Tai nereiškia, kad diegiamos naujovės nėra svarbios. Ekspertai sako, kad kai kurie gamintojai turi tokią gilią istoriją, kad eksperimentuoti kuriant naują dizainą tiesiog nevalia. Net įgudusi automobilių mėgėjo akis ne visada sugebės atpažinti kuri, pavyzdžiui, „Porsche 911" ar „Alfa Romeo Stelvio" versija pravažiavo gatve. Abu šie modeliai išsiskiria unikaliu dizainu bei naujausiomis technologijomis, tačiau atnaujintą modelį iš išorės atpažinti gali retas.
Svarbu atsigręžti į praeitį
Automobilių dizaineris Dominykas Budinas sako, kad kai kurie gamintojai turi itin lojalius pirkėjus ir tiesiog negali sau leisti kurti kardinaliai kitokio dizaino automobilių. Specialistas paminėjo atvejį, kai dizainerių eksperimentas buvo neigiamai sutiktas markės gerbėjų.
„Gamintojai, turintys gilią istoriją, neturi tokios prabangos eksperimentuoti. Geras pavyzdys yra „Porsche 996", kurį kuriant buvo sugalvota atsisakyti ovalių, klasika tapusių priekinių žibintų. Juos pakeitė „kepto kiaušinio" forma – būtent taip buvo pramintas šis dizaino sprendimas. Jis sulaukė tokios šios markės gerbėjų kritikos, kad jau kitos kartos modelis atgavo apvalius žibintus. Kitaip tariant, atradus tam tikrą ženklo identitetą, kuris pasiteisina, gamintojas įsipareigoja nuo jo nenuklysti."
Dizaineris taip pat akcentavo jaunus automobilių gamintojus bei pažymėjo, kad šiems būtini išskirtinumai, padedantys atkreipti dėmesį ir sukurti stiprų įvaizdį. Gerais tokių atvejų pavyzdžiais jis įvardijo išskirtinės išvaizdos „Tesla Cybertruck" pikapą bei patyrusio automobilių dizainerio ir inžinieriaus naujai įkurtos įmonės gaminį „Gordon Murray Automotive T.50", iš kitų išsiskiriantį neįprastai atrodančiu ventiliatoriumi automobilio gale.
„Kuriant automobilio įvaizdį labai svarbu atsigręžti į praeitį ir rasti kažkokius elementus, kurie pagrįstų modelio stilių, dekonstruoti, ko vartotojai tikisi iš tam tikro gamintojo. Jauniems gamintojams visiškai kitaip – jie neturi istorijos ir tik dabar pradeda ją kurti. Žinoma, jie susiduria ir su problema, kaip dizaino sprendimais nepriminti konkurentų, bet kartu ir neatsilikti nuo jų", – apie iššūkius, tenkančius ir jauniems, ir ilgą istoriją turintiems automobilių gamintojams, pasakojo D. Budinas.
Puikus gamintojo, kuris išlaiko sąsajas su savo istorija, pavyzdys yra jau minėtas „Alfa Romeo" ir jo populiariausias modelis „Stelvio". Šio automobilio koncepcinis modelis „Kamal", numatęs dizaino kryptį, nuo kurios serijinis modelis mažai pakito, pristatytas dar 2003 metų Ženevos automobilių parodoje. Šio SUV masinės gamybos versija pirmą kartą buvo pristatyta 2016 metų Los Andželo, JAV, automobilių parodoje, o 2020 metais modelis buvo atnaujintas. Šiemet pristatyta ir nauja versija „Veloce Ti". Įdomu tai, kad nors automobilio dizainui jau šešeri metai, pastaroji modelio versija, palyginti su pirmtakėmis, technologiškai yra gerokai pažangesnė. „Veloce Ti" sumontuotos moderniausios saugumo bei komforto sistemos: automobilis geba autonomiškai važiuoti eismo juostos viduryje, gali sustoti ir pajudėti važiuojant spūstyje ir net stebi vairuotojo nuovargio lygį. Tai, beje, tik dalis technologijų, kurios pradėtos diegti gerokai vėliau, nei buvo pristatyta pirmoji šio modelio versija.
Nematomi akiai – svarbūs technologiškai
Maži modelio atnaujinimai gamintojams leidžia į automobilį diegti pažangesnius techninius sprendimus bei pačias naujausias technologijas, o tuo pačiu – išlaikyti dizainą ar jį patobulinti. Jokia paslaptis, kad kai kurie gamintojai retai imasi tokių atnaujinimų ir kur kas mieliau renkasi visuomenei pristatyti visiškai naujai atrodančius modelius.
Vadinamieji „facelift" atnaujinimai daromi būtent dėl technologinio progreso. Pavyzdžiui, kaitrines lemputes gali pakeisti LED žibintai. Taip pat, atnaujinti modeliai simbolizuoja, kad tam tikros techninės problemos buvo išsiaiškintos ir išspręstos. Žinoma, ne paskutinėje vietoje ir kompanijos rinkodaros tikslai", – apie gamintojų atliekamus atnaujinimus kalbėjo D. Budinas.
Nors itališkojo „Stelvio" komplektacijas „Veloce" ir „Veloce Ti" iš pirmo žvilgsnio sunku atskirti, atnaujintoje versijoje slypi daug malonių smulkmenų. Mažiausiai pastebimi dalykai slepiasi po variklio gaubtu – naujausią modelį varo 280 arklio galių (AG) išvystantis variklis, atitinkantis aukščiausius ekologinius „Euro 6d" standartus, o gamintojo patentuota dvisvirtė pakaba užtikrina dinamišką važiavimą ir unikalų valdymą.
Įgudusi akis atnaujintą versiją atskirs dėl naujo dizaino galinio aptako bei didesnių, net 21 colio skersmens, ratlankių. Automobilio salono apdailai naudojamas tikras anglies pluoštas, o už vairo montuojamos tvirtos metalinės pavarų perjungimo svirtelės. Pasak gamintojo, tokios naujovės leidžia automobilį paversti artimesniu sportiškiausiajai gamos versijai „Quadrifoglio" ir tuo pačiu išlaikyti komforto lygį, puikiai tinkantį kasdienai.