Ko gero nesikeičia tik euforija, po finišo užvaldanti varžybų nugalėtojus ir prizininkus ir kaip burtininko lazdele nubraukianti visus taupesnės kelionės paieškų vargus.

Trapus „Tesla“ pranašumas

Penktadienio vakarą A klasėje (elektromobilių baterijų talpa per 50 kWh) pergalę šventė „Paliūtis Racing“ komandos nariai Artūras Stelionis ir Domas Sabaitis, 500 km distanciją su „Tesla Model 3“ įveikę per 5 val. 46 min. ir 07 sek.

„Apie šias varžybas gerus atsiliepimus girdėjome seniai, tačiau renginyje dalyvavome tik pirmą kartą. Kartu tai buvo ir „Tesla“ debiutas, - nepaleisdamas iš rankų ką tik įteikto apdovanojimo varžybų spaudos centrui sakė A. Stelionis. – Renginys labai patiko, agituosime dalyvauti ir kolegas. Ir ne tik todėl, kad jau debiutuodami iškovojome pergalę. Itin patraukli, tiesiog tobulai subalansuota, priverčianti paieškoti racionaliausių sprendimų varžybinė dalis ir puiki atrakcija, leidžianti geriau pažinti gimtąjį kraštą ir unikalius jo kampelius“.

Pergalės įkvėptas varžybų nugalėtojas nešykštėjo pasidalinti ir sėkmę lėmusios strategijos peripetijomis. A. Stelionio ir D. Sabaičio ekipažas tik kartą stojo papildyti nusekusios baterijos ir užtruko vos 29 minutes.

Pasak Artūro, vienas pagrindinių sėkmės komponentų, papildyti bateriją tada, kai ji imliausia įkrovai.

Į Druskininkus – be sustojimų

Ne menkesnis ir B klasės (elektromobilių baterijų talpa iki 50 kWh) nugalėtojų - „Peugeot Team“ atstovų Vitoldo Miliaus ir Aido Bubino, važiavusių su tik renginio išvakarėse į šalį atgabentu „Peugeot e-208“ elektromobiliu, laimėjimas.

Jie 300 km distancijoje sugaišo 3 val. 59 min. 06 sek. ir elektromobilį į Druskininkus atvairavo nė karto neužsukę papildyti nusekusios baterijos.

„Galėjome riedėti dar lygiai keturis kilometrus“, - po finišo iškalbingai nusišypsojo Vitoldas. Tiek energijos dar buvę likę elektromobilio saugykloje.

Ko gero šio ekipažo pergalė nieko nenustebino. Vitoldas yra išbandęs bemaž visus dabar gaminamus elektromobilius, o jį bene labiausiai išgarsino beveik 6 tūkstančių kilometrų kelionė elektromobiliu „Hyundai Kona EV“ iš šiauriausio Europos taško NordKapp (Norvegija) į piečiausią žemyninės dalies tašką – Tarifą (Ispanija).

Su tuo pačiu „Hyundai Kona EV“, turinčiu 64 kWh talpos bateriją, V. Milius vienu įkrovimu yra pasiekęs geresnį rezultatą, nei deklaruoja gamintojai. Vietoje garantuojamų 482 km Vitoldas Vilniaus mieste nuvažiavo net 710 km.

Tačiau savo laimėjimų „AutoBild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius nesureikšmina.

„Mūsų su Aidu pergalę lėmė tiesiog tobulai subalansuotas varžybų formatas ir geriausiai tam pritaikytas automobilis“, - sakė V. Milius.

„Peugeot e-208“ – tai Europos „Metų automobilio 2020“ jaunesnysis brolis – vienas iš populiariausių „Peugeot“ modelių, kurį dabar jau galima rinktis ir su pilnai elektriniu, benzininiu ar dyzeliniu varikliu. Būtent tokia „pasirinkimo galia“ ir tapo vienu iš svarbiausių kriterijų, nulėmusių šio modelio pergalę prestižiniuose rinkimuose.

Tik atgabentas į Lietuvą savo kelią jis pradėjo irgi pergale „Ignitis ON: pažink Lietuvą!“ varžybose.

Beje, be B klasės nugalėtojų nepapildę baterijų į finišą Druskininkuose savo „Volkwagen e-UP“ atvairavo dar du toje pačioje klasėje besivaržę ekipažai – „Moller auto“ komandos nariai Audrius Gružinskas ir Giedrius Zakalskis bei Kauno Volkswagen centro atstovai Jonas Dubinskas ir Vladas Vaitkus.

Tačiau jie džiaugėsi kuklesniais pasiekimais – pirmieji B klasėje užėmė penktąją vietą, o antrieji – šeštąją.

Niekas nenorėjo pralaimėti

B klasės antraisiais prizininkais tapo „Hyundai Ioniq“ vairavę „Elektromobiliai.lt“ komandos nariai Dainius Jakas ir Nerijus Rakauskas, o trečiąją vietą su tokiu pačiu elektromobiliu iškovojo Vilniaus savivaldybės komanda „Vilnius Dūzgia“ ir jos atstovai Vidmantas Balčas su Andžejumi Dinikiu.
Antrieji prizininkai nugalėtojams pralaimėjo 4 minutes, o tretieji antriesiems – tik 1 min. 14 sek.

Dar mažesnis intervalas skyrė antruosius A klasės prizininkus. „Ignitis Racing“ ekipos atstovus Robertą Kupčiką ir bendrovės pardavimų ir aptarnavimo vadovą Haroldą Nausėdą, vairavusius varžybose irgi debiutavusį „Porsche Taycan 95kWh“ ir nuo nugalėtojų atsilikusius tik 1 min ir 7 sek.

Trečiąja vieta šįkart buvo priversti tenkintis pirmųjų elektromobilių varžybų, vykusių 2015 m., nugalėtojai, „ElektriKIA“ atstovai Karolis Judzentavičius ir Gintaras Kaukėnas, su naujuoju „KIA e-Niro“ 500 km distancijoje sugaišę 5 val. 55 min. 51 sek.

Prisiminimui – specialūs prizai

Specialus „Ignitis“ bendrovės įsteigtas prizas efektyviausiai energiją naudojusiam ekipažui įteiktas Kauno Volkswagen centro komandos atstovams J. Dubinskui ir V. Vaitkui, kurie vairuodami „VW e-UP“ 100 km kelio išnaudojo 8,9 kWh energijos.

Kad kitose varžybose ketvirtieji prizininkai neliktų šalia nugalėtojų pakylos, „Ecodriving.lt“ ekonomiško vairavimo kursais apdovanojo abiejų klasių ketvirtųjų vietų laimėtojus. Dovanas pelnė A klasėje šią poziciją užėmę „Ingnitis Racing“, o B – „Fakto auto“ atstovai.

„Kartlando” kartodromai visus varžybų dalyvius pakvietė apsilankyti jų bazėse Vilniuje ir Kaune, kur dovanojo nemokamus važiavimus. Beje, Vilniuje jie galės išmėginti ir elektrinius kartingus.

„Šeštosios varžybos jau tampa istorija, dabar pradėsime ruoštis septintosioms, kurios, tikiu, bus dar masiškesnės, o organizatoriai pasistengs, kad jos būtų ne tik įdomios kasmet vis gausėjančiam dalyvių būriui, bet ir skatintų tolesnę elektromobilių, šio ateities transporto plėtrą šalyje“, - apdovanojęs nugalėtojus ir prizininkus sakė renginio iniciatorius ir pagrindinis organizatorius, VšĮ „1 Pozicija“ direktorius Darius Grinbergas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)