Elektrinį prabangų visureigį 25-ajam „Press rally“ pasirinko automobilių prekybos įmonės „Inchcape“ atstovės Justė Šataitė ir Vita Ryliškė. Savo įprastais degalais varomą „Mini“ visureigį palikęs garaže, prie elektrinio „Mini Electric“ vairo birželio 26-27 dienomis sėdės ir Dakaro ralio lenktynininkas Vaidotas Žala.

Norėjo iššūkio

J. Šataitė „Press rally“ varžysis antrus metus iš eilės. Pernai, pasakojo ji, pastebėjo, kad į ralį atkeliauja dvi skirtingos dalyvių grupės: viena, kuri dalyvauja norėdama laimėti, įnirtingai ruošia automobilį varžyboms ir dėlioja į pergalę atvesiančią taktiką, kita, anot jos, atvažiuoja išbandyti savo jėgų ir gerai praleisti laiko.

„Kai rinkomės sau varžybų transportą, žiūrėjome, kad automobilis mums būtų iššūkis, bet per ralį generuotų daug malonumo ir gerų emocijų – sakė pašnekovė, šiemet ralyje pati sėsianti prie vairo, o į šturmano kėdę patikėsianti savo kolegei V. Ryliškei.

Inchcape komanda

Ne vienas, išgirdęs, kokia transporto priemone ekipažas žada varžytis, juokavo, kad iššūkiu gali tapti ir įkrovos vietos paieška, tačiau J. Šataitė dėl to nė kiek nesijaudina.

„Mes pasižiūrėjome, kokios stotelės regione yra arčiausiai nuo Alantoje būsiančios ralio bazės. Taigi, artimiausia stotelė yra Molėtuose, maždaug 20-25 km nuo Alantos. Be to, „I-Pace“ viena įkrova nuvažiuoja iki 450 km“, – strategavo pašnekovė.

Toks nuvažiuojamas atstumas, pasak jos, reikš tai, kad greičiausiai energijos „I-Pace“ baterijose ekipažui užteks visai pirmai dienai, o vakarop beliks įkrauti įkrovos stotelėje. Antrąją ralio dieną ekipažas žada laikytis tos pačios strategijos ir bateriją įkrauti tik prieš grįžtant į Vilnių.

Inchcape komanda

Pasiduoti be kovos nežada

Vaidotas Žala prie elektromobilio vairo sėda ne pirmą kartą – jam priklauso vienų lietuviškų elektromobilių lenktynių nugalėtojo titulas. Tačiau sportininkas neslepia, kad šįkart jam tekusi užduotis su „Mini Electric“ yra visiškai kitokia.

„Matyt, didžiausias rūpestis yra logistika, nes vienintelė įkrovos stotelė Molėtuose, todėl teks pasidėlioti maršrutą, kad jeigu ką, galėtume greitai įsikrauti. Tačiau tikrai viskas turėtų pavykti, – tikino ralistas. – Bet šitas ralis yra visiškai kas kita nei elektromobilių lenktynės, kuriose dalyvavau, nes čia laukia sportinis važiavimas.“

V. Žala neslepia, kad elektriniu „Mini“ dar nėra važiavęs, todėl nuspėti, kas laukia varžybose, yra sudėtinga. Šiokie tokie niuansai laukia ir dėl to, kad, pavyzdžiui, automobilis turi ne mechaninį, o elektroninį rankinį stabdį, tad greitai apsisukti aplink kūgelį trūktelėjus pastarąjį nepavyks.

„Jau dabar galiu pažadėti, kad slalomo trasoje mes tikrai netaupysim elektrinių kilometrų. Atvažiuoti ir „nespausti“ būtų nesolidu – čia juk ne to atvažiuoji“, – pabrėžė V. Žala.

Jei reikės – išties pagalbos ranką

Paskutinį birželio savaitgalį vyksiantį ralį organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius neslepia džiaugsmo, kad elektra varomi automobiliai jau tapo ralio tradicija.

Anot jo, nors šiemet aplink Alantą, Uteną, Molėtus ir Anykščius vyksiančio „Press rally“ elektromobilių vairuotojai turės pasidalyti viena įkrovos stotele, jos tikrai turėtų pakakti. O jeigu ištiktų netikėtumas ir baterijos išsektų, organizatoriai pasiruošę ištiesti pagalbos ranką.

„Duosime galimybę išsivynioti įkrovos laidą iki rozetės ir ralio bazėje Alantoje, o jeigu elektra „pasibaigtų“ slalomo trasoje, padės mūsų nuolatiniai gelbėtojai „Falck Lietuva“, kurie pačiu blogiausiu atveju galės elektromobilį nugabenti iš trasos iki ralio bazės“, – akcentavo ralio organizatorius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)