nepasiruošę pereiti prie šimtu procentų elektrinio transporto, optimali išeitis yra įkraunamas hibridinis modelis (angl. plug-in hybrid electric vehicle, PHEV). Nors tai ir kompromisinis variantas, pastarąjį dešimtmetį tobulindami jį inžinieriai pasiekė įspūdingų rezultatų. Tiesa, norint išnaudoti hibridinės pavaros privalumus, visų pirma reikia juos žinoti.

Tinka kaip elektromobilis

2013 metais debiutavęs pirmos kartos įkraunamas hibridas „Mitsubishi Outlander PHEV“ sparčiai išpopuliarėjo dėl kai kurių šalių suteikiamų mokestinių lengvatų, tačiau elektros režimu važiuota ne ypač dažnai. Priežastis – paprasta: gamintojo skelbtas viena įkrova nuvažiuojamas 50 km (pagal NEDC standartą) atstumas realiomis sąlygomis buvo gerokai trumpesnis.

Taip susiformavo įprotis vairuoti įkraunamus hibridus ir pamiršti itin svarbią baterijos energijos atsargų papildymo galimybę. Baterijų talpa per trumpą laikotarpį gerokai padidėjo, elektros pavara tapo efektyvesnė ir sumažėjo bendras įkraunamų hibridinių modelių svoris.

Atitinkamai augo tokių automobilių galimybės. Pavyzdžiui, naujas „Peugeot 3008 Hybrid4“ viena įkrova realiomis sąlygomis gali nuvažiuoti iki 60 km atstumą.

Įkraunami hibridai itin efektyvūs mieste, kuriame gali nuvažiuoti dar daugiau, o 50–60 kilometrų kasdien įprastais maršrutu „namai–darbas–vaikų ugdymo įstaiga“ ir atgal visiškai pakanka.

Elektros režimas taip pat leis pamiršti rūpesčius dėl eismo ribojimų, kurie ateityje bus griežtesni ir centrinėse Lietuvos didmiesčių dalyse.

Įkraunamo hibrido prietaisų skydelis

Mažesnės išlaidos

Galimybė sutaupyti itin juntama, jei nepamirštama įkrauti baterijos ir naudotis elektros režimu. Pavyzdžiui, „Peugeot 508 Hybrid“ 11,8 kWh bateriją visiškai įkrauti namuose kainuotų mažiau nei 2 eurus, o energijos atsargų užtektų įveikti mažiausiai 50 kilometrų (pagal WLTP standartą).

Net jei tolimesnėse kelionėse įsijungia vidaus degimo variklis, įkraunamo hibrido degalų sąnaudos bus pastebimai mažesnės nei įprasto benzininio ar dyzelinio automobilio. Konkretų skirtumą lemia, kokie automobiliai lyginami ir kiek įkrauta baterija, tačiau skaičiuojama, kad įkraunamas hibridas naudoja apie 40 proc. mažiau degalų.

Aktyvuojamas elektros režimas taip pat leidžia mažinti vidaus degimo varikliui tenkančią apkrovą ir ilginti eksploatacijos laikotarpį. Stabdant įprastomis sąlygomis elektros variklis dirba generatoriaus režimu, todėl pastebimai mažiau dyla stabdžių diskai ir kaladėlės.

Greičiau įkraunama baterija

Įkraunami hibridai elektros režimu nuvažiuoja mažiau nei tik elektros pavarą turintys modeliai, tačiau mažesnė baterija yra lengvesnė, be to, ją galima daug greičiau įkrauti.

„Peugeot 3008 Hybrid4“ 13,2 kWh bateriją buitiniu elektros lizdu galima visiškai įkrauti per 7 val. Užtenka įrengti 7,4 kW galios sieninę stotelę ir įkrovimo laikas sutrumpės iki 1 val. 45 min. Atitinkamai antros kartos „Nissan Leaf“ bateriją įkrauti truktų ilgiau nei 17 val. ir apie 6 val.

Įprastai baterija nekraunama nuo 0 iki 100 proc., to nerekomenduoja ir gamintojai, todėl dažniausiai visa bus dar greičiau. Taip pat reikėtų nepamiršti, kad įkrovimo laikas gali skirtis ne tik dėl stotelės galios ar tipo, bet ir aplinkos bei baterijos temperatūros.

Mažesnė aplinkos tarša

Mažinant aplinkos taršą, reikalavimai naujų modelių emisijoms neišvengiamai griežtės, o vartotojai bus toliau skatinami rinktis ekologiškesnes transporto priemones. Įkraunami hibridai leidžia išspręsti didmiesčių centrus kamuojančią automobilių taršą, nes aktyvavus elektros režimą į aplinką neišmetamos jokios kenksmingos dujos ar kietosios dalelės.

Peugeot 508

Taip pat verta pažymėti, kad automobilių tarša yra proporcingą degalų sąnaudoms. Ekonomiškesnis automobilis visuomet bus ekologiškesnis. Net ir veikiant 1,6 litro benzininiam varikliui nuvažiuodamas vieną kilometrą „Peugeot 508 SW Hybrid“ į aplinką vidutiniškai išmes 34 g anglies dvideginio. Puikus 4790 mm ilgio ir 530 litrų tūrio bagažinės automobilio rezultatas.

Įkraunami hibridai „Peugeot“ yra funkcionalūs, kai reikia mažinti taršą numatytose vietose. „e-Save“ sistema leidžia rezervuoti baterijos energiją ir panaudoti ją vėliau. Naudinga, kad galima pasilikti visas energijos atsargas arba tiek, kad užtektų elektros režimu nuvažiuoti 10 ar 20 km. Tuomet planuojant maršrutą, kuriame numatyta atkarpa per miesto centrą, pakanka pasirinkti norimą nustatymą.

Dinamiškas važiavimas

Į įkraunamus hibridinius modeliuos montuojami galingesni elektros varikliai nei išorinės elektros jungties neturinčius hibridus, tai gali gerokai pakeisti automobilio charakterį.

Puikus pavyzdys yra dinamiškiausias „Audi Q5“ gamoje įkraunamas „55 TFSI e quattro“ hibridas. Išvystomas bendras 370 Nm sukimo momentas mažesnis nei versijos su 3 litrų darbinio tūrio dyzeliniu varikliu, tačiau trauka gaunama vos paspaudus akceleratorių, o tai leidžia miesto visureigiui nuo 0 iki 100 km įsibėgėti per 5,3 sekundės.

„Peugeot“ šioje srityje žengia svarbų žingsnį į priekį. Į hibridinių jėgainių plėtojimą orientuotas naujas kompanijos padalinys „Peugeot Sport Enginered“ pristatė sportišką 508 sedano versiją, į kurią, be benzininio variklio, sumontuoti ir du elektros motorai. Bendras hibridinės pavaros pajėgumas – 360 AG ir 520 Nm.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)