O kaipgi kitaip. Juk išprotėjusių „Atieva“ „mikriukų“ ratus suka 900 „arklių“, o nuo 0 iki 100 km/val. toks „mikriukas“ šauna per 3,08 sek. Atia atia, „Ferrari California T“ ir „Tesla Model S“.
„Atieva“ prototipai projektuojami Silicio slėnyje. Iš esmės jie kuriami ant „Mercedes-Benz Metris“ miniveno bazės. Ir nors patikėti tokiais bendrovės „Atieva“ pareiškimais sunku, vis dėlto filmuoti kadrai išsklaido visas abejones.
Filmuotoje medžiagoje labai aiškiai įamžinta, kaip bandomasis „Atieva“ prototipas traukos lenktynių tiesiojoje pašeria dulkėmis tiek „Ferrari California T“, tiek „Tesla Model S“. O juk nė vienas iš pastarųjų automobilių tikrai nėra lėtas ir silpnas. „Ferrari“ ratus suka 553 AG, o „Tesla“ – net 762 AG galios agregatai.
Ir ką? Iš kur toks mutantas išlindo? Ar gali santykinai nedidelio startuolio entuziastai sukurti žaisliukus, savo techninėmis charakteristikomis lenkiančius milijardus vartančių koncernų flagmanus?
„Atieva“ gimė pasitinkant 2007-uosius. Pirmąją tų metų dieną bendrovę įkūrė Samas Wengas, Bernardas Tse ir Sheaupyngas Linas. Pagrindinis investuotojas buvo „Venrock“ – Rockefellerių šeimos dukterinė bendrovė.
Iš pradžių „Atieva“ užsibrėžė tikslą kurti savo baterijų paketo technologiją. Bendrovės inžinieriai greitai perprato „Tesla“ ar „Oracle“ pasiekimus ir juos savaip interpretavo. 2013-ųjų pabaigoje „Atieva“ JAV jau buvo užregistravusi daugiau kaip 50 savo patentuotų išradimų ar patobulinimų. O „Atieva“ baterijų paketais buvo „pabalnoti“ keletas motociklų, sedanų, minivenų ir net autobusų.
2014 m. „Atieva“ iš investuotojų sulaukė tiek lėšų, kad galėjo žengti į kitą etapą. Bendrovė ėmė samdyti automobilių pramonėje dirbusius kvalifikuotus specialistus – dizainerius, programuotojus, inžinierius. Kompanija išsikėlė tikslą sukurti tikrą automobilį, kurio ratus suktų vien elektra.
Taip praėjusią savaitę „Atieva“ pristatė pirmąjį savo prototipą, pramintą „Edna“.
Tam tikra prasme tai yra „Mercedes-Benz Metris“ vienatūris, kurį vokiečiai sukūrė ramiam, nerėksmingam šeimyniniam važinėjimui iš taško A į tašką B. Tačiau „Atieva“ protai vienatūrį perkūrė iš esmės. Tiksliau – įmontavo jame ypatingą baterijų paketą, kuris disponuoja 87 kWh energijos, sugeba išgauti net 900 AG.
Pavarą taip pat sudaro du elektriniai motorai. „Atieva“ kol kas nekonkretizuoja, kiek kilometrų gali nuvažiuoti šis prototipas vienu įkrovimu, tačiau sako, kad „kur kas daugiau už įprastinę šiuolaikinę elektromobilių normą“.
Ką gi, lieka tik apsišarvuoti kantrybe, luktelėti ir pamatyti, į ką visa tai išaugs ar transformuosis. O kad laukti būtų smagiau, siūlome pažiūrėti pirmuosius „Atieva“ prototipo pasirodymus.