Užregistruoti naują atradimą italai bandė jau nuo 2023 m. rudens, Europos patentų biuras jų prašymą patenkino 2024 m. rudenį ir tik šių metų kovo 5 d. naujo agregato brėžiniai ir aprašymas išvydo dienos šviesą. Italų išradimas kartu patentuotas ir Jungtinėse Amerikos Valstijose bei Kinijoje.
Kaip patento dokumente teigia italai, transporto priemonių varikliai turi trūkumų, kurie dažniausiai yra susiję su tuo, jog cilindro ir jam priklausančių stūmoklių grupės išilginis plotas, matuojamas lygiagrečiai alkūninio veleno sukimosi ašiai, yra palyginti didelis.
„Šio išradimo tikslas – sukurti transporto priemonių variklį, neturintį pirmiau minėtų trūkumų ir kurį paprasta ir nebrangu pagaminti“, – rašoma dokumente.

Italai aprašė ir konstrukciją, kuri turėtų pasiekti jų keliamą tikslą: „Variklis turi bent du vienas su kitu lygiagrečiai išdėstytus cilindrus, kurie yra sujungti su atitinkamais stūmokliais, kiekvienas iš jų yra sujungtas su alkūniniu velenu per jungiamąjį strypą ir yra apibrėžtas laisvuoju plotu, kurio pirmasis plotis, matuojant lygiagrečiai alkūninio veleno sukimosi ašiai, yra mažesnis už antrąjį plotį, matuojant skersai pirmojo pločio.“
Verta paminėti, jog nepaisant to, kad italai patente kalba apie „bent du“ cilindrus, brėžiniuose pateikiamas V12 formos variklio modelis.
„Auto Guide“ nurodo, jog tokia konstrukcija gali padėti sumažinti variklio ilgį, taip jis taptų ne tik kompaktiškesnis, bet ir efektyvesnis, nes tokia stūmoklio forma gali sumažinti trintį į cilindro sieneles.

Esą taip „Ferrari“ galėtų gerokai sumažinti bendrą V12 variklio ilgį, neaukojant stūmoklio paviršiaus ploto ar darbinio tūrio. Bendrai tokia konstrukcija itin pasitarnautų vidutinio galingumo varikliuose, kur labai svarbu efektyviai išnaudoti erdvę.
Be to, numanoma, jog panaudojus piliulės formos stūmoklius, V12 agregatas galėtų išlikti kompaktiškas net hibridiniuose „Ferrari“. Kaip svarstoma vienoje „Carscoops“ publikacijoje, galbūt „Ferrari“ tokį variklį nori panaudoti savo superautomobilio F80 įpėdiniui, nes dabartinis V6 agregatas kiek nuvylė gerbėjus. Arba svarstoma, kaip sutaupyti svorio „12Cilindri“ ir „Purosangue“ modeliuose, kai juose bus diegiama hibridinė sistema.

Visgi, neįprastos formos stūmokliai nėra visiška naujiena. Dar 1979 m. tokią inovaciją savo motociklų varikliuose bandė įdiegti „Honda“, tačiau tuomet tokių dalių gamyba buvo pernelyg sudėtinga.
„Kai žvelgiu į tai atgal, nesu tikras, ar eksperimentavome su pažangiausiomis technologijomis, ar buvome apsėsti kvailų idėjų“, – „Honda“ inžinieriaus Toshimitsu Yoshimura prisiminimus apie šį projektą cituoja leidinys „Top Gear“.
Praėjusį rudenį ir „Porsche“ patentavo patobulintą benzininio variklio variantą – vietoje įprastų keturių taktų, vokiečių kūrinys turėtų šešis. Plačiau apie bandymą išsaugoti vidaus degimo variklius skaitykite čia: patentuotas šešiataktis variklis žada inžinerinį stebuklą – kaip jis veiks?