1979-aisiais debiutavęs modelis į prabangių sedanų rinką išriedėjo kupinas naujovių. „Series III“ modeliai buvo gerokai pranašesni už savo pirmtakus, nors ir sėkmingai išlaikė senesnių sedanų palikimą.
„Jaguar XJ6 Series III“ buvo pirmieji šios markės modeliai, kurių dizainu rūpinosi ne britai, o italai. Trečiosios serijos XJ6 kreives pakoregavo dizaino kalviais vadinti „Pininfarina“ specialistai. Ir nors šio sedano kėbulo formos buvo ne revoliucija, o evoliucija, visgi pokyčiai automobilio viduje atnešė daug naudos pirkėjams.
Dėl statesnio priekinio stiklo reikšmingai padidėjo XJ6 erdvumas, taip pat buvo stipriai patobulintas akustinis komfortas. „Jaguar“ montavo daugiau garsą sugeriančių medžiagų, o automobilio tinkamumą ilgesnėmis kelionėmis dar labiau sustiprino britų sprendimas parinkti ilgesnę perdavimo porą turintį galinį diferencialą – subtilus 6 cilindrų variklio garsas ilgose kelionėse buvo vos girdimas.
Žinoma, dėl to sumenko automobilio dinaminės savybės. Tačiau gamintojo nuomone, didesnis prioritetas vairuotojams buvo ne šio sedano dinamika, o komfortas ir ekologiniai automobilio parametrai – degalų sąnaudos.
„Series III“ kartos „Jaguar XJ6“ variklyje buvo pradėta naudoti „Bosch“ gamintojo degalų įpurškimo sistema – ji pakeitė iki tol šiuose motoruose naudotus du karbiuratorius. 4,2 litro 6 cilindrų benzininiai agregatai dėl didelės stūmoklių eigos pasižymėjo itin sklandžiu sukimo momentu, nors galingumas siekė tik 205 AG – kiek mažiau nei 50 AG iš 1 litro.
Variklio generuojama galia į galinius varančius ratus buvo perduodama per 5 laipsnių mechanines arba 3 laipsnių automatines transmisijas. Kai šie sedanai buvo nauji, perkantys juos galėjo užsisakyti ir riboto praslydimo diferencialus – tokius pagal nutylėjimą gavo visos V12 variklį turinčios „Jaguar XJ“ versijos.
Nuo 1979 metų gaminti „Jaguar XJ6“ to meto pirkėjus džiugino ne tik akustiniu komfortu, bet ir aukštesnės klasės bazine įranga. Visi parduodami sedanai buvo aprūpinti odinėmis sėdynėmis, elektra valdomais veidrodėliais bei antena, automatine klimato kontrole su atskiru gale sėdintiems keleiviams skirtu valdymu ir pastovaus greičio palaikymo sistema.
Net ir sąlyginai kuklioje Lietuvos naudotų automobilių rinkoje galima rasti gerai išlaikytų tokių modelių, o jų kainos prasideda maždaug nuo 8 tūkst. eurų. Geros būklės nerestauruotas 1981 metų „Jaguar XJ6“ parduodamas transporto prekybos platformoje Autoplius.lt – šį pasiūlymą galite peržiūrėti paspaudę čia.
„Jaguar XJ6“ puikiai atspindi karališkojo Britanijos gamintojo vertybes. Tai devintąjį dešimtmetį pasiturinčius vairuotojus žavėjęs rafinuotas komforto ir dinamikos derinys, dabar viliojantis klasikos fanus.