„Po dviejų dienų įtempto ir atkaklaus triūso važiuoju namo patenkintas bandymų rezultatais, įkvėpusiais komandą Palangoje kautis tik dėl aukščiausiųjų pozicijų, - po Kačerginės „Nemuno žiede“ pasibaigusių automobilio bandymų lenktynių spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ kalbėjo ekipos lyderis, daugkartinis šalies žiedinių lenktynių čempionas Ramūnas Čapkauskas. – Tam ryžtis įkvepia ne tik trečiadienį mano pasiektas žiedinių lenktynių automobilių trasos greičio rekordas, dabar lygus 1 min. 14,8 sek., ir kurio, žinoma, specialiai nesiekiau, bet ir labai sklandžiai vykę bandymai, kuriems sumaniai vadovavo žinomas treneris Jonas Dereškevičius“.

Tokią nuomonę apie Lietuvoje balandžio paskutiniąją dieną pristatytą, o dabar jau ir išbandytą „Algirdai Racing-Aquila CR1-LS7“ automobilį susidarė ir kiti komandos nariai – Vidmantas Janulevičius ir Tomas Šipkauskas.

„Nemuno žiedo“ trasa sunkesnė nei Palangos, kurią irgi žinau atmintinai, - sakė R. Čapkauskas. – Todėl dvi dienos bandymų Kačerginėje mus nuteikė itin viltingai, ir „Nemuno žiedą“ palikome jau susireguliavę automobilį Palangos trasai ir konkrečiai „Omnitel 1000 km lenktynėms“.

Neverta abejoti R. Čapkausku, be kurio bemaž neįsivaizduojamos nė vienos maratoninės lenktynės Palangoje. Daug kartų jis yra tapęs absoliučiu šių varžybų prizininku, o 2007 m. – ir bendrosios įskaitos nugalėtoju.

Ramūno ekipos partneriai – irgi patyrę tokių ištvermės lenktynių dalyviai. Devintą kartą šiemet 1000 km lenktynėse startuosiančiam V. Janulevičiui sėkmingiausi buvo 2004 metai, kai jis kartu su „Baltic Optical Disk“ ekipos nariais, vairavusiais BMW, laimėjo antrąją bendrosios įskaitos vietą. 2005 ir 2006 metais Vidmantas šventė pergales savo automobilių klasėje.

Geriausiai su R. Čapkausku susistygavęs ralio trasose T. Šipkauskas irgi turi sukaupęs nemenką žiedinių lenktynių patirtį. Ne vienerius metus jam pavyko kirsti šių lenktynių Palangoje finišo liniją prizininkų trejete.

Kodėl „Algirdai Racing-Aquila CR1-LS7“ automobilį vairuos išimtinai tik Lietuvos sportininkai, nors pristatant jį balandį buvo kalbėta ir apie Danijos lenktynininkų dalyvavimą?

„Priežastis labai proziška. Metinis Danijos lenktynininkų dalyvavimo varžybose grafikas – itin įtemptas ir glaustas, todėl jame nepavyko rasti spragos, kuria pasinaudojęs užsienio sportininkas kartu su mūsų šalies lenktynininkais būtų galėjęs savaitei atvykti į Palangą ir išbandyti jos 1000 km trasą“, - penktadienį surengtoje komandos pristatymo spaudos konferencijoje kalbėjo egzotišką automobilį į Lietuvą atvežęs tarptautiniais krovinių pervežimais užsiimančios bendrovės „Algirdai“ direktorius Algirdas Ramanauskas.

Tačiau ne visai proziška, bent jau iš pirmo žvilgsnio, šio automobilio atsiradimo Lietuvoje istorija.

„Lankydamas Arhus technikos universitete besimokantį sūnų Andrių su juo nuvykau pasižiūrėti Danijos automobilių žiedinių lenktynių čempionato varžybų Silkeborge, - sakė A. Ramanauskas. – Žinoma, iškart mūsų dėmesį patraukė itin greiti, manevringi, trasoje diktavę madas „Aquila“ automobiliai, kurių iki tol nebuvau net matęs.“

Gal jie lietuvio verslininko akyse taip ir būtų likę kaip netikėtas siurprizas, bet po kiek laiko Algirdas sužinojo, jog vienas sūnaus dėstytojų ne paskutiniu smuiku griežia ir eksperimentinių „Aquila Racing Cars“ gamykloje, būtent kurioje praktiką atliko A. Ramanausko sūnus. Netrukus užsimezgę glaudūs asmeniniai kontaktai lėmė, kad „Aguila“ atkeliavo į Lietuvą.

A.Ramanauskas tikisi ateityje prekiauti pagal išankstinius užsakymus gaminamais „Aquila“ sportiniais automobilais ir siūlyti juos ne tik Baltijos šalių lenktynininkams. Juolab, kad šiems monstrams didelės reklamos nereikia, nes juos išgarsino 24 val. Le Mano ir kitos ne tik Europoje prestižinės ilgų nuotolių lenktynės. Vien ko vertas faktas, kad pernai visus keturis danų pagamintus sportinius automobilius nupirko Jungtinės Amerikos Valstijos.

„Aquila CR1 LS7“ taikosi į aukščiausius lenktynių standartus ir jau yra tapęs savotišku etalonu. Jo, kaip rimto lenktyninio automobilio įvaizdį nulemia ne vien įspūdinga išvaizda ar didžiulis, net 7 litrų darbo tūrio V8 variklis, išvystantis 580 AG. Šis dvivietis sportinis GT automobilis sveria tik 900 kilogramų. Su itin žemai nuleistu svorio centru jis naujai trasai pagal jos konfigūracijos ir kitas savybes paruošiamas vos per 30 minučių.

„Rengdami mūsų automobilį „Omnitel 1000 km lenktynėms“ ir atsižvelgdami į sportinį varžybų reglamentą buvome priversti kai ką pakeisti, - neslėpė ekipos vadovas Haris Aleksandravičius. – Visų pirma paisydami automobilio svorio kilogramais ir variklio pajėgumo arklio galiomis santykio buvome priversti sumažinti išvystomą pajėgumą visu 100 AG, o jo svorį padidinti 100 kg balasto. Tad dabar „Aquila“ sveria 1000 kg ir išvysto 480 AG ir yra lygiavertė su kitais X1 (eksperimentiniai, išskirtiniai automobiliai) klasėje startuosiančiais bolidais.“

Tai prognozuoja dar aštresnę, žiūrovams gerokai įdomesnę lygiaverčių varžovų kovą, kurioje sėkmę, o ypač tokiose maratoninėse lenktynėse kaip Palangoje, lemia labai daug komponentų.

„BOD-Bauer Team“ komanda teigia radusi jų pakankamai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)