Vadinamieji lenktynių trasos safariai populiarūs Japonijoje – žmonės dalyvauja loterijoje, kad galėtų nusipirkti bilietą ir atsidurti arčiau veiksmo vietos, nei kada svajojo.
Filmuotame reportaže iš pernai šešių valandų „Fuji“ lenktynių matyti, kaip lenktynių trasa važioja autobusai, o juos lenkia įvairių klasių automobiliai, dalyvaujantys Pasaulio ištvermės čempionate.
Autobusai toli gražu nesistengia važiuoti pakraščiu – kelių posūkių metu jie važiuoja arčiausiai centro esančia juosta, o lenktynininkams tenka juos apvažiuoti. Gal taip suplanuota, juk lenktynininkai važiuoja toli gražu ne visu greičiu, kita vertus, didelėms transporto priemonėms taip manevruoti šlapioje trasoje tikrai nėra saugu.
Vaizdo reportažo fone skamba praėjusio amžiaus devinto dešimtmečio muzikas pianinu, atrodytų, autobuso keleiviams pašėlusiai smagu. Deja, neįmanoma neprisiminti tragiškos „Formulės 1“ vairuotojo Juleso Bianchio žūties – 2014 m. „Grand Prix“ lenktynėse tokioje pat šlapioje trasoje jis susidūrė su trasą džiovinančiu sunkvežimiu. 2012 m. lenktynėse „Daytona 500“ Juanas Pablas Montoya irgi susidūrė su trasą džiovinančiu sunkvežimiu.
Bet Tarptautinei automobilių federacijai ir Pasaulio ištvermės čempionato organizatoriams lenktynių trasos safariai atrodo išimtis. Belieka tikėtis, kad viskas baigsis laimingai.