Automobilis šiam sportininkui – ir kasdien naudojama transporto priemonė, ir įrankis, ir komandos draugas. Todėl paklaustas, kokias automobilio savybes labiausiai vertina, D. Butvilas išskiria puikaus valdymo, komforto, dinamiškumo, patikimumo ir išvaizdos kriterijus. Būtent pastaruosius atitinka SUV „Alfa Romeo Stelvio“, kurio privalumus lenktynininkas, tapęs „Alfa Romeo“ prekės ženklo ambasadoriumi Lietuvoje, išbandys automobilį vairuodamas artėjančius metus.
Dominykai, su automobiliais susipažinote labai anksti. Ar dabar save galėtumėte įsivaizduoti ne už vairo?
Visas mano gyvenimas susijęs su automobiliais, sportu, vairavimu. Nuo vaikystės už vairą ir greičio pedalą nebuvo nieko įdomiau. Dešimties sėdus prie vairo, po kelių savaitgalių trasoje tapo aišku – visada turėtas noras lenktyniauti niekur nedings, o kai pradėjo sektis, nebegalėjau sustoti.
Žinoma, lenktynės nėra visas mano gyvenimas – tai jo dalis, kurios nenorėčiau keisti. Turiu aistrą ir motociklams – jais važiuoju kiekvieną savaitgalį, o vasarą, kai tik geras vėjas, lekiu prie jūros kelti jėgos aitvarą. Taip pat bent du kartus per savaitę žaidžiu paplūdimio tinklinį, jau porą metų lankau tinklinio treniruotes.
Įspūdžių daug, o tikriausiai toks ir lenktynininko gyvenimas – greitis, nuotykiai, pergalės ar pralaimėjimai, bet nė lašo nuobodulio. Ar tokia realybė ir ar dažnos lenktyniaujant klaidos, kurių, turėdamas galimybę, nekartotumėte?
Bet koks profesionalus užsiėmimas reikalauja įgūdžių, darbo, atsidavimo. Pergalės yra saldžios, bet jų skonis trunka labai trumpai ir reikia grįžti prie darbo. Pats lenktyniavimas – tik ledkalnio viršūnė, palyginus su pasiruošimu, treniruotėmis, net finansų paieška. Tačiau sutinku – nuobodu nebūna. Kalbant apie klaidas, visada norisi pakeisti tą akimirką, kai jas padarai. Per daugiau nei 200 dalyvautų varžybų, pastarųjų, žinoma, būta. Nors sakoma, kad iš klaidų mokomės, šiuo atveju avarijos sulėtina progresą.
Tokių klaidų patartina nedaryti ir vairuojant kasdien – kokiais saugaus vairavimo patarimais galėtumėte pasidalinti?
Vairuotojai dažnai nespėja į avarines situacijas sureaguoti dėl netinkamo pasiruošimo ir neteisingai laikomo vairo. Dažnai tai lemia ydingas sėdėjimas. Svarbu ir pašalinė veikla prie vairo. Visada sakau: vairuodamas – vairuok. Jei, užsidegus žaliam šviesoforo signalui, visi pajudėtų laiku – sankryžos pralaidumas kaipmat pagerėtų. Manau, Lietuvoje vairavimo kultūra yra dar tik ankstyvoje paauglystėje ir tiki formuojasi, auga.
Tad kokia būtų pagrindinė gero vairuotojo ir, kartu, automobilio savybės?
Gatvėje – kantrus vairuotojas. Geras vairuotojas turi stebėti, kas vyksta aplink. Tinkamai reaguodamas, gali saugiai manevruoti, numatyti avarines situacijas ir pastarųjų išvengti. O štai sutelkus dėmesį į telefoną, navigaciją, išlieka nemaža klaidų tikimybė.
Kalbant apie automobilį, man svarbiausia neprarasti ryšio su keliu. Dabar per daug robotiškumo. Pavyzdžiui, hidraulinis vairo stiprintuvas, perduodantis priekinių ratų sukibimą į rankas ir vairą, elektronikos pasaulyje tampa privalumu. Taip pat labai vertinu patikimumą.
Ar dėl šios priežasčių ir nutarėte sėsti už „Alfa Romeo Stelvio“ vairo?
Esu iš žmonių, jaučiančių silpnybę geriems itališkiems dalykams. Atsiradus galimybei išbandyti šiuos automobilius, man įspūdį paliko išlaikytas jų vairavimo džiaugsmas. Kiti yra per daug vienodi, neįdomūs, ne tokie charakteringi. Su „Alfa Romeo“ mūsų charakteriai sutapo.
Šie automobiliai sukurti vadovaujantis panašia filosofija – išlaikyti vairavimo malonumą, geras valdymo savybes. Tokia jų stiprybė: geras balansas tarp dinamikos ir komforto. Dažnai pastarąjį, siekiant dinamiškumo, gamintojai paaukoja. Tačiau „Alfa Romeo“ visa tai suderino. Be to, pagamino gražų automobilį. Visos šios stiprybės tinka kiekvienam, mėgstančiam vairuoti ir vertinančiam išskirtinumą.