Ekspertai išskiria, kad geriausiai visus komforto atributus suderina elektromobiliai. Vienas ryškiausių pavyzdžių – šiemet debiutavęs „Citroën ë-C4“, kurio kompanijos „Advanced Comfort“ adaptuotą programą sudaro ir patobulinti amortizatoriai, ir gamintojų patentuotos itin komfortiškos sėdynės, sakoma pranešime. Šios technologijos taip pat naudojamos vidaus degimo varikliais varomiems prancūzų gamintojo modeliams, tačiau kartu su elektrine pavara pakabos ir interjero komforto sistemų poveikis išryškėja labiausiai.

Komfortas eliminavus tam tikro dažnio virpesius

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros docentas, mokslų daktaras Vidas Žuraulis paaiškina, kad kėbulas yra standi automobilio konstrukcija, todėl labiausiai važiavimą veikia jį ir ratus jungianti pakaba, nuo kurios sureguliavimo priklauso komfortas arba stabilumas.

„Inžineriniu požiūriu važiavimo komfortas traktuojamas kaip tam tikri virpesių dažniai, kuriems žmogaus kūnas yra jautrus. Pavyzdžiui, reguliuojant pakabą stengiamasi kėbule nuslopinti 4–8 Hz dažnio vertikalaus poslinkio virpesius, nes būtent į juos jautriai reaguoja kūnas. Be to, atskiri organai jautriai reaguoja į itin žemo dažnio kampinius bei aukštesnius nei 18 Hz dažnio virpesius“, – atskleidžia mokslininkas.

Anot V. Žuraulio, gamintojams būtina taip pat atsižvelgti į tipinius kelio dangos nelygumų keliamus virpesius ir juos maksimaliai slopinti bei užtikrinti, kad ratas kuo tiksliau kopijuotų nelygų kelią, t. y. padanga kuo tolygiau kontaktuotų su paviršiumi.

Vidas Žuraulis

Pakaba turi įtakos saugumui

Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius pažymi, kad nuo to, kaip sureguliuota pakaba, labai priklauso važiuojančiųjų saugumas. Žurnalisto pastebėjimu, Lietuvoje yra labai įvairių kelių (nuo prasčiausių iki geriausių), todėl automobilyje, kurio pakaba yra tinkamai sureguliuota, visi jausis geriau.

„Jei pakaba nesugeria kelio nelygumų, važiuoti yra nesaugu, kadangi reikės dažniau stabdyti, be to, sunkiau kontroliuoti automobilį, kai jis neįveikia dangos nelygumų“, – sako nuolatinis „Lietuvos metų automobilis“ konkurso vertinimo komisijų narys.

Važiavimo komfortu visuomet garsėjo „Citroën“. Į naujus automobilius montuojami „Progressive Hydraulic Cushions“ amortizatoriai su papildomomis hidraulinėmis atramomis eliminuoja nereikalingus kėbulo judesius ir užtikrina gerokai nuosaikesnius pojūčius važiuojant prastos kokybės danga.

V. Milius atkreipia dėmesį ir į šių laikų mados klyksmą – vis daugiau net ir pačių mažiausių automobilių dėl grožio ir vartotojų pageidavimų komplektuojami su didesniais ratais ir siauresnėmis padangomis.

„Tokiems automobiliams tiesiog būtina tinkamai sureguliuoti pakabą, nes kitaip per tokį ratlankį, gumą ir orą tiesiog nėra amortizavimo ir sukibimo, tad krūvis tenka pakabai“, – perspėja žurnalistas.

V. Žuraulis pasakoja, kad į šiuolaikiškas pakabos sistemas papildomai integruojami virpesius fiksuojantys jutikliai, iš kurių apdorotas signalas siunčiamas valdymo blokui, tada keičiamas pakabos standumo elementų slėgis. Dėl to važiuojama komfortiškiau ir saugiau.

Modernesnės pakabos turi plačiai reguliuojamus amortizatorius, kuriems nebūtina nuolat tiekti energiją. Tai reiškia, kad jiems valdyti nereikia pneumatinio ar hidraulinio siurblio, todėl neapkraunamas elektros generatorius.

Kiti komforto komponentai

Ieškantiems komfortiško automobilio reikėtų atkreipti dėmesį ir į kitus komponentus. V. Milius sako, kad mieste važiuoti tinka bet kokios sėdynės, bet tolimoms kelionėms jos turi būti patogios ir reguliuojamos.

„Mano manymu, ilgose kelionėse nepatogios sėdynės labai vargina. Kaip ir garso komfortas mieste ne taip jaučiamas, kaip užmiestyje“, – atkreipia dėmesį ekspertas.

Į jau minėtus naujus „Citroën“ montuojamos sėdynės su standžiųjų putų užpildu, 2–15 milimetrų storesniu minkštuoju sluoksniu bei patobulinta juosmens atrama.

V. Miliaus teigimu, dažniau keliaujant taip pat svarbus praktiškumas, t. y. įvairios dėtuvės, kad daiktai nesimėtytų po saloną, ir salono medžiagų kokybė.

„Netgi bendras automobilio vaizdas yra komforto dedamoji, kuri lemia važiuojančiųjų nuotaiką. Tarkim, „Citroën“ į salono interjerą žiūri labai kūrybiškai, nekuria pilkų nuobodybių“, – sako specialistas.

Jis atkreipia dėmesį į dar vieną neatskiriamą šių dienų aspektą – junglumą.

„Kadangi mūsų gyvenimas persikelia į virtualią erdvę, labai svarbu greitai prie jos prisijungti. O automobilių galimybės šioje srityje laviruoja tarp „visiškai neaišku, ką daryti“ iki „įsėdau, prisijungiau, važiuoju“. Pastarieji variantai tikrai pranašesni“, – pažymi daugybės kelionių automobiliais rekordininkas.

Vitoldas Milius

Elektromobiliai – komfortiškiausi

Specialistai sutinka, kad itin gerai dera elektra varomo transporto komforto atributai.

„Elektromobiliai įprastai daugiau sveria, todėl mažėja aukštesnio dažnio virpesiai ir jaučiamasi komfortiškiau. Baterija dažniausiai montuojama žemai po grindimis, tad ypač žemėja bendras svorio centras ir posūkiuose kėbulas mažiau svyruoja. Be to, dėl arčiau geometrinio centro sukoncentruotos masės mažėja inercija ir elektromobilis mažiau svyruoja, pavyzdžiui, važiuodamas per greičio mažinimo kalnelius“, – aiškina mokslininkas V. Žuraulis.

Anot V. Miliaus, šie elektromobilių pakabos niuansai puikiai jaučiami net važiuojant mažesnės klasės modeliais, todėl neretai vairuotojams susidaro įspūdis, kad jie yra komfortiškesni nei didesni vidaus degimo varikliais varomi automobiliai. Be to, elektromobiliais mažiau juntami triukšmas ir vibracijos.

„Dažnai komfortiškesnį važiavimo elektromobiliu įspūdį sukuria itin sklandi elektros pavara: nėra pavarų dėžės, variklis dirba labai tyliai, visada užtikrindamas didelį sukimo momentą“, – atkreipia dėmesį V. Žuraulis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (21)