Ką daryti, kad tokių iššūkių paspaudus pirmiems šalčiams ar iškritus sniegui, būtų kuo mažiau, atsakymų buvo ieškoma ir viso „Lietuvos metų automobilio 2022“ rinkimų maratono metu.

Jo pradžioje dešimt rinkimų komisijos narių, automobilių žurnalistų ir rinkos profesionalų, praleido Vilniaus Automechanikos ir verslo mokyklos (VAVM) autodrome, važinėdami ant slidžių dangų. Galiausiai, persikėlę į bandymų stovyklą Druskininkuose, surengė konkurso dalyvių stabdymo efektyvumo patikrą.

Į automobilius sėdo su mokslininkais

Kad pasivažinėjimas būtų kuo įmanoma tikslesnis, prie bandymų prisidėjo ir „Vilnius TECH“ universiteto Automobilių inžinerijos katedros mokslininkų komanda, pasitelkusi ir specialią įrangą, ir skaičiavimus. Jie išmatavo kiekvieno „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų dalyvio lėtėjimo pagreitį.

Pasak surengtą bandymą stebėjusio ir kiekvieną bandomą automobilį vairavusio žurnalisto Renaldo Gabarto, yra trys banginiai, ant kurių laikosi visų kelionių automobiliais saugumas – nepriekaištingai veikianti stabdžių sistema, geros padangos ir adekvatus situacijos vertinimas. Tad visi „Lietuvos metų automobilio“ dalyviai buvo „apauti“ vienodomis „Continental“ žieminėmis padangomis, o bandymo sąlygos – kone identiškos: pagreitėjama iki 70 km/val. ir smūgiuojama koja į stabdžių pedalą.

„Tačiau viena detalė skyrėsi nuo ankstesniais metais rengtų stabdžių egzaminų, nes vyko ne ant asfalto, o trinkelėmis grįstoje aikštelėje Lietuvos sporto centro „Druskininkai“ teritorijoje. Tad turėjome galimybę patikrinti, kaip stabdymo kelio ilgį koreguoja kelio danga. Užfiksuotas skirtumas iš tiesų didelis ir labai svarbus eismo saugumo požiūriu“, – pastebėjo Lietuvos žurnalistų autoklubo, organizuojančio rinkimus, senbuvis R. Gabartas.

Surengto bandymo rezultatai lyginant skirtingas kelio dangas – neįtikėtini. Jeigu ant asfalto absoliučios daugumos automobilių lėtėjimo pagreitis siekė 8 metrus per sekundę kvadratu (m/s2) ar netgi buvo arčiau 9 m/s2 ribos, tai ant trinkelių retas kuris viršijo 7 m/s2.

Toks skirtumas reiškia maždaug 4-5 metrais ilgesnį stabdymo kelią važiuojant viso labo 70 km/val. greičiu. Sunku įsivaizduoti, ką reiškia toks atstumas? Būtent tokio ilgio yra kompaktinės klasės hečbekas ar miesto visureigis.

Kur automobiliai stoja geriausiai?

Tai patvirtina ir oficialias mokslininkų bei kelininkų atliktų tyrimų išvadas, kaip lėtėjimo pagreitis priklauso nuo kelio dangos.

Geriausias sukibimas ir trumpiausiais stabdymo kelias fiksuojamas ant betono dangos (ant sauso – 8,5 m/s2). Antroje vietoje – sausas asfaltas (7,5 m/s2), o trečioje – šlifuotų akmenų grindinys arba trinkelės (7 m/s2).

Prie sąlyginai saugios kelio dangos priskiriamas ir geros būklės, suvažinėtas žvyrkelis, juo važiuojant analogišku greičiu lėtėjimo pagreitis siekia 5,5 m/s2.

Be abejonės, pačios pavojingiausios sąlygos susiklosto atėjus žiemai. Ant sauso, suspausto sniego automobiliai lėtėja tik 3,5 m/s2 pagreičiu, o ant ledo – viso labo 1,75 m/s2. Būtent tokios sąlygos didžiojoje Lietuvos kelyje kaip tik susidariusios šiomis dienomis.

Kas nugalėjo?

„Lietuvos metų automobilio 2022“ stabdymo testų nugalėtoju tapo „Audi e-tron GT“, turintis milžiniško diametro stabdžių diskus ir itin efektyviai veikiančius vairuotojo pagalbininkus stabdymo metu.

Šio elektromobilio lėtėjimo pagreitis ant drėgno asfalto siekė beveik 9 m/s2. Antroje vietoje liko sportiškasis „Jaguar F-Pace SVR“ su 8,7 m/s2 rezultatu, o trečias – „Volkswagen ID.4“, kurio lėtėjimo pagreitis siekė 8,2 m/s2.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)