O kad būtų dar linksmiau, visus gerai „patrolinti“ nusprendė gamta – ir mestelėjo visiems „tūsovčikams“ lietaus. Vieniems daugiau, kitiems mažiau. Dar kiti ir visai jo negavo, nes išsigandę sinoptikų siaubo prognozių apie „visą savaitgalį šalį skalbsiantį lietų“ liko namuose.
Kaunas pateko prie laimingųjų, kuriems kritulių nebuvo pagailėta – šeštadienio rytą po liūties miesto gatvės virto jei ne Venecijos, tai bent jau Amsterdamo kanalais. Bet kadangi iš vakaro viešai prisižadėjau važiuoti į „Rising Thunder“ net jei lytų varlėmis, teko pažado laikytis.
Anot vieno bičiulio, paprastai į baikerių renginius važiuojame motociklais, bet šįkart jais plaukėme. Tiesa, tik dalį kelio. Šilinę, kur nuo penktadienio vyko klubo „Twins Forever MC“ organizuojamas šou, pasiekėme jau šviečiant saulei.
Kaip žinia, ilgametes tradicijas turintis motociklininkų renginys šiemet atsisveikino su „Karpyne“ ir iš Raseinių persikėlė į Jurbarko rajone esančią poilsiavietę „Medaus Slėnis“, šalia vaizdingo Panemunės pilių turistinio kelio.
Naujoji šventės vieta pasirodė vykusi – vaizdinga, patogi ir gražiai sutvarkyta. Gal kiek nuvylė nusekę ir ne itin skaidrūs tvenkiniai, kurie nuotraukose atrodė daug geriau. Vis dėlto kadangi nebuvo per daug karšta, eilių prie maudyklų ir taip nesusidarė. Tiesa, kai kurie dalyviai maudytis traukė tiesiai į Nemuną. Galit netikėti, bet jis šioje atkarpoje švarus ir tam reikalui puikiai tinkamas.
Nors ir plika akimi matėsi, jog šiemet „Kylančio griaustinio“ biudžetas buvo kuklesnis, vis tik kokybės kartelė nebuvo nuleista žemyn nė per centimetrą. Buvo pasirūpinta viskuo, kas reikalinga. Net ir tuo, kad smarkiai nelytų. O svarbiausia, kad nebuvo sugalvota sugadinti baikerių renginio prikaišiojant visokių ten neturinčių būti dalykų – lėktuvų pasirodymų, automobilių lenktynių ir panašiai.
Taigi, ir aš suku prie esmės.
Šiais metais motociklų meistrai varžėsi 4 klasėse: „Best American“, „Best modified Harley Davidson“, „Best Freestyle“ ir „Best oldtimer“ bei 5 nominacijose: „Best of custom show“, „Public’s Best“, „Best painting“ , „Best engineerical solution“ ir „Crazy bike“.
Nors ir buvo tikėtasi sulaukti daugiau nei ankstesniais metais dalyvių iš užsienio, vis tik absoliuti dauguma konkursui pateiktų motociklų buvo perdaryti vietinių auksarankių. Spėju, kad tai kiek nuvylė pačius organizatorius, tačiau man atrodo, kad galima tik pasidžiaugti, jog per metus Lietuvos garažuose buvo sukurta tiek naujų kokybiškų darbų, galinčių konkuruoti ir pasaulinėse varžybose.
Kaip ir pernai, ko gero didžiausią intrigą kėlė Kėdainių motociklų meistrų „Killer Custom“ ir klaipėdiečių „Los Torpedos“ dirbtuvių dvikova. Abi komandos pristatė po keletą savo darbų. Prisipažinsiu, kad ir aš saviškį balsą atidaviau už vieną kėdainiškių „baggerį“, nors ir nesu šio stiliaus gerbėjas.
Peržvelgus ekspoziciją į akis krito tai, kad šiemet konkursui nebuvo pateiktas nė vienas tikras chopper‘is. Kaip nebuvo ir išskirtinai neskoningų, perkrautų detalėmis baikų. Regis, ilgos šakės, kaip ir chromuoti paviršiai ilsisi pavėsyje, o aukštai ant bangos vis dar plaukia cafe racer, bagger stiliaus motociklai. Pjedestalo vis dar nenori užleisti ir medžiaga apvynioti duslintuvai, bobber‘iai, tačiau jų, kaip ir matinių juodulių, jau mažiau.
Nors ankstesniais metais gyvavo nominacija „best trike“, šiemet ekspozicijoje buvo vos du triračiai, kuriems iki apdovanojimų nesišvietė. Motociklų su lopšiais taip pat pristatyta vos vienas kitas.
Vis labiau pastebimi renginiuose tampa „anoniminiai“ marijampoliečių baikeriai, tiek dėl metalinių kaukolių ant liemenių nugarų ir „švarcnegeriškų“ kūno gabaritų, tiek dėl savo pristatomų kūrinių – išskirtinai juodų power cruiser kategorijos motociklų. Beje, „crazy bike“ kategorijoje nugalėtoju pripažintas Nightrod‘as šiais metais laurus nuskynė ir „Baikerių naktyse“ vykusiame konkurse.
Nugalėtojus rinko komisija, kurią sudarė „Twins Forever MC“ prezidentas Elyga, motociklų meistrai Arvydas Milius, Benediktas Vibrys, Vilhelmas Giedraitis ir baltarusis Jurijus Šifas. Pastarojo atsigabentas kūrinys „The Machine“, kažkada plačiai aprašytas ir viename „Motopress“ žurnalo numerių, buvo pagerbtas demonstruojant jį ant atskiros pakylos. Savo nuomonę galėjo pareikšti ir visi žiūrovai, balsuodami už sau patikusį baiką.
Trumpai apie nugalėtojus:
Autorius: „Killer Custom“
Motociklas: Harley Davidson
Metai: 2006
Autorius: Arūnas Ragauskas
Motociklas: Ural
Metai: 1977
Autorius: Žydrūnas Šukys
Motociklas: Harley Davidson Nightrod
Autorius: „Killer Custom“
Motociklas: Pro One
Autorius: Mindaugas Ramanauskas
Motociklas: Harley Davidson Shovelhead
Autorius: Antanas Ragelis
Motociklas: Pannonia T5
Metai: 1966
Autorius: Vytautas Puzinauskas
Motociklas: Harley Davidson Sportster
Autorius: Arūnas Ragauskas
Motociklas: Ural
Metai: 1977
9. Best of custom show
Autorius: „Los Torpedos“
Motociklas: Honda CB 750
Metai: 1982
Pabaigai reikėtų tarti keletą žodžių apie muzikinę renginio pusę. Šiemet organizatoriai nesistengė privilioti žiūrovų skambiais atlikėjų vardais ir sceną atidavė jaunoms roko grupėms, kurios užpildė pauzes tarp rungčių ir linksmino alų gurkšnojančius baikerius. Tiesa, iš atlikėjų visai neblogą įspūdį paliko kauniečiai „Up-Lifters“ ir „Floating Mass“. Bet man, kaip metalinės scenos atstovui, norėjosi išgirsti ir keletą sunkesnių akordų, tad būčiau mielai įlindęs į teleportacijos būdelę ir išvykęs pas kitus metalistus į „Velnio akmenį“ Anykščiuose. Deja, tokios niekur neradau. Gal blogai ieškojau?