Metams bėgant į pabaigą, kartu finišo tiesiąją jau beveik pasiekė 2025 m. „Metų automobilio“ rinkimai tiek Europoje, tiek ir Lietuvoje. Kai kur komisijų sprendimai sutapo, bendrų finalininkų – mažai. Kokie modeliai pretenduoja nusinešti šiuos titulus?
Naujausius automobilius vertina 60 narių komisija iš 23 Europos šalių, tokių kaip Vokietija, Austrija, Prancūzija, Italija, Vengrija, Suomija, Lenkija ir kitų. Deja, tačiau komisijos dalyvių iš Lietuvos šiame konkurse nėra.
Šiemet jai buvo pateikti net 42 įvairių gamintojų modeliai, kurie turėjo atlaikyti komisijos narių bandymus, praėjusią savaitę paskelbti septyni finalininkai: „Alfa Romeo Junior“, „Citroën C3/ë-C3“, „Cupra Terramar“, „Dacia Duster“, „Hyundai Inster“, „Kia EV3“ ir „Renault 5 / Alpine A290“.
Į finalininkų gretas nepateko Vokiečių premium klasės automobiliai, tokie kaip „Audi A5“, „Audi Q6 e-tron“ ar pirmos serijos BMW, „BMW X2“ ir elektrinė jo versija iX2 bei X3 visureigis.
Prasisprausti tarp geriausių nepavyko ir jokiam kinų gamybos automobiliui, pavyzdžiui, tapti metų automobilių pretendavo visureigis „BYD Seal U“, kabrioletas „MG Cyberster“ ir dar keletas kitų.
Kėbulo tipų pasirinkimas minimalus – rinka užgrūsta SUV automobiliais, tarp 42 pretendentų – vos vienas sedanas, du kabrioletai ir dar pora universalų, bet nei vienas iš jų irgi nepateko tarp finalininkų.
Nugalėtojas paaiškės sausio 10 dieną Briuselio automobilių parodoje. Praėjusių metų titulą iškovojo „Renault Scenic“ už nugaros palikęs penktos serijos BMW, „BYD Seal“, „Kia EV9“, „Peugeot 3008“, „Toyota C-HR“ ir „Volvo EX30“ automobilius.
Lietuvoje automobiliai suskirstyti į tris kategorijas pagal jų kainą. Iš kiekvienos kategorijos išrenkami trys finalininkai. Automobilius bando ir vertina 10 komisijos narių. Šiemet gamintojai konkursui pateikė 32 modelius.
Penktadienį paaiškėjo ir finalininkų sąrašas. Kategorijoje iki 40 000 eurų geriausiais išrinkti visureigiai „Cupra Terramar“ ir „Dacia Duster“, kurie pelno ir Europos komisijos simpatijas bei universalas „Škoda Superb“.
Kategorijoje nuo 40 000 iki 60 000 eurų į finalą pateko „Hyundai Santa Fe“, „Renault Scenic“ ir vienintelis konkurso sedanas – „Toyota Camry“.
O brangiausiose kategorijoje nuo 60 000 eurų komisija geriausiai įvertino „Audi Q6 e-tron“, kuris nesužavėjo Europos komisijos, „Toyota Land Cruiser“ bei „Volkswagen ID.7“.
Rinkimuose dalyvavo ir Europos finalininku išrinktas „Alfa Romeo Junior“, tačiau šis hibridas lietuviams pasirodė to nevertas. Vienintelis kiniškas modelis „Great Wall Motors WEY 05“ mūsų šalies komisijos irgi nesužavėjo. Taip pat ir prabangūs „Mercedes-Benz“ ar „Lexus“ visureigiai.
Kėbulo tipų išnykimo tendencija matyti ir Lietuvoje, iš 32 pretendentų vos trys universalai, hečbekas ir sedanas. Matyti ir elektrifikacijos įtaka – tik šeši automobiliai turėjo vidaus degimo variklius, o visi likę – hibridiniai ar elektriniai.
Kas taps Lietuvos metų automobiliais, nes kiekviena kainos kategorija turės savo nugalėtoją, paaiškės lapkričio 29 dieną.