Anksčiau darbinis variklio tūris buvo esminis automobilio identiteto bruožas – nepakankamai didelis laikytas trūkumu, sakoma pranešime. Vis dėlto laikai pasikeitė, šešių cilindrų varikliai – retenybė, o V8 ar V10 jau kurį laiką vertinami kaip egzotika.

Dominuoja keturių cilindrų varikliai, tačiau net ir jų ateitis nėra garantuota – aplinkosauginiai reikalavimai kone kasmet griežtėja, todėl naujų automobilių pirkėjams vis dažniau siūlomi trijų cilindrų motorai.

„Iki išvystant turbinų technologijas vienintelis būdas variklio galiai didinti – didinti darbinį tūrį. Šiuolaikiniai mažalitražiai varikliai yra turbokompresoriniai. Sunku rasti objektyvių šios technologijos trūkumų. Gali nepatikti skleidžiamas garsas ar galios diapazonas, kuriame jie išsikvepia, bet iš esmės masiniams automobiliams tai yra puikiai suprojektuoti agregatai, turintys daug privalumų“, – teigia automobilių istorijos tikrinimo platformos „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Nors nemažai vairuotojų dar įpratę, kad galingi tik didesnio darbinio tūrio varikliai, vis dėlto, M. Buzelis sako, dabar kone kiekvienas gamintojas savo gamoje turi mažalitražių, bet ganėtinai galingų variklių. Vienas iš pavyzdžių – prieš kelerius metus „Ford“ pasiūlytas 1.0 litro „Ecoboost“ variklis su iš dalies hibridine technologija. Šis „Puma“, „Focus“ ir „Fiesta“ modeliams siūlomas trijų cilindrų jėgos agregatas gali išvystyti net 155 AG, o speciali sportiška „Fiesta ST“ versija su 1,5 l „Ecoboost“ trijų cilindrų varikliu – net 200 AG.

Tokį variklį turinčiu automobiliu įsibėgėti iš vietos iki 100 km/val. trunka 6,5 sek., vidutinės degalų sąnaudos neperkopia 6 l/100 km, o CO2 emisija tesiekia 136 g/km (pagal WLTP standartą).

„Dauguma gamintojų pereina prie kompaktiškų variklių. Pavyzdžiui, specialios versijos „Toyota Yaris GR“, turintis trijų cilindrų 1,6 litro variklį, generuoja net 261 AG. „Mercedes-Benz“ neseniai paskelbė, kad naujos kartos C63 AMG modelis nebeturės V8, jis bus pakeistas hibridine sistema su keturių cilindrų motoru ir turbokompresoriumi. Taigi darbinis tūris nebenusako automobilio galios“, – sako ekspertas.

Maži, bet guvūs varikliai

Konkurso „Lietuvos metų automobilis“ komisijos narys Dainius Leonavičius prisiminė, kad prieš 15 metų gana populiarūs buvo 1,6 litro varikliai, pasiekdavę 110 AG, o dabar tarp siūlomų naujų automobilių galima rasti identiškos galios, bet 1 litro jėgainių. Žurnalisto šeimoje antrojo automobilio statusas priklauso trijų cilindrų variklį turinčiam „Kia Rio“. Tad jis puikiai žino, ką reiškia kasdien važinėti 1 litro tūrio 90 AG motorą turinčiu automobiliu.

„Važinėju mieste be rūpesčių, esu tikrai patenkintas. Vis dėlto pavarų dėžė nepritaikyta šiam varikliui, todėl važiuoti greičiau trūksta dinamikos. Vertinant bendrai, šiais laikais iš 1 litro gamintojai išspaudžia užtektinai galios, varikliai gana guvūs. Tačiau, manau, nereikėtų tokių montuoti į didesnius nei kompaktiniai modeliai“, – pastebi D. Leonavičius.

Automobilių žurnalistui kur kas malonesnių įspūdžių paliko bandomasis važiavimas su „Ford Puma“, turinčiu 1 litro 125 AG variklį.

„Bandžiau šį automobilį įvairiais režimais, galios nepritrūko. Nereikia žiūrėti kilometro ar pusantro į priekį norint atlikti lenkimo manevrą, kaip būna vairuojant kai kuriuos mažalitražius variklius turinčius automobilius. Nestebina, nes „Ecoboost“ varikliai yra etatiniai geriausiųjų rinkimų nugalėtojai “, – primena D. Leonavičius.

Trijų cilindrų variklio nauda

„carVertical“ komunikacijos vadovas M. Buzelis pastebi, kad trijų cilindrų varikliai yra dinamiški ir skleidžia gana įdomų garsą.

„Teoriškai trijų cilindrų variklis yra pusė V6. Užvedimo metu cilindrų uždegimo fazių sekos yra panašios, varikliai dirba savitai, sukimo momentas nuo žemų sūkių suteikia gyvo charakterio. Palyginti su 2 litrų keturių cilindrų atmosferiniu varikliu, populiariu prieš 20 metų, dabartiniai dvigubai mažesni varikliai su turbokompresoriais tikrai maloniai važiuoja mieste“, – sako M. Buzelis.

Jo nuomone, ketinant pirkti automobilį su trijų cilindrų varikliu reikėtų įvertinti ne tik tai, kad mažalitražiai yra ekonomiškesni ir dėl mažesnių CO2 emisijų išvengia taršos mokesčio.

„Tokiems varikliams įmontuoti reikia mažiau vietos. Tai reiškia, kad variklio skyriuje jis lengviau telpa, o automobilio priekyje nereikia skirti daug vietos, dėl to gamintojai gali išplėsti salono erdvę. Be to, kompaktiškas trijų cilindrų aliuminio variklis yra gerokai lengvesnis nei kiti panašaus galingumo atitikmenys. O mažesnis svoris lemia ir mažesnes degalų sąnaudas, ir geresnius dinaminius rodiklius bei valdymo savybes. Taip pat ne paslaptis, kad tokius automobilius pagaminti kainuoja pigiau, dėl to kaina stipriai neišpučiama“, – teigia „carVertical“ atstovas.

D. Leonavičiaus nuomone, trijų cilindrų variklių nauda pirkėjams pirmiausia yra finansinė. Kaip pavyzdį jis pateikė „Ford Fiesta“ modelį su 1 litro varikliu, turinčiu kelias versijas (75–155 AG). Taigi kiekvienas gali pagal poreikius ir finansines galimybes pasirinkti norimą versiją ir sutaupyti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)