Autokroso istorija su išskirtiniu varikliu

Žalias UAZ su V12 varikliu – joks ne slaptas ilgai kolūkio garaže tūnojęs Sovietų sąjungos projektas. Jį prieš daugelį metų pagamino patys lietuviai specialiai automobilių kroso lenktynėms. Dar nuo okupacijos laikų iki pat maždaug amžių sandūros Lietuvos automobilių kroso čempionate buvo gana populiari UAZ klasė, o norintieji važiuoti greičiau beviltiškus standartinius variklius keisdavo kuo nors kitu. Žalias UAZ ypatingas, mat po trumpo jo priekiniu antvožu slepiasi BMW variklis ir didžiausio ir prabangiausio 7-os serijos sedano. 12-os cilindrų, 5 litrų darbo tūrio.

Ivanulės garaže ši mašina atsirado visai atsitiktinai. Sportininkas ketina sutverti išskirtinį šonąslydžio mokymui skirtą „Nissan 200SX“ su BMW V12 varikliu, o būtent tokį surado savyje daug istorijos slepiančiame, tačiau senai pamirštame lenktyniniame UAZ. Gediminas Ivanauskas jau turėjo vieną variklį, jam tereikėjo atskirų detalių, tačiau paskaičiavus, kad visas variklis UAZ kėbule kainuoja pigiau nei paskirų detalių kratinys, Ivanule nusprendė parsivaryti visą autokroso bolidą. Lenktynininkas nenorėjo lenktynių klasika tapusio kėbulo išmesti į sąvartyną, tad su kolegomis nusprendė jį atgaivinti.

Projektą įsuko socialiniai tinklai

Prikelti sportinį UAZ Frankenšteiną iš letargo miego nebuvo lengvas iššūkis. 7 metus atokiame garaže dulkėjęs automobilis pasukus užvedimo raktelį nerodė jokių gyvybės ženklų. Gediminas visą bandymo užkurti procesą tiesiogiai transliavo savo „Ivanule drift“ feisbuko paskyroje, kur ją vienu metu žiūrėjo iki 3 tūkst. žmonių, o bendras žiūrimumas perkopė 10 tūkst. Automobilį su žiūrovų dalijamais patarimais užkurti galiausiai pavyko, bet jis toli gražu nebuvo idealiausios būklės. Dėl itin didelio susidomėjimo šonąslydininkas nusprendė tęsti ir prikelti šį projektą, jį kartu su prie išskirtinio UAZ atgaivinimo prisidedančiais draugais priėmė Vilniuje esantis „Edler“ autoservisas.

„Teko keisti žvakes, diržus, variklio alyvą. Senoji degalų sistema jau buvo atgyvenusi savo gyvenimą, siurblius ir filtrus pakeitėme naujais. Didžiausia šio automobilio ir variklio problema – seni laidai. Niekaip nepavyksta padaryti, kad dirbtų visi cilindrai. Skyrėme daug laiko šios problemos paieškai, bet tai panašu į adatos ieškojimą šieno kupetoje. Nusprendėme negaišti laiko su senąja elektros instaliacija ir pereiti prie programuojamo kompiuterio“, - trumpai projekto eigą nupasakojo Ivanule.

Automobilininkų kolektyvas seną sportinį automobilį antram gyvenimui kelia vien tik iš idėjos, o jiems padeda tūkstantinė žiūrovų minia. Jie aukoja pinigus reikiamoms detalėms, dalinasi patarimais, gelbėja ieškant tam tikrų komponentų. „Ivanule drift“ feisbuke tiesiogiai transliuojama istorija įtraukė ne vieną tūkstantį Lietuvos benzingalvių. Ir jų dėka UAZ jau važiuoja.

„Čia toks suneštinis balius. Daug žmonių užsikabino, net aukoja, jie mums patarinėja, padeda. Kiekvieną transliaciją vienu metu žiūri po porą tūkstančių žmonių, jiems tai įdomu ir tik tai mus skatina judėti į priekį, sukurti kažką įdomaus. Su tokiu palaikymu dirbti yra labai smagu“, - automobilistų įsitraukimu džiaugėsi Gediminas Ivanauskas – Ivanule.

469 modelis turi veikiančią sankabą, pavarų dėžę, stabdžius, važiuoklę, variklis, nors ir su tam tikromis sprendžiamomis problemomis kuriasi, važiuoja, entuziastai jam tvarkys elektros instaliaciją. O kol tai bus daroma, žalias UAZ keliaus į dažyklą, kad būtų atjaunėjęs ne tik fiziškai, bet ir išoriškai.

UAZ važiuos dyzeliu

Ivanule, kai projektas bus baigtas, neketina su juo nertis į dideles lenktynes. Sako, kad gaila nemenką istoriją sukaupusio automobilio. Jis bus naudojamas smagiems pasivažinėjimams, galbūt kokiems nors smagiems, lengviems renginiams „Drifteris“ slysti šonu šiuo visais ratais varomu automobiliu neplanuoja. Bet juo tesės pažadus: UAZ modelį galės išbandyti visi, prisidėję prie šio projekto. Tačiau šis eksponatas 5 litrų V12 variklio ilgai neturės, mat jis keliaus į šonąslydžio mokymui skirtą „Nissan 200SX“. Būtent tam ir buvo ieškotas variklis, kuris netikėtai buvo rastas sovietiniame autokrosui skirtame bolide.

„Drifto“ mokymui skirto „Nissan S13“ projektas bus taip pat išskirtinis, mat niekas kitas Lietuvoje nesiūlo bandyti šonąslydžio su V12 varikliu. Negana to, elektros dalies sutvarkymu modifikacijos 5 litrų BMW varikliui neapsiribos. Senas, tačiau didelį suspaudimo laipsnį turintis tvirtas agregatas gaus didelę turbiną, kuri padės perkopti 500 AG pajėgumą.

Tuo tarpu UAZ 469, kurio gležnam kėbului ir važiuoklei tokia galia būtų tiesiog per didelė, planuojama, gaus 3 litrų 6 cilindrų turbininį dyzelinį variklį taip pat iš BMW. Toks motoras turi pakankamai daug galios ir bekelėje itin reikalingą didelį sukimo momentą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)