Didžiausios pasaulyje automobilių rinkos klientai reikalauja, kad naujose transporto priemonėse būtų įdiegtos karaokės programos, tokios kaip „Changba“. Šios tendencijos priešakyje žygiuoja vietiniai gamintojai „XPeng Inc.“, „Nio Inc.“ ir „BYD Co.“, aplenkę Vakarų gamintojus ir pasiūlę modelius su karaokės mikrofonais. Vietinių vairuotojų poreikiai apima ne tik muziką: Kinijos pirkėjai tikisi nepriekaištingos prieigos prie tokių funkcijų kaip mokėjimas automobilyje ir galimybė naršyti socialinę žiniasklaidą.
„Mums tai iššūkis, – pažymėjo „BMW“ skaitmeninių automobilių vadovas Christophas Grote. – Kinų vartotojai yra patys reikliausi, kai kalbama apie automobilio skaitmenines galimybes.“
Norint laimėti klientus Kinijoje, kur sparčiai populiarėja elektromobiliai ir vienas po kito dygsta vietiniai modeliai, labai svarbu prisitaikyti prie vietinio skonio. Šalis yra didžiausia „BMW“ ir „Volkswagen AG“ rinka, kurioje vyksta atitinkamai 36 proc. ir 40 proc. pardavimų.
Vietiniai prekės ženklai neriasi iš kailio, bandydami laimėti klientus, kuriems skaitmeninės pramogos pažįstamos kone nuo lopšio. Anksčiau šiais metais „Zhejiang Geely Holding Group Co.“ paleido visiškai elektrinę markę „Zeekr“, skirtą „milenialsams“. Automobilių gamintojai pasikviečia vietinius influencerius, kad šie reklamuotų jų modelius, nes vis labiau populiarėja pirkimas internetu.
Pasak konsultacinės firmos „Kearney“, Vakarų gamintojai neskuba integruoti Kinijos skaitmeninių ekosistemų į savo automobilius. Daugiau nei du trečdaliai vietinių klientų Kinijos navigacijos programėles laiko privaloma funkcija, tad vakarietiški prekių ženklai rizikuoja atsilikti nuo „viskas sujungta“ eros, rašoma konsultacinės firmos praėjusių metų ataskaitoje.
Tuo metu, kai Vakarų automobilių gamintojai į skaitmenines sąsajas tradiciškai žiūrėjo kaip į funkciją, už kurią iš klientų galima imti papildomus pinigus, Kinijos konkurentai jas vertino kaip galimybę integruoti trečiųjų šalių paslaugas, teigė Šanchajaus konsultacinės firmos „Automobility Ltd.“ generalinis direktorius Billas Russo.
„Kinijoje tokiose skaitmeninėse paslaugose dominuoja vietinės ekosistemos žaidėjai, o tarptautinėms kompanijoms dažnai trūksta giluminio vietinio bendradarbiavimo, kad galėtų gauti pelną iš šių paslaugų“, – paaiškino B. Russo.
„BMW“ savo automobiliuose dar nesiūlo karaokės funkcijų, tačiau bendradarbiauja su „Tencent Holdings Ltd.“, kad integruotų funkciją, skirtą susimokėti parkingo mokesčius per populiariąją „WeChat Pay“ programą.
Gamintojas planuoja pasitelkti bendrą įmonę, įkurtą pernai kartu su Nankino technologijų kompanija „Archermind Technology Nanjing Co.“, kad išplėstų siūlomas skaitmenines funkcijas, ir yra atvira papildomoms partnerystėms, pažymėjo Ch. Grote.
„Kinijoje neapsieisi be technologinės plėtros gairių ir vietinių pajėgumų, – sakė jis. – Mūsų bendra įmonė leidžia mums veikti tiesiogiai Kinijos technologijų ekosistemoje.“
„BMW“ akcijos pirmadienį pakilo 2,2 proc., o per metus išaugo beveik 20 proc.