Fredas Schaubas vieną dieną pernai pastatė savo „Toyota RAV4“ garaže ir nuėjo namo. Čia jis ilsėjosi po dienos darbų, tačiau jau kitą dieną buvo rastas negyvas.
Artimieji suskubo kaltini automobilį, kuris visą tą laiką stovėjo su dirbančiu varikliu. Būtent garaže stovintis visureigis pripildė namus anglies monoksidu, kuris vyrą tiesiog uždusino. Būtų galima kaltinti žmogaus kvailumą ir užmaršumą, tačiau yra ir tokių, kurie mano, kad automobilių gamintojai nepakankamai stengiasi apsaugoti savo klientus.
Nuo 2006 metų, kuomet beraktės užvedimo sistemos ypač paplito, vien JAV taip žuvo 28 žmonės, dar 45 pateko į ligonines. Istorija visada tokia pat – žmonės pasiima raktelius ir nueina namo. Rakteliai lieka kažkur netoli automobilio, todėl jo variklis neišjungiamas.
Tyliai dirbantis benzininis variklis po truputį pripildo namus kenksmingų dujų. Didžiausią šių nelaimių dalį sukėlė „Toyota“ ir „Lexus“ automobiliai, kurie, panašu, leidžia rakteliams nutolti didesniu atstumu nei kiti.
„Ford“ savo automobilius nustato taip, kad šie išsijungtų, jei jau visą pusvalandį viduje nėra raktelių. Ekspertai kviečia automobilių gamintojus pradėti naudoti ir pypsinčius raktelius ar bent jau užprogramuoti automobilį panaudoti garsinį signalą jei jis ilgai veikia be viduje esančių raktelių.
Gyventojai taip pat raginami įsigyti smalkių detektorius. Ir, svarbiausia, perspėti senus vairuotojus.
Fredas Schaubas nebuvo jaunas žmogus – jis už vairo praleido 75 metus. Senolis tikriausiai pamiršo išjungti variklį ir tiesiog jo negirdėjo. Jis buvo įpratęs, kad pasiimdamas raktelius automobilį palieka išjungtą.
Kiti atvejai yra panašūs – tai arba seni arba ypatingai jauni vairuotojai. Todėl automobilių dėl to tikriausiai nėra kaip kaltinti. Kita vertus, reikia tikėtis, kad gamintojai suras būdų užkirsti kelią tokioms nelaimėms.