Rekordinis „Top Gear Live”
Šeštadienio vakarą laikrodžiams išmušus devintą valandą, grojant firminei „Top Gear” TV užsklandos muzikytei, Nacionaliniame stadione Varšuvoje ant scenos su 580 AG galios V8 varikliu pasirodė trys populiariausi automobilių laidų vedėjai – penkiasdešimties gimęs Jamesas May, iš toli nesimatantis Richardas Hamondas ir aukštas, storas ir kvailas Jeremy Clarksonas. Būdvardžius sugalvojo jie patys.
Jeremy „neduok pavalgyt, duok pašnekėt” Clarksonas jau pirmu sakiniu išjudino visus patogiai įsitaisiusius lenkus, primindamas Lenkijos ir Anglijos futbolo mačą Europos futbolo čempionate, kai, nesuveikus stadiono stogo uždarymo mechanizmams, futbolas buvo žaidžiamas nacionaliniame baseine. „Top Gear Live” pasirodymui stogas jau buvo uždarytas, mat, kaip žinia, automobiliai skęsta.
Prisistatę 58 tūkstančiams žiūrovų, vyrukai ėmėsi pirmojo pasirodymo – romėniškų karietų lenktynių. Tik vietoje arklių, kiekvienas pasikinkė po keturis 125 cm3 motorolerius. Savo balta kaip pienas karieta išstojo ir Stigas. Pasivažinėjo ratuku, kol nugalėjo. Žiūrovams, turbūt, galvoje sukosi dviprasmybės – kokio velnio dėl tokių prastų lenktynių konstruoti tokius sudėtingus autovežimus. Atsakymas, manau „Top Gear” tai patvirtins, paprastas – kad būtų linksmiau! Būtų gerai, kad karietos dar ir skristų!
Visas „Top Gear Live” pasirodymas vyko paprastu ir genialiu formatu. Kalba laidos vedėjai, krečia pokštus, daužo mašinas, tuomet eina atsikvėpti, o stadione pasirodo kaskadininkų komanda. Vieną kartą jie degančiais automobiliais paišo saulutes, kitą kartą – šokinėja motociklais, drauge su lenkais daro „driftą”. Bet visas stadionas atsigauna, kai prieš juos pasirodo trys populiarieji vedėjai.
Tiesa, po vieno „išstojimo” Jeremy Clarksonas jau buvo pasiruošęs bėgti iš stadiono. Jo frazė apie lenkus santechnikus sulaukė masiško švilpimo.
„Tokioje didelėje auditorijoje „Top Gear Live” dar nebuvo daromas. Manau, čia suvažiavo visi lenkai, net iš Londono. Bet jei visi Londono santechnikai yra čia, kas tvarko kanalizaciją? Londonas nuskęs!”, - tarė J.Clarksonas ir lygiai už penkių sekundžių, kai žiūrovų ausis per vertimams naudojamus ausinukus pasiekė visas santechninis sakinys, buvo nušvilptas.
Bet dar per penkias sekundes lenkai viską pamiršo ir grįžo į „mes mylime Jeremy Clarksoną” režimą. Mat mūsų kaimynai „Top Gear” vedėjus tikrai myli – lenkų kalba leidžiamos populiarios J. Clarsono knygos čia yra itin populiarios. Jų čia parduodama daugiau nei „Top Gear” gimtojoje Britanijoje. Jeremy juokavo, kad Lenkijoje jas naudoja kaip tualetinį popierių.
Demokratiški gražiausio automobilio rinkimai
Pasirodymui įpusėjus, buvo skelbiamas automobilių grožio konkursas. Romantiškai muzikai grojant, į stadioną suvažiavo 25 nuostabūs automobiliai, kurie turėjo dalyvauti šiuose rinkimuose. Buvo „Jaguar F-Type”, „Ferrari 458 Italia”, „Mercedes-Benz SLS AMG”, „Ford GT” ir naujasis „Dodge Viper”.
Bet J. May iškart paskelbė, kad finale – du automobiliai: „Lamborghini Aventador” ir „Aston Martin Vanquish”. Tada, mintyse nubalsavęs už visus 58 tūkstančius, J.Clarksonas priėjo verdikto – gražiausiu paskelbtas britiškas „Aston Martin Vanquish”. Taip buvo sužaistas demokratijos žaidimas.
Žaidimų buvo ir daugiau. Žiūrovams labai patiko trumpas, bet įspūdingas J.Clarksono sugalvotas žaidimas „atsiknisk”.
„Dabar mes žaisime žaidimą atsiknisk. Tu, Richardai Hamondai, eini pirmas”, – tarė ponas Clarksonas ir už sekundės jau pristatinėjo kitą šou programos dalį.
Buvo ir dar trumpesnių pasirodymų. Tarkime, po lenktynių kuriame dalyvavo trys britiški „Reliant Robin” triračiai ir trys Lenkijoje pagaminti automobiliai, į stadioną įvažiavo visureigis gigantiškais ratais, kurio bagažinėje sumontuota „patranka”, o ant jos užmautas R. Hamondo asmeninis motociklas. Veiksmas buvo labai paprastas, motociklas šovė per pusę stadiono ir sustojo tik atsimušęs į lenkišką „Polonez”. Žiūrovai plojo, J.May springo juoku, o R. Hamondas vaidino sceną iš filmo „Sielvartas Lenkijoje”.
Dar reikėtų paminėti, kad stadione degė trys automobiliai. Mat jie tam ir buvo sukurti, kad degtų ir greitai važiuotų. Taip geriau atrodo, nei šiaip greitai važiuoti. Taip pat, keli automobiliai dužo – du specialiai („Top Gear” vyrukai žaidė kerlingą automobiliais), vienas netyčia, kai kaskadininkai šiek tiek pervertino savo galimybes ir paralelinio statymo pamokėlėje priekiniu „Ford Focus ST” buferiu kabino galinį identiško automobilio identišką organą.
Meilė automobiliams
Visas „Verva Street Racing” programos dalis išvardinti būtų sunku. Dar sunkiai būtų ant popieriaus „išskleisti” viso „Top Gear” pasirodymo scenarijų. Veiksmas keitė veiksmą, šaudė fejerverkai, grojo užvedanti (išimtinai britiška) muzika. „Verva Street Race” yra ne lenktynės, o automobilinis cirkas, tūkstančiams žmonių ant veidų priklijuojantis šypsenas.
Šios šventės finalas su „Top Gear Live” spektakliu visus žiūrovus stadione prikaustė labai greitai prabėgusioms porai valandų. Tokio gero automobilinio šou nėra padaręs niekas, net Kenas Blockas. Trys žurnalistai iš Didžiosios Britanijos – išmintingasis J. Clarksonas, mažasis R. Hamondas ir Jamesas „Lėtasis Kapitonas” May – aplink save sutvėrė „Top Gear” kultą. Mes privalome tuo džiaugtis, nes už visko slypi labai paprasta tiesa – jie myli automobilius.
Pabaigai, tas pats J. Clarksonas „skėlė” paskutinį pokštą, arba, galima sakyti, įkalė paskutinį vinį į „Top Gear Live” šventę.
„Nebandykite namuose pakartoti to, ką čia matėte. Kai po šio renginio išeisite iš nuostabaus stadiono, susirasite savo automobilius ir išsuksite į bendro naudojimo kelius, dėl Dievo meilės, vairuokite ... greitai!”, - atsisveikindamas su Varšuva tarė J. Clarksonas.
„Verva Street Race”
Praėjusių metų „Verva Street Race” vyko pačiame Varšuvos centre, specialiai renginiui sukonstruotoje siaurutėje trasoje, kur vienas po kito pasirodė šimtai skirtingų automobilių. Nuo Dakaro ralius išbandžiusių visureigių, iki „Red Bull Racing” F-1 bolido. Šventės koncepcija – padaryti didelį šou automobilių tema – varšuviečiams labai patiko.
Šių metų šventė, naudodama tą patį receptą, sukūrė dar geresnį vakarėlį. Viskas veiksmas persikėlė į Nacionalinį 58 tūkstančių vietų stadioną ir jo prieigas. Šventė čia prasidėjo jau 15 val., likus šešioms valandoms iki visų laukiamo „Top Gear Live” pasirodymo. Tos valandos visai neprailgo, nes veiksmo, greitų ir galingų automobilių buvo į valias.
Aplink stadioną išsirikiavo, turbūt, keli tuzinai sportinių automobilių – nuo žiedinėms lenktynėms paruoštų „Porsche 911”, iki „drifto” bolidų, įskaitant „YouTube” žvaigždę „Toyota GT86” su daugiau nei 1000 AG galios varikliu. Buvo ir klasikinių automobilių kampelis, kuriame saulės spindulius rinko „paprasti” klasikiniai modeliai, tokie kaip Le Mano lenktynėse prieš dešimtmetį matyti „Saeleen S7” ar 993 serijos „Porsche 911”. Reikėjo daug apsaugos darbuotojų, kad apsaugotų milijono vertus automobilius nuo tūkstančių objektyvų.
Prie pat stadiono buvo įrengta ir trumpa „drifto” trasa, kurioje žiūrovus svylančių padangų kvapais dusino keletas greitų ir galingų automobilių. Žiūrovams labai patiko. Tiesą sakant, „driftas” buvo pati populiariausia automobilių sporto disciplina visos „Verva Street Race” šventės metu. Specialių trasų jiems nereikia, o didelį šou jie gali sukurti ir sukdamiesi dešimt ant dešimt dydžio aikštutėje.
Vėliau visas veiksmas iš lauko persikėlė į įspūdingo Nacionalinio stadiono vidų, kur „Verva Street Race” dalyviai gavo daug gražaus laiko pasivažinėti viduje įrengtoje trasoje. Važiavo visi – „dakariečiai“, „le maniečiai”, „drifteriai”. Matuodami žiūrovų triukšmu keliamus decibelus, vedėjai išrinko geriausią vakaro šonaslydininką (žmonių kalba, „drifterį”). Bet tie decibelai atrodė nereikšmingi, kai stadione pasirodęs J. Clarksonas „skėlė” pirmą sakinį apie lenkų santechnikus Londone...