Garbingus titulus šis ralio ekipažas susigalvojo ne pats: T. Benetis jį iškovojo nurungęs ne vieną šimtą konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2019“ dalyvių, o O. Židovlenkova tapo geriausia moterų įskaitoje. Su titulu jiems atiteko ir dar viena garbė – startuoti „Press rally“ varžybose viename ekipaže.
Pažįstami nebuvo
O. Židovlenkova – ne tik geriausia Lietuvos vairuotoja, bet ir patyrusi vairavimo instruktorė, sportinio vairavimo entuziastė. Tiesa, šįkart jai teko sėsti ne prie vairo, o į keleivio sėdynę ir į rankas pasiimti ralio kelio knygą.
Mergina pasakojo, kad su T. Benečiu pažįstama nebuvo, tačiau teko jį matyti keliose slalomo varžybose, taip pat ir „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurse.
„Kaip bebūtų, kol kiti treniravosi ir ruošėsi varžyboms, mes su T. Benečiu pirmą kartą susitikome tik ralio bazėje Alantoje. Ten susitarėme, kaip turėčiau jam aiškinti, kur važiuoti ir startavome“, – juokėsi prisiminusi pašnekovė.
Ji neslėpė – klaidų buvo, buvo ir nesusikalbėjimo. Tačiau po kelių startų skirtingose slalomo trasose, susikaupė abu ir buvo pasiryžę kovoti dėl kiekvienos sekundės.
Pradžiugino tikslus važiavimas
T. Benetis atviravo, kad ypatingai sunkių slalomo trasų ralyje nebuvo, tačiau neįprasta buvo kita detalė: nedaug laiko nuo pasirodymo laiko kontrolės poste iki starto.
„Ne tik kad trūko laiko trasos įsidėmėjimui, bet ir apeiti jos nebuvo galima. Slalomo varžybose įprastai turi tikrai daug laiko, kad apeitumei trasą net kelis kartus, pasižiūrėtumei, kaip patogiau ją įveikti“, – įspūdžiais dalinosi pašnekovas.
Čia, pasak jo, padėjo šturmanės poziciją užėmusi O. Židovlenkova, todėl pernelyg daug streso nebuvo, atvirkščiai – buvo itin smagu. Bene, vienomis smagiausių T. Benetis vadina VĮ „Regitra“ užduotis – keliasdešimt kilometrų, kuriuos reikėjo įveikti važiuojant tiksliai taip ir tiksliai tokiu greičiu, kaip nurodyta kelio knygoje.
Ši užduotis buvo ypatinga tuo, kad nurodytą kelių dešimčių kilometrų atstumą reikėjo įveikti sekundžių tikslumu. Tad veiklos užteko abiem ekipažo nariams: ir vairuotojui, ir šturmanei.
„Padarėme klaidų, tikrai nebuvo labai lengva, bet buvo labai įdomu. Man čia buvo naujas dalykas, nebuvau bandęs nieko panašaus, todėl buvo tikrai smagu. Tikrai norėčiau, kad ir kitų metų ralyje būtų panaši užduotis“, – juokėsi pašnekovas.
Pasak jo, tokios užduotys, kaip tikslaus važiavimo, ypač dėkingos tiems, kurie vairuoja mažiau arklio galių po variklių gaubtais turinčius automobilius. Čia, anot T. Benečio, gali „atsilošti“ trūkstamas sekundes ar netgi aplenkti varžovus, ginkluotus galingesne technika.
Tiesa, ryškiaspalvio „Suzuki“ galios ekipažui netrūko – manevringas automobilis įtiko net ir itin siaurose slalomo trasose. Puikiai susikalbėjęs ekipažas padarė išties daug: savo klasėje (A3000, arba automobilių su varikliais iki 3 l darbinio tūrio) jiedu užėmė ketvirtąją vietą.
Turi planą kitiems metams
Kaip prizą galimybę startuoti „Press rally“ gavę du geriausi Lietuvos vairuotojai neslepia – norisi į ralį sugrįžti ir vėl. Tad T. Benetis ir O. Židovlenkova vos pasiekę finišą sukurpė išradingą planą.
„Dalyvausime „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurse ir vėl, stengsimės nugalėti ir taip pelnyti teisę startuoti ralyje dar kartą“, – juokėsi pašnekovas.
Ar ekipažui pavyks sugrįžti ir iškovoti dar vieną garbingą titulą, bus aišku jau rugsėjį, kai startuos kasmetiniai geriausio Lietuvos vairuotojo rinkimai.
Toks entuziazmas džiugina ir „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkursą bei „Press rally“ organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentą Valdą Valiukevičių.
„Džiugu, kad konkurso laimėtojai rodo tiek entuziazmo, mat ir šių metų geriausių Lietuvos vairuotojų laukia išskirtinė galimybė – ne tik prie „Press rally“ starto linijos stoti su konkurso partnerio „Škoda“ automobiliu, bet ir laimėti dar vieną įspūdingą „Škoda“ prizą“, – žadėjo jis.
Šiemet „Geriausias Lietuvos vairuotojas 2020“ paaiškės rugsėjį, mat rugsėjo 5-ąją laukia pirmasis atrankos etapas Vilniuje, o rugsėjo 12-ąją – Šiauliuose. Geriausiųjų vardai paaiškės rugsėjo 13-ąją, po finalinio konkurso etapo, vyksiančio Šiauliuose.