520 tūkst. svarų sterlingų kainuojantys „Speedback GT“, kuriuos demonstravo „David Brown Automotive“, yra rankomis sukurta odė praeičiai. Atidarykite jų dureles, elegantiškas ir pailgintas kaip moteriška pirštinaitė, ir pasigėrėkite tokiais akį glostančiais džiaugsmais kaip riešutmedžio vairas, tartano interjeras, rankomis pinti odiniai akcentai, emaliuoti iškylų rinkiniai ir sidabruoti įrankiai, sumaniai paslėpti bagažinėse. Raudonas it rubinas „Speedback GT“, stovintis pačiame ekspozicijos centre, atrodė kaip iš akies luptas „Jaguar“, kurį būtų galėjusi vairuoti Jane Birkin – bent jau iš priekio. Iš galo jis atrodė kaip gracingas „Aston Martin“.
Greičiausiai spėtumėte, kad tai – vieno ar kito perdirbinys. Iš tiesų automobiliai atnaujinami panaudojant originalią važiuoklę, transmisiją ir stabdžių sistemą iš „Jaguar XKR“ – to paties, kurį galima išvysti filme „Pasveikink mirtį kitą dieną“ („Die Another Day“) – su specialiai pagamintu aliuminio korpusu, primenančiu „Aston Martin DB5“. Tą patį, kurį agentas 007 vairavo filme „Auksapirštis“ („Goldfinger“).
Nusivylė esamais
Davidas Brownas, Anglijoje įsikūrusio „Silverstone“ gamintojo „David Brown Automotive“ steigėjas, šiuos automobilius pradėjo pardavinėti 2014 m. – po to, kai pats sudalyvavo vintažinių automobilių ralyje ir liko nusivylęs „Ferrari Daytona“, kurį buvo pasiskolinęs specialiai tai progai. (Taip jau sutapo, kad „Aston Martin“ įsteigė kitas Davidas Brownas, kurio inicialais „DB“ buvo pavadinti automobilių modeliai – DB5, DB9 ir t.t. Šis „DB“ mirė 1993 metais.)
„Vairuoti buvo sunku, stabdžiai apgailėtini, o ir galia visiškai nekokia, – tąsyk D. Brownas pasakė apie „Daytona“. – Reikia pripažinti, kad buvo labai nepatogu.“
Vos po dviejų dienų jis buvo priverstas palikti ralį dėl to, kad ties antra pavara užstrigo automobilio pavarų dėžė.
Po šios nemalonios patirties D. Brownas susimąstė, kaip smagu būtų vairuoti automobilį, kuriame derėtų išvaizdžių maždaug 1970-aisiais sukurtų automobilių stilius ir šiuolaikinės technologijos – tokie dalykai, kaip oro kondicionierius, vairo stiprintuvas, diskiniai stabdžiai ir padori garso sistema. Taigi D. Brownas nutarė bendradarbiauti su „Land Rover“ dizaineriais ir pasamdė 40 darbininkų, kurie padėjo pagaminti pirmąjį „Speedback GT“ – o vėliau, tik šiais metais, prie kolekcijos prisidėjo ir kone iki skausmo žavingi „Mini“.
Šie klasikiniai „gran turismo“ automobiliai gali patogiai nukeliauti ilgus atstumus, tačiau iš kiekvieno jų linkio spinduliuoja vitanžinio automobilio žavesys.
Dėl įdėto darbo „XKR“ kainos (naujų) svyruoja 90 tūkst. dolerių ribose, naudotą svetainėje „Autotrader“ galima įsigyti už 27-47,5 tūkst. dolerių. D. Browno atstovai teigia, kad pagaminti kiekvieną „Speedback“ užtrunka apie 8 tūkst. valandų, maždaug devynis ar dešimt mėnesių.
Pardavimai auga kasmet
„David Brown Automotive“ vargiai pavadintum pirmuoju gamintoju, kuris iš senovinių automobilių mažomis partijomis gamina šiuolaikinius brangakmenius. Panašu, kad dauguma tokių autodirbtuvių įsikūrusios Kalifornijoje. Pavyzdžiui, Rodui Emory ir Jonathanui Wardui priklausančios dirbtuvės uždirba neblogą pinigą iš „Porsche“ ir sunkvežimių, o kiti, tarkim, mieliau kuria vienetines fantazijas „Ferrari“ tema; šiuo metu iš jų geriausiai žinomas „Singer Vehicle Design“. „Singer“ Ženevoje pristatė savo specialų projektą: 1,8 mln. dolerių kainuojantį „superlengvą“ „Porsche DLS“, perdarytą iš 1990-ųjų „964“ ir sukurtą bendradarbiaujant su lenktynių kompanija „Williams Advanced Engineering“.
Minėtasis automobilis, kuris debiutavo „Goodwood Festival of Speed“, lipa ant kulnų kitiems šešiaženkliams „Singer“ modeliams, kurie tapo labai populiarūs tarp kolekcininkų. Laukimo laikas gali svyruoti nuo metų iki trejų, priklausomai nuo pirkėjo garsumo arba nuo to, kaip gerai jis ar ji sutaria su įmonės steigėju Robu Dickinsonu, buvusiu britų roko grupės „Catherine Wheel“ lyderiu.
„David Brown Automotive“ verslas taip pat sekasi puikiai. Kasmet pardavimai tik auga, o 2018 m., pasak Ženevos stende kalbinto atstovo, buvo parduoti net aštuoni „Speedback“. Autodirbtuvės atstovas Peteris Haynesas tvirtina, kad per metus jie gali pagaminti nuo penkių iki dešimties „Speedback“, o šiemet ketina pagaminti penkiasdešimt „Mini Remastered“ modelių (tai bus pirmieji pilni gamybos metai); 2020 m. apsukos turėtų išaugti net iki šimto automobilių per metus. Šiemet dauguma naujų modelių dar tik bus demonstruojami parodose, penki iš jų – Ženevoje: nuo 75 tūkst. kainuojančio „Mini“ iki 620 tūkst. „Speedback Silverstone Edition“.
Autodirbtuvė ruošiasi pagaminti iš viso tik dešimt „Silverstone Edition“; priklausomai nuo pasirinkto modelio, tokio automobilio kaina gali siekti ir milijoną dolerių. 601 arklio galios dvivietis modelis nuo standartinio „Speedback“ skirsis emalio ženklinimu išilgai grakštaus priekio ir šonų, charakteringomis grotelėmis, 20 colių ratlankiais, dvigubais LED žibintais, kaustytais tamsia keramika ir chromu, bei salonu, primenančiu klasikinio reaktyvinio lėktuvo kabiną – su senovinėmis odinėmis sėdynėmis ir kitomis elegantiškomis detalėmis. Ten, kur būtų galinės sėdynės, galima laikyti pagal užsakymą pagamintą bagažo rinkinį. Salone veikia palydovinis ryšys, „Bluetooth“, parkingo jutikliai ir „Bowers & Wilkins“ garso sistema. Trumpai tariant, jis panašus į kitus modelius, tik dar geresnis.
Ir nors jo V8 variklis per 4,2 sekundes išvysto 27 m/s greitį, o didžiausias greitis siekia 70 m/s, – rekordiniu nepavadinsi, – šis automobilis toks pat retas ir prestižinis, kaip ir anie milijonus dolerių kainuojantys hiperautomobiliai. Iki parodos pabaigos jis buvo beveik išparduotas.