Prieš kiek daugiau nei savaitę autofestivalis nugriaudėjo Utenoje. Ten dalyviai turėjo puikią progą savo gabumus patikrinti tiek slalomo trasoje, kurioje persipynė greitos ir lėtos, meistriškumo ir įgūdžių reikalaujančios atkarpos, tiek šoninio slydimo treniruotėje.

Renginys sulaukė didelio dalyvių ir žiūrovų dėmesio, o dabar renginio organizatoriai visus kviečia į analogišką renginį Alytuje. Tiesa, šįkart šoninio slydimo treniruotę pakeis traukos važiavimai – vadinamieji „dragai“. Čia visiškai legaliai savo technikos galimybes ir asmeninius gabumus galės pasitikrinti kiekvienas norintis.

„Kadangi mūsų projektas vadinasi „Saugūs keliai Lietuvoje“, keliaujame per šalies miestus ir kita mūsų stotelė – Alytus. Viena iš renginio dalių čia bus legalus, pramoginis „dragas“.

Beje, aš stebiuosi, kad kiti organizatoriai savo „dragus“ dabar pradėjo vadinti legaliais. Tai reiškia, kad anksčiau jų varžybos buvo nelegalios? Keista, kad jie akcentuoja tą šūkį apie legalius „dragus“ ir taip bando save reklamuoti. Tačiau tai klaidina dalyvius. Esmė legalių „dragų“, mano galva, yra sukurti nelegalių „dragų“ atmosferą, tačiau padaryti „dragus“ saugioje, kontroliuojamoje aplinkoje. Tą mes ir darome. Mes neorganizuojame „drago“ varžybų, o suteikiame dalyviams galimybę pramogauti ir patikrinti savo automobilio galimybes.

Mūsų tikslas, kad žmogus pravažiuotų kuo daugiau važiavimų. Pradžioje – be jokio laiko matavimo, tik suskirsčius dalyvius į grupes, kad būtų daugiau ar mažiau suvienodintas technikos galingumas. Visi dalyviai per valandą pravažiuos iki 10 kartų, todėl gaus tikrai daug važiavimų per visą dieną. Tokiu būdu mes pasieksime tą legalaus „drago“ tikslą, kad žmogus galėtų pravažiuoti kuo daugiau, nesivaržydamas dėl rezultatų, bet tiesiog savo malonumui, savo galimybių patikrinimui.

Beje, „drago“ važiavimuose motociklininkai galės lenktyniauti su automobilių vairuotojais. Kartais tokie atvejai užfiksuojami gatvėse, todėl mes norime suteikti progą žmonėms šitaip lenktyniauti visiškai legaliai ir saugiai“, - pasakojo „D 1 Sport“ renginių organizatorius Kastytis Alekna.

Taip pat dalyvių čia lauks ir figūrinio vairavimo trasa, kuri bus suformuota gatvėje. Joje bus tiek greitų, tiek lėtų atkarpų, o būtent tai puikiai atkartoja realaus eismo sąlygas, kuomet reikia apsisukti riboto ploto vietoje. Alytuje taip pat kviečiami dalyvauti ir motociklų, mopedų vairuotojai. Šįkart taip pat laukiami ir elektromobilių vairuotojai.

„Trasa bus beveik kilometro ilgio, nelabai sudėtinga, bet techniška. Ji įkurta panaudojus tiesią kelio atkarpą ir vieną posūkį. Taigi, vietomis reikės paspausti, vietomis stabdyti, apsisukti ir vėl važiuoti. Bus gyvatėlės, apsisukimai.

Labai svarbus dalykas yra tai, kad gavome laišką iš Lietuvos automobilių sporto federacijos. Jame parašyta, kad mūsų renginiuose gali dalyvauti ir LASF licencijų turėtojai, sportininkai, todėl laukiame visų – ir mėgėjų, ir profesionalų“, - sakė Kastytis Alekna.

Be to, „D 1 Sport“ dalyvius kviečia ne tik į praktiniams įgūdžiams pasitikrinti skirtus renginius, bet ir į teorinės informacijos forumus. Viena tokių diskusijų įvyks rugsėjo 5-ą dieną „Auto Bazar“ parodos metu Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“.

Forumo „Vairuok saugiai“ metu bus kalbama apie bendrą eismo situaciją Lietuvoje, automobilių ir motociklų vairuotojų eismo kultūrą, legalius ir nelegalius renginius šalyje. Taip pat vyks vaizdo medžiagos pristatymas apie tai, kaip Lietuvos miestus ir ypač eismą Vilniuje padaryti saugesniu „D 1 Sport“ čia pristatys ir projekto „Saugūs keliai Lietuvoje“ tikslus bei siekius.

Forumo svečiais čia bus Vilniaus apskrities VPK Kelių policijos valdybos Kelių patrulių rinktinės antrosios kuopos vadas Donatas Mankauskas, naujasis LASF prezidentas Egidijus Janavičius bei „Saugūs keliai Lietuvoje“ projekto iniciatorius ir vadovas Kastytis Alekna.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)