Kalifornija tapo pirmąja valstija, panaikinusia įsaką, draudusį modifikuotų klasikinių automobilių eismą miestų gatvėse. Daugelis nuleidžiamo kėbulo automobilių savininkų laikosi nuomonės, kad toks draudimas buvo nukreiptas prieš spalvotųjų bendruomenes, o šio tipo transportų priemonių eksploatavimas nepagrįstai siejamas su nusikalstamumu.
„Įvairiuose Kalifornijos miestuose įteisinami potvarkiai neretai būna priešiški juodaodžių ir kitų tamsiaodžių bendruomenėms. Kitaip modifikuotais automobiliais leidžiama važinėti gatvėmis. Jų savininkams nieko nesakoma. Dėmesio sulaukė tiktai tie, kurie turi automobilius su nuleidžiama pakaba. Jiems buvo uždrausta važinėti gatvėmis. Atseit tų automobilių ratai per maži, o kėbulas pernelyg žemai nusileidžia. Be to, nuleidžiamo kėbulo automobiliai buvo siejami su nusikaltimais. Tas įsakas buvo akivaizdus diskriminacijos pavyzdys“, – sakė Jovita Arellano, „United Lowrider Coalition“ prezidentė.
Modifikuotų automobilių entuziastų grupės viceprezidentė Marisa Rosales nurodė, kad važinėjimas gatvėmis yra tradicija, bet baimė būti sustabdytam ir nubaustam užkirto kelią šios kultūros propagavimui.
„Važinėjimas gatvėmis yra labai svarbi automobilių su nuleidžiamu kėbulu tradicija, kultūros dalis. Prasilenkdami prospekte vairuotojai šypsosi vieni kitiems, rodo įvairius gestus – V ženklą arba iškeltą nykštį. Man tai ne tik kultūros propagavimas, bet ir terapija: sėdėdama prie savojo automobilio vairo aš pamirštu visokius rūpesčius“, – aiškino M. Rosales.
Kaip priminimą apie sunkų kelią, kurį teko įveikti, siekiant, kad įsakas būtų panaikintas, M. Rosales ant kairiosios rankos išsitatuiravo atitinkamo įstatymo numerį. Visgi ji mano, kad laukia dar daug darbo visoje šalyje.
„Kituose miestuose gyvenantiems tokių automobilių savininkams draudimas tebetaikomas. Visi kovoja, kad jis būtų atšauktas. Mes atkakliai siekiame, kad būtų leista laisvai ir ramiai važinėti, nieko nesibaiminant ir nesižvalgant į galinio vaizdo veidrodėlį, nesidairant, ar užnugary nėra policijos, galinčios sustabdyti, skirti baudą, suimti, nuvilkti automobilį“, – teigė M. Rosales.
Daugelyje Kalifornijos gatvių vis dar galima pamatyti ženklus „Važiuoti draudžiama“. Jų paisydami automobilių su nuleidžiamu kėbulu vairuotojai turi pasitraukti į kelkraštį.
Automobilininkų klubo „Empire Family“ prezidentė Gina Gonzalez sako, kad tokie draudimai riboja automobilių vairuotojų galimybes, neleidžia pademonstruoti, kaip automobilis šokčioja, o tai yra vienas didžiausių jo išskirtinumų.
„Man patinka pavažiuoti trimis ratais, priversti automobilį šokčioti aukštyn žemyn arba iš vieno šono į kitą. Profesionaliai tokių triukų atlikti dar nemoku, bet pamažu tobulėju. Jau sugebu kai ką pademonstruoti ir kartais padarau kokį nors manevrą. Visi dar galime pakelti vieną automobilio šoną, dar šį tą padaryti, bet šito per maža, kad sukiltų adrenalinas“, – sakė Gina Gonzalez, automobilių klubo „Family Empire“ prezidentė.
Daugelis mano, kad suteikta laisvė – tai žingsnis teisinga kryptimi, skatinantis Kalifornijos automobilių kultūrą ir didinantis modifikuotų transporto priemonių savininkų bendruomenės gerovę.
„Mums suteikta laisvė nevaržomai važinėti savais automobiliais ir nebijoti, kad galime būti sustabdyti, neklausinėti savęs, kodėl koks nors policininkas į mus žiūri: ar tik nepakilome per auštai, o gal nusileidome per žemai? Dabar jaučiamės daug laisviau ir galime užsiimti tuo, ką mėgstame“, – teigė G. Gonzalez.