„Įprastai organizuojame renginius, kuriuose didžiausias dėmesys tenka automobilio išvaizdai. Sukirtę rankomis su VTDK Automobilių transporto inžinerijos katedra, turėjome dar įdomesnį formatą: juk kiekvienam rūpi, kas po išskirtinę išvaizdą turinčio automobilio kapotu“, – pasakoja Dina Sergijenko-Ramaškevičienė, JDM LT klubo atstovė.

Pasak jos, pirmasis renginys nustebino tuo, kiek automobilininkų panoro pasimatuoti automobilio variklio galią ir pasitikrinti, kiek gyva išpuoselėtos transporto priemonės širdis. Nusidriekė eilės norinčių pasitikrinti, o minia smalsuolių kiekvieną iškovotą kilovatą, liepsną iš išmetimo sistemos palydėdavo plojimais.

Panašaus reginio galima tikėtis ir šiemet, balandžio 18-ąją, mat paskelbus registraciją į Technikos dienų renginį, iš karto atsirado dešimtys tų, kurie norėtų pasitikrinti, kiek arklio galių išliko jų automobiliuose per daugelį metų.

„Ir ne tik tai. Šiemet VTDK Automobilių transporto inžinerijos katedra mus pradžiugino paskelbusi, kad turi itin modernias automobilių svarstykles. Jose galima pasverti, kiek kilogramų transporto priemonės svorio tenka kiekvienam ratui, kaip pasiskirsto svoris, tenkantis priekinei ir galinei ašiai. Šie rodikliai – beprotiškai aktualūs tiems, kurie automobilius naudoja ne tik parodose, bet ir lenktynių trasose“, – aiškino D. Sergijenko-Ramaškevičienė.

Modifikuoti automobiliai

Ir nors norinčius dalyvauti galima skaičiuoti dešimtimis, JDM LT klubo atstovė pasakoja, kad ir kaip norėtų suteikti galimybę pasimatuoti variklio galią bei pasitikrinti automobilio išsvėrimą visiems, to padaryti, deja, nepavyks. Būtent dėl šios priežasties paskelbta atranka į renginį.

„Ieškome automobilių, į kuriuos norisi atsisukti antrą kartą, turinčių istoriją, tokių, kurių savininkai į automobilio modifikacijas įdėjo daugiau darbo nei vien tik nuplovė kėbulą. Žinom, kad Lietuvoje tokių netrūksta – tikimės didžiausią dalį jų pamatyti mūsų sugrįžtančiame festivalyje „Chill‘n‘Grill“. O Technikos dienose, viliamės, bus proga išvysti tuos, kurie sezoną pradeda anksčiausiai“, – kalbėjo pašnekovė.

Kaip pasakojo VTDK lektorius Audrius Matulis, automobilio galios matavimas visuomet atrodo labai egzotiškai. Automobilis ant stendo užvaromas taip, kad ant jo būtų varančioji ašis, ir pririšamas naudojant tempimo kilpas.

„Tas daroma ne tam, kad neišvažiuotų automobilis, o tam, kad matuojant galią stende „neplaukiotų“, būtų pačiame centre“, – pasakoja lektorius.

Modifikuoti automobiliai

Pasak jo, galios matavimas pradedamas tada, kai automobilis ant stendo pasiekia tam tikrą greitį ir variklio sūkius, dažniausiai – 50-60 km/val. Kadangi matuojant automobilio galią sukuriama apkrova, ši leidžia išmatuoti transporto priemonės sukimo momentą, o iš šio, pagal algoritmą, suskaičiuojamos ir arklio galios.

Be to, sako A. Matulis, matuojant galią galima pamatyti ne tik variklio galingumą, bet ir kiek galios netenkama dėl pavarų dėžės, pusašių ir kitų mazgų pakeliui iki automobilio ratų.

Technikos dienose, kuriose lauks automobilių variklių galios matavimas bei automobilių išsvėrimas, benzingalviai kviečiami apsilankyti balandžio 18 d., nuo 12 iki 19 valandos, Olandų g. 16 esančiuose VTDK rūmuose. Renginys dalyviams ir žiūrovams nemokamas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją