„Delfi“ skaitytojas Arūnas įsigijo BMW 320d su dyzeliniu varikliu. Registruodamas automobilį, pasakojo vyras, jis turėjo ne vieną dokumentą, tačiau „Regitros“ darbuotojas pasiėmė tik registracijos liudijimą ir pirkimo-pardavimo sutartį.

„Išdavė naują liudijimą, nusistebėjo, kad tiek daug mokėti – 150 eurų, ir grįžau namo laimingas. Po to kalbamės su kaimynu, sako – per daug. Pasiskaičiuojame – tikrai: suvedus duomenis pagal sertifikatą, lieka tik 30 eurų“, – pasakojo vyras.

Pirmiausia jis pamėgino paskambinti į „Regitros“ padalinį, tačiau šis buvo baigęs darbą, tad į jį BMW savininkas grįžo kitą dieną. Paklausęs, į ką turėtų kreiptis, išgirdo, kad turi skambinti į centrinį padalinį Vilniuje arba kreiptis elektroniniu būdu. Paradoksas, tačiau paskambinęs į Vilniaus „Regitros“ filialą jis išgirdo, kad problemą turėtų spręsti vietinis padalinys, tas, kuriame jis ir buvo.

„Pasigavau“ viršininką ir geru balsu aiškinu savo teises. Jis pradėjo mane raminti, pasakė, kad ateičiau, kai bus mažiau žmonių. Sugrįžus man padėjo užpildyti skundą, išsiuntė pats ir pridūrė, kad reikės laukti 20 darbo dienų“, – prisiminė pašnekovas.

Po šios procedūros „Regitros“ darbuotojas padėjo išsiimti ir naują registracijos liudijimą, šįsyk – su įrašytu automobilio išmetamu anglies dvideginio kiekiu. Už naują registracijos liudijimą vyrui teko susimokėti 30 eurų.

„Užpildęs skundą ramiai laukiau, kol grąžins anksčiau sumokėtus pinigus, tačiau gavau atsakymą ir jis – neigiamas. Paskambinau laiške nurodytu numeriu ir ten taip pat išgirdau, kad grąžinti negalime“, – stebėjosi vyras, už automobilio registravimą permokėjęs 150 eurų.

Apskaičiavo pagal turėtus duomenis

Vyrui atsiųstame „Regitros“ rašte akcentuojama, kad registracijos mokestis buvo apskaičiuojamas remiantis įstatymo numatyta tvarka.

„Pateiktame Olandijos transporto priemonės registracijos liudijime nebuvo duomenų apie CO2 kiekį. Apskaičiuojant mokestį, registre nebuvo rastos registruotos lygiavertės transporto priemonės, priskirtos tam pačiam Europos Sąjungos (ES patvirtinimą nurodo ES tipo patvirtinimo numeris) patvirtintam tipui, variantui ir versijai, todėl mokestis buvo apskaičiuotas remiantis įstatyme numatyta formule“, – akcentuojama vyrui skirtame atsakyme.

Ten pat pabrėžiama, kad mokestis iš naujo nebus skaičiuojamas, kadangi transporto priemonės registracijos liudijime esančių duomenų keitimas nėra registracijos mokesčio objektas.

„Atsižvelgiant į pirmiau išdėstytas aplinkybes, atsisakome grąžinti sumokėtą mokestį bei grąžinti išlaidas už registre registruotos transporto priemonės duomenų keitimą“, – konstatuojama rašte ir priduriama, kad šį sprendimą vyras gali skųsti teismui.

Kaip ieškoma automobilio CO2

Kaip „Delfi“ aiškino „Regitros“ Komunikacijos skyriaus vedėjos pareigas laikinai einanti Emilija Bardauskienė, „Regitra“ registracijos mokestį administruoja remdamasi Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymu. Būtent jame ir yra numatyta, kokiais būdais ir kokia eiliškumo tvarka gali būti nustatomas automobilio CO2 kiekis.

Pasak žinovės, pirmiausia rodiklio reikšmė naudojama iš oficialių ir patvirtintų dokumentų: automobilio kilmės (registracijos liudijimo) ar patvirtinimo dokumentų (pvz.: ekspertizės pažymos, atitikties sertifikato (CoC)).

Antra, jei išmetamo CO2 kiekio nėra nurodyta minėtuose dokumentuose, tuomet registre ieškoma lygiaverčių transporto priemonių ir naudojama jų CO2 reikšmė.

Trečia, jei registre nėra lygiaverčių transporto priemonių, tuomet CO2 dydis nustatomas pagal įstatyme numatytas formules, įvedant techninius automobilio duomenis.

Ketvirta, jei CO2 kiekio nėra galimybės nustatyti pagal numatytas formules įvedant konkretaus automobilio techninius duomenis, tuomet gali būti įvedami lygiaverčių transporto priemonių.
Įvertina visus dokumentus

E. Bardauskienė pabrėžė, kad įmonės darbuotojai, prieš apskaičiuodami registracijos mokestį, pirmiausia įvertina visus kliento pateiktus dokumentus.

„Kitaip tariant, atsižvelgiant į pateiktų dokumentų rinkinį, parenkamas konkretus apskaičiavimo būdas pagal įstatyme numatytą eiliškumo tvarką. Dokumentai, kuriais buvo remtasi apskaičiuojant mokestį, yra nuskenuojami ir saugomi duomenų bazėje“, – akcentavo specialistė.

Mokestis apskaičiuojamas vieną kartą

E. Bardauskienė pabrėžė ir tai, kad registracijos mokestis yra apskaičiuojamas vieną kartą – tada, kai keičiasi automobilio valdytojas. Atgaline tvarka mokestis nėra perskaičiuojamas.

„Atsiradus papildomai informacijai, CO2 dydis gali būti įrašomas pagal pateiktus papildomus patvirtinimo dokumentus, tačiau tokiu atveju mokestis nėra perskaičiuojamas ir jo dar kartą klientui mokėti nereikia. Kitaip tariant, atliekama tik duomenų keitimo procedūra ir išduodamas naujas registracijos liudijimas“, – pabrėžė specialistė.

Pasak jos, norėdamas patikslinti registracijos liudijime esančius duomenis, automobilio savininkas gali kreiptis bet kada į „Regitrą“ ir duomenys bus tikslinami, išduodamas naujas registracijos liudijimas. Visgi jeigu paaiškėtų, kad dėl patikslintų duomenų turėtų būti skaičiuojamas mažesnis registracijos mokestis, atgaline tvarka jis nebūtų perskaičiuojamas ir tariama mokesčio permoka nebūtų grąžinama.

Ji akcentavo, kad „Regitra“ pataria klientams dar prieš atvykstant registruoti automobilį, pasidomėti ir turėti visus reikalingus dokumentus. Visą informaciją apie tai galima rasti čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (133)