Japonai išleido net 7 „Celica“ kartas. Šis vardas gyvavo net 35 metus – nuo 1970 m. iki 2005 m. Pirmoji „Toyota Celica“ buvo lyg atsakas į tuo metu Amerikoje vyravusią „Pony car“ madą, vienu iš šio modelio konkurentų būtų galima įvardyti „Ford Mustang“ automobilį.

„Pony car“ – dviduriai sportiniai automobiliai, kurie stilingi, orientuoti į masinę gamybą, labiau prieinami vidutiniam pirkėjui bei šiek tiek ekonomiškesni ir kompaktiškesni nei galingieji amerikietiški sportiniai automobiliai, dar vadinami „Muscle Car“.

Toyota Celica

Keičiantis kartoms „Celica“ darėsi vis kompaktiškesnė, aptakesnė ir sportiškesnė, o japonai ėmė siūlyti ir platesnį modelių pasirinkimą. Pavyzdžiui, kaip rašo „Carscoops“, trečiosios kartos „Celicą“ buvo galima įsigyti trijų kėbulo tipų: kupė, kabrioletą ir hečbeką. O norintiems galingesnės versijos pasiūlyta „Celica Supra 2.8i“ su 6 cilindrų varikliu, kuris generuoja 125 kW galią.

Šeštoji šio modelio karta pripažįstama bene populiariausia. Buvo galima rinktis tarp priekinių arba visų varančiųjų ratų pavaros, keturių pavarų automatinės arba penkių pavarų mechaninės greičių dėžės bei eilės skirtingų keturių cilindrų variklių variantų.

Kaip skelbia portalas „Autocar“, dar pernai buvo pranešta, kad svarstoma galimybė atgaivinti „Celica“, kuri taptų naujos „Toyota“ sportinių elektrinių automobilių eros dalimi, tačiau nė vienas vadovas to nepatvirtino.

Dabar rašoma, jog „Toyota“ viceprezidentas Yuki Nakajima Japonijos ralyje patvirtino, kad gamintojas ruošia kitą „Celica“ modelį, praėjus 18 metų nuo šio automobilio gamybos pabaigos.

Toyota Celica

„Mes gaminame „Celica“! Bendrovėje yra daug žmonių, kurie nekantriai laukia „Celica“. Taigi, įdomu, ar galima tai sakyti viešame forume, bet mes ruošiame „Celica“, – Y. Nakajimą cituoja „Autocar“.

Keletą senųjų „Toyota Celica“ modelių dar galima įsigyti ir Lietuvoje, o jų kainos pakankamai įvairios. Pavyzdžiui, už vieną 1996 m. gamybos automobilį, kuris, pasak skelbimo, yra palamdytas ir parūdijęs, prašoma 1000 eurų.

Kita, ryškiai raudona „Celica“ iš 2000 m. su 1,8 litro benzininiu varikliu ir bėgusi 279 000 km, parduodama už 3500 eurų, skelbime teigiama, jog automobilis turi tik kosmetinius defektus, reikėtų restauruoti sėdynes.

Toyota Celica

O štai „Toyota Celica ST185 Turbo 4WD Carlos Sainz Limited“, kuri pagaminta 1992 m, yra Latvijoje, tačiau gali būti atgabenta į Lietuvą, siūloma už 29 900 eurų.

Anot „Secter Classics“, šis modelis buvo sukurtas siekiant paminėti dabar jau ralio legendos Carloso Sainzo pirmąjį pasaulio čempiono titulą. Atlikus variklio modifikacijas, jo galia padidėjo iki 153 kW, o 100 km/val. jis pasiekia per 7,9 sekundės.

Šių automobilių buvo pagaminta vos 5000, tačiau net tuo metu pakankamai aukšta kaina – 63 000 Vokietijos markių – nesutrukdė pirkėjams juos iššluoti.

Toyota Celica