Kai prieš trejetą metų Lietuvoje pasirodė „Audi e-tron“ krosoveriai – bene pirmoji reali alternatyva tuo metu elektromobilių pasaulyje dominavusiai „Tesla“ – su vienu jų kauniškės „Audi“ atstovybės „Autojuta“ pardavimų vadovas V. Švedas leidosi į nedidelį eksperimentą: naudodamas visus kelionės komfortą užtikrinančius elektros prietaisus, maksimaliu leistinu greičiu nulėkė iki Palangos ir ten užfiksavo energijos likutį maždaug 80 km kelio. Nors tokiu būdu buvo atsakyta į bene dažniausiai mūsų krašte užduodamą klausimą dėl elektromobilio praktiškumo, tuo metu pats Vytautas prisipažino, jog tai dar ne jo svajonių mašina. Tačiau praėjusį savaitgalį su „Audi e-tron GT“ laimėjęs naujo formato elektromobilių lenktynes, V. Švedas poziciją pakeitė bemaž kardinaliai.

„Turbūt galima ilgai diskutuoti ar „Volkswagen“ koncernas pavėlavo į automobilių elektrifikavimo traukinį, ar tiesiog vengė pristatyti rinkai ne iki galo ištobulintus modelius. Viską į savo vietas sudėliojo faktas, jog pavasarį ID.4 tapo „Pasaulio metų automobiliu 2021“ ir vienu populiariausių elektromobilių visoje rinkoje. Be to, elektromobiliams skirta viešoji infrastruktūra pasikeitė tiek, kad net ir keliauti sąlyginai didelius atstumus tapo pakankamai paprasta. Mūsų patirtis su naujuoju „Audi e-tron GT“ šiųmetinėse elektromobilių varžybose išsklaido praktiškai visas abejones: su kolega „Audi“ serviso vadovu Linu Damasickiu mes per 6 valandas nuvažiavom 551 kilometrą. Papildyti baterijos buvom sustoję vieną kartą ir galingiausioje „Ionity“ įkrovimo stotelėje atsargas nuo 16 proc. iki 60 proc. papildėm per 9 minutes ir pasiruošėm lėkt dar 250 kilometrų. T. y. sugaišom mažiau, nei dažnai įprastoje degalinėje stabtelima kovos pertraukėlei, nes „Audi e-tron GT“ krovimo greitis siekia 270 kW. Tai parametrai, kurie nori nenori keičia požiūrį į elektromobilius“, – teigia V. Švedas.

Tiesa, „Ionity“ stotelių tinklas kol kas nėra itin platus, tačiau net ir namų sąlygomis naudojantis įprasto 11 kW įvado galimybėmis 85 kWh talpos akumuliatorių pilnai pakrauti galima per 8 valandas. Kita vertus, nuvažiuoti atstumą, panašų į maksimalų įveikiamą viena „Audi e-tron GT“ įkrova (pagal WLTP matavimo metodiką tai 488 kilometrai), ko gero prisireikia labai retai. Statistika liudija, kad paprastai kasdieniais maršrutais keliaujančių žmonių dienos rida labai retai viršija 60 km. Vadinasi, daugeliu atvejų rūpintis elektros atsargomis tektų vos kartą per savaitę, o važinėjant mieste, kur tenka dažnai stabdyti drauge aktyvuojant energijos regeneracijos mechanizmus, dar rečiau.

„Faktas, kad su didžiąja dauguma dabar rinkoje siūlomų elektromobilių iš bet kurios Lietuvos vietos į pajūrį, sodybą kur nors Aukštaitijoje ar Dzūkijoje galima nuvažiuoti be priverstinių sustojimų krauti baterijas. Todėl realiai egzistuoja vienintelis klausimas – pinigai. „Audi e-tron GT“ kaip ir „Porsche Taycan“ kainuoja per 100 tūkst. eurų ir tai iš tiesų nėra mažai. Bet jei tik aš pats turėčiau galimybę persėsti į tokį automobilį, nedvejočiau nei minutės, nes jis neturi rimtų trūkumų ir iš esmės nevaržo galimybės judėti. Nors tiksliau būtų sakyti „pranoksta lūkesčius“, nes pačios kukliausios „Audi e-tron GT“ versijos galia siekia 350 kW (476 AG), o iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,1 sekundės. Aštriausias modelis „Audi RS e-tron GT“ su starto kontrolės sistema spurtuoja per 2,9 sekundės. To nebandžius net sunkoka įsivaizduoti apie ką eina kalba. O pabandžius beveik neišvengiamai tampi elektromobilių fanu. Mano paties elektromobilinis skepsis per pastaruosius trejus metus dingo be pėdsakų“, – atvirauja „Autojuta“ pardavimų vadovas.

V. Švedas taip pat pastebi, kad jei „premium“ klasės elektromobiliai greičiausiai nebus perkamiausių sąrašo viršūnėje vien dėl didelės kainos, tai „Volkswagen ID.4“ pastarosiose lenktynėse užėmė antrą vietą, per 6 valandų laiko normą (įskaitant ir sustojimus baterijų įkrovimui) nuvažiavęs viso labo 20 kilometrų mažiau nei „Audi e-tron GT“. ID.4 kainuoja nuo 40 tūkst. eurų ir realiai žaidžia tame pat kainų lygmenyje, kaip ir panašaus dydžio įprasti automobiliai su vidaus degimo varikliais.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)