Į Naujininkuose, Vilniuje, įsikūrusį vidaus patalpų kartodromą sugužėjo pusė komandos narių, tarp jų iš 2018–ųjų Lietuvos MTB dviračių maratonų taurės čempionas Arnoldas Valiauga. Šiam tituluotam sportininkui treniruotė būtina – jis priėmė dar nebandyto fiksuotos pavaros (fixed gear – angl.) dviračio iššūkį ir kartu su grupele entuziastų, bandys susirungti su šios disciplinos meistrais jau kovo 9-ąją Berlyne vyksiančiose varžybose.
Fiksuotos pavaros dviračiai išsiskiria keliais gana komplikuotais techniniais kriterijais. Visų pirma – jie neturi stabdžių. Vienintelis būdas sulėtėti – naudoti kojų jėgą lėtinant mynimą, kas, kaip netruko įsitikinti unikalią techniką išbandyti pasiryžę „Elektrokart by Kartlandas“ darbuotojai, nėra lengva. Antra savybė – dviratis turi vieną nustatytą pavarą, tad labai svarbu pasirinkti tokį jėgos perdavimo santykį, kuris leistų pasiekti maksimalų greitį trasos tiesiojoje, bei netrukdytų važiuojant lėtesniuose posūkiuose.
„Įsivaizduokite, jog jūsų automobilyje yra viena pavara – tiek pajudėjimui iš vietos, tiek ir ilgai kelionei greitkelyje. Ir dar tuo pačiu, jūs turite naudoti šią pavarą ir variklio galią, norėdami sustoti – būtent taip veikia fiksuotos pavaros dviračiai“, – pasakojo vienas iš kartodromo svečių, automobilių sporto fotografas Edgaras Buiko.
Būtent jam kilo idėja kartodromo aplinką panaudoti kolegų dviratininkų treniruotei, o šiai pavykus, kolektyvas svarsto čia grįžti kartą per savaitę.
„RadRace“ varžybos, kurioms ruošiasi Vilniaus „Fixed Gear“ klubas taip pat vyks kartodrome po stogu, tad aplinka leido ne tik pajudinti kojas, bet ir pasimokyti lenkimo manevrų, išmokti pasirinkti tinkamą padangų slėgį – šiame procese neišvengta ir keleto griuvimų. Pastovių treniruočių idėją teigiamai įvertino ir kartodromo vadovas Mantas Krivickas: „Už lango dargana, tad natūralu, jog norisi ten kur šilta ir sausa. Kartodrome šiuo metu yra apie 15 laipsnių šilumos, tad tiek mankštai kartingais, tiek ir prasimynimui tai kone tobula aplinka.“
Tiesa, nedideles lenktynes surengusiems sportininkams nepavyko pasiekti kartingams įprasto rato įveikimo tempo – Martyno Bisikirsko užfiksuotas geriausias 24,6 sekundžių trasos įveikimo laikas buvo kone dešimčia sekundžių trumpesnis nei greičiausias dviratininkų bandymas. „Taksi parke“ įsikūrusiame „Elektrokart by Kartlandas“ kartodrome naudojami išskirtinai tik elektra varomi kartingai, pasižymintys itin gera trauka, tad bent jau fiksuotos pavaros dviračių mėgėjams bent kol kas vietinės technikos aplenkti nepavyks.