Dabar gi visos kelionės metu buvo tiek daug veiksmo, įdomių veiklų bei išskirtinių vietovių, kad tos trys dienos daugeliui atrodė kaip viena savaitė ar net dešimt dienų, kuomet vėlai vakare buvo sunku patikėti, kad, pavyzdžiui, ankstyvą rytą visi turėjo dešimties kilometrų žygį pėsčiomis.
Į netradicinius „Cupra Experience“ nuotykius leidosi didžėjus Jonas Nainys, dainininkas Donatas Montvydas, pasaulio rekordininkas kelionėse Vitoldas Milius, lenktynininkas Ignas Gelžinis, Dakaro ralio šturmanas Darius Vaičiulis, keliautojas Tadas Jeršovas, vandens ir motociklų sporto entuziastas Justas Grendelis bei ralio lenktynininkas, šios kelionės organizatorius Vytautas Švedas.
Pasirinkti kiek kitokią kelionės koncepciją diktavo ir paties automobilio charakteris. Tai galingas, 310 arklio galių turintis, išskirtinės išvaizdos, tvirtai suręstas automobilis, nebijantis pačių įvairiausių iššūkių, kurių teko tiek jam pačiam, tiek keturiems jo ekipažams, sudarytiems iš žymių Lietuvos muzikos, sporto ir visuomenės veikėjų. Jie ne tik vairavo šiuos automobilius, kuriais buvo įveikta virš 1300 km, bet dar plaukė baidarėmis, važiavo dviračiais bei keliavo pėsčiomis.
Pirmi kartai
Kelionėje ne vienas dalyvis patyrė daug pirmų kartų – dalykų, kuriuos darė pirmą kartą savo gyvenime arba pirmą kartą lankėsi kelionės maršrute numatytose išskirtinėse vietose.
Štai didžėjus Jonas Nainys pirmą kartą per savo 37 gyvenimo metus pamatė Stelmužės ąžuolą bei pirmą kartą grojo atvirame lauke be žmonių, DJ pultą pasidėjęs ant dviejų automobilių variklio dangčių, o visa tai įvyko itin įdomioje vietoje - Pakruojo dvaro šviesų parke.
„Labiausiai man įstrigo tai, kad taip intensyviai keliavom, ir visi įvykiai nutikę dieną prieš, atrodė, lyg būtų vykę prieš savaitę. Taip pat nustebino Lietuvos grožis. Mes retai kada susimąstome, kiek savo šalyje turime įvairiausių vietų, kurios turi savo istorijas bei tam tikrą dvasią, kas leidžia puikiai pamiršti dienos rūpesčius. Šią trijų dienų „Cupra Experience“ kelionę galėčiau prilyginti dešimties dienų atostogoms“, - savo įspūdžius pasakojo Jonas Nainys.
Jam pritarė ir dainininkas Donatas Montvydas, kuriam tos trys pabėgimo nuo rutinos atrodė kaip savaitė.
Jis pasidžiaugė, kad kelionės metu taip pat turėjo pirmų kartų ir naujų dar niekada neturėtų potyrių. Donatas Montvydas pirmą kartą važiavo automobiliu slidžių dangų autodrome, kas jam leido suprasti, kad nors kelyje gaudosi gerai, tačiau ekstremaliomis važiavimo sąlygomis, kai automobilis pradeda netikėtai slysti, suvaldyti jį - įgūdžių jis neturi. Tai jam buvo gerokai ekstremaliau, nei leistis lynu žemyn nuo 20 metrų apžvalgos bokšto.
„Džiaugiuosi, jog gavau kvietimą į šį projektą, kuris neturėjo nieko bendro su komercija, nes viskas buvo idealiai suplanuota, nebuvo daroma jokių specialių reklaminių dalykų, viskas vyko taip, lyg būčiau su puikia draugų kompanija pats leidęsis į tokią kelionę. Ir nors dauguma keliavusių žmonių buvo man nepažįstami, tačiau jau kitą dieną po kelionės pradėjau jų ilgėtis, nes visi labai įdomios asmenybės, o bendravimas su jais taip pat yra ypatinga patirtis. Taip pat nustebino ir pats „Cupra“ automobilis, kuris puikiai prisitaikė prie labai skirtingų kelių, buvo greitas, pasižymėjo kokybę ir teikė puikias emocijas sėdint tiek prie jo vairo, tiek keleivio vietoje, kuomet uždarame autodrome tave ekstremaliu režimu praveža ralio lenktynininkas Vytautas Švedas. Supratau, ką reiškia profesionalus lenktynininkas“, - po kelionės kalbėjo Donatas Montvydas.
Dakaro ralio šturmanui Dariui Vaičiuliui slidžių dangų autodromas Klaipėdoje taip pat buvo naujiena. „Manęs niekas gyvenime nėra mokinęs, kaip elgtis slidžiame posūkyje, kaip stabdyti, kaip išvengti netikėtai kelyje atsiradusių kliūčių ir panašiai. Lenktynininkas Vytautas Švedas puikiai išaiškino, kaip viską reikia daryti tam tikrose situacijose. Pirmą kartą bandant tokius dalykus buvo sunku perlipti per save, ypač tuomet, kai mūsų važiavimo slidžia danga metu, pradėjus slysti automobiliui, reikėjo ne atleisti, o spausti akceleratoriaus pedalą“, - įspūdžiais apie naują patirtį dalinosi Darius Vaičiulis, kurį taip pat nustebino puikiai sutvarkytas ir restauruotas Pakruojo dvaras, pirmą kartą gyvenime aplankytas Rambyno kalnas bei įspūdingas Naujosios Akmenės klinčių karjeras.
Keliautojas Tadas Jeršovas yra du kartus užkopęs ir du kartus nusileidęs nuo Manaslu kalno, kuris yra iškilęs 8167 metrus virš jūros lygio, o štai nuo aukščiausios vietos Lietuvos Respublikoje – Aukštojo kalno, iškilusio 293,84 metrų virš Baltijos jūros lygio jis leidosi pirmą kartą. Taip pat pirmą kartą jis žygiavo ir Rambyno parke bei pirmą kartą buvo ant Rambyno kalno.
„Kelionės metu atradau daug naujų vietų, kurias būtinai reikės aplankyti su šeima arba draugais. Taip pat visiems draugams jau spėjau papasakoti apie autodromą Klaipėdoje, kur tikrai užsuksiu dar pats bei pakviesiu visą giminę, pasimokyti vairavimo esant ekstremalioms sąlygomis. Šita vieta buvo nuostabi“, - džiaugėsi naujais atradimais Tadas Jeršovas.
Daugkartinis pasaulio rekordininkas kelionėse Vitoldas Milius pasidžiaugė, kad pirmą kartą gyveno dešimties metrų aukštyje esančiame namelyje medyje. Čia nebuvo nei šildymo, nei elektros, o pučiant stipresniam vėjui viskas dar ir girgždėjo bei siūbavo.
Lenktynininkas Vytautas Švedas atviravo, kad daugelį jau seniau lankytų vietų jam pavyko atrasti kitu metų laiku bei kitame amplua. Taip pat jam labai patiko kaip visiškai skirtingos asmenynės demonstravo nuostabų suderinamumą.
„Skirtingos asmenybės, kurios gyvenime turi skirtingus kelius, šiame netradiciniame žygyje susijungė į vieną kelią ir gavosi lygi autostrada. Visos komandos ėjimas vienu žingsniu sukūrė gerą atmosferą, puikias emocijas, o visos užduotys buvo sprendžiamos drauge, o ne individualiai. Skirtingose kelionės stadijose, užsiimant labai skirtinga veikla, net ir niekada to nedarę žmonės nebuvo palikti vieni, jie buvo motyvuojami bei mokomi. Džiugu, kad šioje kelionėje kiekvienas pasidalinome savo einamu keliu bei atradome daug naujų dalykų“,- sakė Vytautas Švedas.
Kelionės skaičiai
Viena valstybė – Lietuva. Trys netradicinės „Cupra Experience“ kelionės dienos. Keturi „Cupra Formentor“ automobiliai, turintys po 310 arklio galių, o iki 100 km/val greitį pasiekiantys vos per 4.9 sek.
Aštuonios įdomios asmenybės, kurios automobiliuose praleido 31 valandą, o startavę ir finišavę Vilniuje, Lietuvos perimetru nuvažiavo daugiau nei 1300 km iš viso aplankant dvylika išskirtinių vietovių, tarp kurių į Karaliaučių leidžiantis pažvelgti Rambyno kalnas, viena didžiausių Lietuvoje Vilkyškių pieninė, įspūdingas Naujosios Akmenės klinčių karjeras su dar įspūdingesne ten dirbančia technika, seniausias, apie 1500 metų amžių skaičiuojantis Stelmužės Ąžuolas, slidžių dangų autodromas Klaipėdoje, Pakruojo dvaras, Mingės kaimas.
Netradicinės kelionės metu, dalis atstumo buvo įveikta ne automobiliu. Štai Rambyno parke visi dalyviai leidosi į rytinį žygį Rambyno parke, Dzūkijoje buvo plaukiama daugiau nei 10 kilometrų baidarėmis, o Aukštaitijos Nacionaliniame parke dviračiais numinta 24 kilometrai.
Kadangi vienas iš dalyvių buvo ralio lenktynininkas Vytautas Švedas, tai nenuostabu, kad dalis maršruto driekėsi ir klasikinio ralio greičio ruožais (Druskininkų, Rokiškio ir Zarasų apylinkėse), kuriais važiuojant jis pasakojo apie įvairių posūkių specifiką ar įdomius nutikimus tam tikrose greičio ruožų vietose.
Lengvi keliai – nuobodūs keliai
Po šios nuotykių kupinos kelionės lenktynininkas Ignas Gelžinis išreiškė padėką bendražygiams: „Ačiū už skirtas tris dienas išsimušti iš kasdieninės gyvenimo trajektorijos tam, kad pamatyti, sužinoti ir patirti kažką naujo, kuriant kelią, kuris nėra lengvas, nes lengvas kelias, reiškia, kad mes keliaujame ne ten“.
Šią frazę „kad lengvi keliai ne mums“ nuolat visas tris dienas kartojo ir išvykos organizatorius Vytautas Švedas, pasidžiaugęs, kad viskas praėjo sklandžiai, o kiekvienas iš kelionės dalyvių patyrė bei atrado kažką naujo: „Ši kelionė, sudaryta iš ilgo vairavimo, mažo kiekio miego, vėsaus oro, besikeičiančios kelių būklės, itin skirtingų aktyvių veiklų, naujų potyrių, adrenalino ir dar daugybės įvairių veiksnių buvo tarsi tobulas gaivaus oro gūsis po metus mus visus kausčiusių griežtų karantino suvaržymų. Džiaugiuosi, kad visi kelionės bendražygiai atlaikė visą kelionę su įvairiomis paruoštomis kliūtimis, kurias apibūdinti galima kaip aktyvios veiklos, leidusios atrasti naujas kryptis arba dar labiau įtvirtinti tikėjimą, kad keliauji teisinga linkme. Būtent tai sako ir jau tris metus gyvuojantis automobilių prekinio ženklo „Cupra“ šūkis: „Pasirink savo kelią“.
Savo kelią šioje kelionėje rinkosi šios asmenybės:
- Jonas Nainys – didžėjus, pirmasis lietuvis pasirašęs kontraktą su „Warner muzika“
- Ignas Gelžinis – „Porsche Cup GB Pro am 1 series“ nugalėtojas, 4 kartus 1000 km varžybų Palangoje nugalėtojas, „Ironman“ dalyvis
- Donatas Montvydas - dainininkas ir dainų autorius, „Lietuvos balsas“ mokytojas, „Eurovizijos“ dainų konkurso dalyvis, užėmęs 9-ąją vietą
- Vitoldas Milius – daugkartinis pasaulio rekordininkas kelionėse, „Autobild“ redaktorius
- Darius Vaičiulis – 5 kartus „Dakaro ralio“ dalyvis, įkopęs į visų žemynų aukščiausias viršukalnes
- Tadas Jeršovas – keliautojas, užkopęs į aukščiausius Pietų ir Šiaurės Amerikos kalnus ir ne sykį kopęs į Himalajų viršūnes
- Justas Grendelis – vandens ir motociklų sporto entuziastas, „Autojuta Vilnius“ vadovas
- Vytautas Švedas – „Autojuta“ pardavimų vadovas, šios kelionės vienas iš iniciatorių, lenktynininkas, devynis kartus Lietuvos automobilių ralio čempionas,