Kol visa infrastruktūra nebus paruošta ir visi automobiliai netaps savavaldžiais, valdyti autonominį automobilį galės tik asmenys, turintys vairuotojo pažymėjimą.
„Valdyti“ nereiškia skaityti elektroninius laiškus arba žiūrėti tuo metu rodomą serialą ir leisti automobiliui atlikti visą darbą, o įdėmiai stebėti kelią ir prireikus perimti valdymą į savo rankas.
Būtent todėl ir pradedantieji vairuotojai, ir jau turintieji patirties turės mokytis tinkamai valdyti autonominius automobilius.
Nors atrodo, kad viskas labai paprasta: „paspauskite mygtuką, susikelkite kojas, atsipalaiduokite ir mėgaukitės“, vis dėlto turi būti sukurta ir kažkokia etinė bazė, svarsto leidinys „Autoevolution“.
Prisiminkime, kas nutiko „Tesla“ sistemai „Autopilot“, kai ji buvo pristatyta pirmą kartą: žmonės pakvaišo, tad „Tesla“ turėjo įsikišti ir pakoreguoti trūkumus.
Privačiai įmonei tai atleistina, bet įstatymų kūrėjai turi nuo pat pradžių viską tvarkyti teisingai.
Europos transporto saugumo taryba (ETST) – nepriklausoma, ne pelno siekianti organizacija – kurios tikslas sumažinti mirčių ir sužeidimų skaičių Europos transporte – mano, kad ES jau dabar kuo skubiau turėtų imtis visų įmanomų priemonių, jei nori pasiruošti automatizuotiems ir visiškai autonominiams automobiliams.
Pavyzdžiui, mano ETST, reikia atnaujinti reglamentus dėl vairuotojo pažymėjimo, kad į juos būtų įtrauktos ir savavaldžių automobilių vairavimo taisyklės.
Be to, pradedantieji ir patirties jau turintys vairuotojai turėtų įrodyti, kad moka saugiai perimti automatizuotų vairavimo sistemų valdymą.
Kitos ETST siūlomos priemonės – privalomai įdiegti pagalbos vairuotojui sistemas (pavyzdžiui, automatinio avarinio stabdymo sistemą) visuose naujuose automobiliuose, taip pat eismo įvykių atveju komunikuoti ir bendradarbiauti su automobilių gamintojais, ir dalintis duomenimis su visais, kad ateityje būtų galima išvengti panašių incidentų.
Vykdantysis Europos transporto saugumo tarybos direktorius Antonio Avenoso pasakė: „Europos keliuose jau pradeda atsirasti automatizuoti automobiliai, bet įstatymų kūrėjai neskuba imtis priemonių. Itin svarbu, kad prieš tokiems automobiliams atsirandant prekyboje, mes kuo geriau išsiaiškintume, kokie bus jų realūs privalumai vertinant saugumą pasaulyje, ir kokią naują riziką jie gali kelti.“
Europos Sąjunga šiuo metu atsilieka nuo kai kurių Amerikos regionų, kuriuose vietos vadovybė daug aktyviau reaguoja į pažangiąsias technologijas, bet šią spragą galima greit užtaisyti, jei laiku bus priimti reikiami sprendimai.