Dalyviai maršrutą rinkosi individualiai, įkrovimo vietas taip pat. Organizatoriai akylai stebėjo automobilių greitį, už viršytus kilometrus per valandą dalino baudas, o laiko, praleisto laukiant jungties prie įkrovimo stotelės nekompensavo. Tokios taisyklės pasirinktos norint elektromobilių varžytuves surengti kaip įmanoma labiau realistiškomis sąlygomis.

30 startavusių automobilių buvo išskirstyti į tris kategorijas pagal baterijų dydį. Baterijas virš 60 kWh talpos turinčių automobilių ION3 kategorijoje laimėjo ir absoliučiai geriausią rezultatą varžybose parodė „Autojuta GT“ komanda, važiavusi „Audi e-tron GT“ automobiliu ir juo per 6 valandas įveikusi net 551 km atstumą.

„Manau, šią pergalę lėmė viskas: ir automobilis, ir vairuotojas ir šturmanas ir puikiai atlikti namų darbai. Mes nepatekome į jokius kamščius, įsikrovėme super greitai. Važiavome daugiausia magistralėmis ir laikėme maksimalų leistiną 130 km/val greitį, o įsikrovimui sugaišome vos 9 minutes. „Audi“ krovėsi 260 kW galia. Aš tokių skaičių dar nesu matęs. Taip mes per 9 min įsikrovėme pakankamai nuvažiuoti 250 km nuotoliui, o tai rodo elektromobilių pažangą“, - savo pastebėjimais po finišo dalijosi „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“ lenktynes laimėjęs lenktynininkas Vytautas Švedas.

Magistralėmis lėkusios „Audi“ vidutinės energijos sąnaudos – 20,9 kWh/100km. Antroje vietoje šioje klasėje liko „Volkswagen Team1“ su „VW ID.4“, trečioje – dar vienas „e-tron GT“.

ION2 kategorijoje, kurioje varžėsi tarp 40 ir 60 kWh bateriją turintys automobiliukai dominavo „Peugeot“. „e-208“ modeliai užėmė pirmąsias tris vietas, o ketvirtoji atiteko „e-2008“ krosoveriui. Geriausiai su „Peugeot“ pasirodė „Vilnius Dūzgia“ komanda.

„Laimėjome mes, tikrai ne automobilis. Mes naudojomės jau šiose varžybose jau pasiteisinusia strategija tiesiog važiuoti maksimaliai leistinu greičiu. Infrastruktūros užteko. Įkrovėme automobilį du kartus maždaug po 20 min. Finiše turėjome kilometrų atsargai, tai galėjome dar trumpiau stovėti“, - sakė Laura Urniežiūrė, vieną iš keturių „Peugeot“ nuvairavusi toliausiai. Iš viso – 450 km. Ji vos 2 km aplenkė „Autoviči“ komandą.

Mažiausias, iki 40 kWh talpos baterijas turinčių automobilių ION1 kategorijoje geriausią rezultatą parodė didelis vyras važiavęs mažyte mašinėle. „1000 WOW“ keliauninkas Audrius Sutkus su „Fiat 500 La Prima“ per 6 valandas nuvažiavo 360 km.

„Čia pagrindinis dalykas buvo neprisirinkti baudų ir paisyti greičio ribojimų, mat matėme, kad ne viena gerai važiavusi komanda prizus pralošė dėl baudų. O mes važiavome tiesiog išnaudodami įvairiapuses žinias ir itin galvodami apie ekonomiją“, - kalbėjo Audrius Sutkus.

„1000 WOW“ ekipažas išsiskyrė ir važiavimo ekonomija. Jų mašinėlė 100 km kelio naudojo vos 9,3 kWh energijos. Vis tik geriausią ekonomiškumo rezultatą pasiekė „Įkrautas“ komanda su „Hyundai Ioniq“, kurio vidutinės visos kelionės energijos sąnaudos siekė vos 6,9 kWh.

„Ignitis On: Pažink Lietuvą!“ varžybas įveikė ir iki Druskininkų iš Vilniaus nuvažiavo „Yutong U12“ autobusas. Marius Eidukonis „Niu“ elektriniu motoroleriu iš Vilniaus į Druskininkus nuvažiavo per 3 val. 56 min.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)