„Fast Lap" greičiausi ratai
Kaip žinia, „Fast Lap" varžybose lenktynininkai varžosi kas įveiks vieną, patį greičiausią trasos ratą – „Time attack" formatas pasaulyje itin populiarus. Toks varžybų formatas akivaizdžiai patinka ir lietuviams – „Fast Lap" šeštadienio varžybose eilinį kartą pasiektas maksimalus dalyvių skaičius. Prie starto linijos stojo 80 automobilių.
Ir jie labai skirtingi. Nuo 600 AG galios „Mitsubishi Lancer Evolution" iki elektromobilio „Nissan Leaf". Taip, „Nemuno žiede" pirmą kartą Lietuvoje prie žiedinių lenktynių starto linijos stojo elektromobilis. Prie jo vairo sėdęs „Nissan Nordic Europe" komunikacijos Baltijos šalims vadovas Mindaugas Plukys įveikė dešimt greitų trasos ratų ir dienos gale galėjo didžiuotis tapęs pirmuoju ekologišku lenktynininku Lietuvoje.
Tačiau į finalinius „Super Lap" važiavimus elektromobilis nepateko. Jų metu penkiolika pačių greičiausių dienos lenktynininkų aiškinosi kas yra kas. Taisyklės paprastos – laisva trasa, du apšilimo ratai ir vienas, pats svarbiausias greitas ratas, kurio pakartoti negalima. Šio rato metu padaryta net ir mažiausia klaida reiškia, kad apie apdovanojimus nėra ko galvoti.
Tikra šių varžybų žvaigžde tapo odontologas iš Vilniaus Jonas Poškus. Jo kruopščiai tobulinamo „Mitsubishi Lancer Evo VIII" nesugebėjo aplenkti niekas. Greičiausias Jono ratas - 1:17.165. Beveik sekunde greitesnis už antrą laiką parodžiusį lenktynininką. Be jokios abejonės, sezono pradžioje turėjęs problemų su automobilio patikimumu, Jonas padarė teisingus pasirinkimus ir sugrąžino save ir savo „Evo" į, taip sakant, šlovės Olimpą.
Pirmosiose šių metų „Fast Lap" varžybose nepavejamu pramintas latvis Mareksas Matvejevsas su „Lotus Exige" išgyveno, turbūt, blogiausią metų dieną. Latvis lenktynių metu patyrė net dvi avarijas, bet kelias valandas pasiraitojęs rankoves sutaisė savo automobilį lemiamam „Super Lap". Tik tam, kad padarytų klaidą, apsisuktų trasoje ir niekais paverstų savo pastangas būti greičiausiam ne tik šiose lenktynėse, bet ir 2012-ųjų „Fast Lap" sezone.
Mareksas neslėpė - jam nepavyko susitvarkyti su psichologiniu spaudimu. Visos avarijos jį išmušė iš vėžių. Gaila, nes šių metų čempiono vardui pelnyti jam būtų užtekę finišuoti bent septintoje vietoje…
Vilniečio Jono Poškaus tempą palaikyti sugebėjo tik dar trys ar keturi lenktynininkai. Visų pirma tai taip pat „Mitsubishi Lancer Evo VIII" vairuojantis Vytas Bilinskas, pasirodymą baigęs antroje pozicijoje. Iki pirmos vietos jam pritrūko 0.910 sek. Sekunde ir keturiomis dešimtosiomis lėtesnis buvo ir trečios vietos prizininkas Egidijus Bulotas su „Porsche 968 RSR". Tokia štai ir „Super Lap" nugalėtojų pakyla - pirmas Jonas Poškus, antras Vytas Bilinskas, trečias Egidijus Bulotas.
Avarija - visi liko sveiki
Pačiu rimčiausiu lenktyniniu incidentu be konkurencijos tapo Andriaus Četyrkino avarija posūkyje prieš „Ąžuolą". Iš tekančios saulės šalies atgabentu „Honda Civic" lenktyniavęs vyrukas neišsiteko posūkyje, kabino greičio gesinimo zonoje supiltą žvyrą ir net aštuonis kartus vertėsi. Nepaisant to, kad avarija rodėsi labai rimta, Andrius joje patyrė tik smulkius kūno nubrozdinimus ir sutrenkimus.
Azartiškos „Fast Lap Race"
Kas gali būti geriau už 22 lenktyninius automobilius vienu metu laukiančius žalio šviesoforo signalo? Dvi šeštadienį vykusios „Fast Lap" bendro starto „Race" lenktynės įrodė, kad mažai kas. Dvi lenktynės, dvi rimtos avarijos ir vienas ir tas pats nugalėtojas.
Pirmosios lenktynės prasidėjo kaip prasideda ir „Formulė-1“. Greičiausią ratą kvalifikacijoje parodęs Egidijus Bulotas startavo pirmas, antras greičiausias Marekas Matvejevsas, trečias Gediminas Bilinskas ir t.t. Lenktynės užvirė jau pirmame posūkyje, kai latvis su „Lotus" neužleido gražiuoju pozicijos Gediminui Bilinskui su BMW. „Lotus" apsisuko trasoje, gavo dar vieną niuksą į šoną nuo Egidijaus Buloto „Porsche 968 RSR“ ir liko stovėti šalikelėje.
Toliau lenktynės vyko kaip iš pypkės – keletas lenkimų, azartiška kova ir pirmas „Race" nugalėtojas išrinktas. Tai - Vytas Bilinskas su mėlynuoju „Evo". Už savęs jis paliko visus, pradedant Egidijumi Bulotu su „Porsche 968 RSR", Gediminu Bilinsku su BMW E30 ir Andriumi Firantu su „Honda S2000".
Beje, praėjusiame sezone vienam greičiausių dalyvių Andriui Firantui šiame sezone nors ir su gerokai lengvesne „Honda" nepavyko pasipriešinti lyderiams. Tai tik parodo „Fast Lap" dalyvių progresą - automobiliai tampa vis greitesni.
O antrųjų „Fast Lap Race" lenktynių labai karštomis vadinti nereikėtų. Nepaisant to, kad startuojama buvo atvirkštine tvarka (pirmų lenktynių nugalėtojas startavo dešimtas, antrą vietą užėmęs devintas ir t.t.), avarijų išvengti pavyko. Vytas Bilinskas, jau pirmo rato metu aplenkęs visus varžovus, ir čia šventė pergalę. Egidijus Bulotas vėl tapo antru, tik trečia vieta šį kartą atiteko jau minėtam Andriui Firantui.
Apdovanoti ne tik greičiausi, bet ir gražiausi
„Fast Lap" varžybose traukos centru tapo išskirtinių automobilių demonstracijos. Paskutiniame metų etape jų taip pat būta. Ir šį kartą jie nebuvo pamiršti - žiūrovų balsavimo metu buvo išrinkti gražiausi keliose kategorijose.
Gražiausiu vokišku automobilio eksterjeru išrinktas Ornaldo Balyko „Porsche 930". Gražiausiu interjeru - moters rankomis vairuojamas 5 serijos BMW. Gražiausias variklio skyrius - Alberto Grajevskio antros kartos „Volkswagen Golf" motoras.
Gražiausiu japonišku automobiliu išrinktas Jono Bereikos „Honda S2000". Gražiausią variklį žiūrovai rado Kastyčio Švedo „Datsun 280z" automobilyje.
O japoniškų gražuolių rinkimuose už gražiausią interjerą prizo ant scenos atsiimti lipo Romas Tamulevičius. Šis prizas guls lentynoje šalia „ORLEN Lietuva Classic Rally" varžybose iškovoto gražiausio eksterjero prizo.
Toks buvo paskutinis šių metų „Fast Lap" greičiausio rato varžybų etapas. Azartiškas, kvapą gniaužiantis, įtemptas, gražus ir laimingai pasibaigęs.