Tai – vos viena iš galimybių, kuriomis savarankiškai važiuojantys išmanūs automobiliai žavi tuos, kurie nelieka abejingi naujausioms technologijoms.
Redaktorius tvirtina, kad „Audi“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Luca de Meo – vienas išmintingiausių automobilių gamintojų vadovų, kurį man yra tekę sutikti. Jis man kuo puikiausiai paaiškino, kas mūsų laukia jau visai netolimoje ateityje, ir patikino, kad judėjimas nuo paprastų automobilių link automobilių su tinklinėmis galimybėmis – tai lyg perėjimas nuo „iPod“ prie „iPhone“, – rašo autonews.com.
„iPod“ – puikus prietaisas muzikai ir nuotraukoms saugoti, tačiau kai „Apple“ papildė jį bendravimo balsu ir apsikeitimo duomenimis galimybėmis ir sukūrė „iPhone“, atsivėrė visiškai naujas pasaulis“, – patikino L. de Meo.
„Niekada nebuvau atsidavęs „iPod“ ar „iPhone“ gerbėjas, tačiau nesiginčiju, kad išmanieji telefonai iš tiesų pakeitė tiek mano profesinį, tiek ir asmeninį gyvenimą. Taigi turiu „iPad“, nes man patinka turėti galimybę skaityti mėgstamus laikraščius ryte dar neišlipus iš lovos, prieš einant į darbą“, – sakė Luca Ciferri.
Jis nekantriai laukia, kada bus galima įsigyti visiškai savarankiškų automobilių ir tada galės kelyje rašyti: „Tam man nebus būtina sėsti į greitąjį traukinį, važiuojantį į Modenoje įsikūrusią centrinę „Ferrari“ būstinę, nuo mano namų Turino mieste nutolusią 300 kilometrų. Be to, man per petį nežvilgčios smalsus greta sėdintis ir perskaityti tai, ką rašau, mėginantis traukinio keleivis.“
Vis dėlto prieš pasirodant mūsų keliuose savarankiškai važiuojantiems automobiliams teks įveikti keletą iššūkių. Egzistuoja nemažai savarankiškai važiuojančių automobilių reglamentavimo keblumų.
Draudimo įmonės ir automobilių gamintojai taip pat nerimauja dėl su atsakomybe susijusių dalykų. Kas bus atsakingas, jei savarankiškai važiuojantis automobilis pateks į avariją? Automobilio vairuotojas, kuris iš tikrųjų nevairavo, ar technologijos gamintojas?
Dar viena etinio pobūdžio dilema: ką savarankiškai važiuojantis automobilis turėtų daryti, jei artėja automobilio katastrofa, kurios išvengti nepavyks? Pavyzdžiui, į kelią išbėgus katei automobilis turėtų atlikti staigų posūkį ir rizikuoti susidurti su kur kas pavojingesne kliūtimi, pavyzdžiui, stulpu, ar vis dėlto būtų teisingiau pervažiuoti į kelią išbėgusį gyvūną, tačiau išvengti kur kas rimtesnės avarijos?
„Kadangi esu itin didelis kačių mylėtojas, rinkčiausi didesnę riziką, t.y. stulpą, tačiau savaime suprantama, kad ši psichologiškai sudėtinga situacija kuo puikiausiai pademonstruoja, kad savarankiškai važiuojantiems automobiliams reikia dirbtinio intelekto, priimančio sprendimus dėl automobilio judėjimo bet kokiomis aplinkybėmis“, – tikino automobilių naujienų portalo redaktorius.
Jį dirbtinio intelekto idėja gąsdina dėl vaikystėje matyto Stanley Kubricko filmo „2001: Kosminė odisėja“. 1968 m. sukurtame filme protingas laivo kompiuteris „Hal 9000“ priima sprendimą nužudyti laivo įgulos narius, susidūrus nevienareikšmiškiems misijos prioritetams. Šis mokslinės fantastikos žanro filmas man iš tiesų paliko didelį įspūdį.
Jau dabar kompiuteriams patikima vis didesnė automobilių kontroliavimo dalis. Būtent kompiuteris turėtų būti atsakingas už automobilio judėjimą, kai sėdėsiu savarankiškai važiuojančio automobilio salone ir dirbsiu.
„Kokių kontrolės ir saugumo mechanizmų mums reikėtų, kad galėtume nutraukti savarankiškai važiuojančio automobilio kompiuterio nurodomas funkcijas tam, kad šis kompiuteris mums padėtų, o ne mus sunaikintų? Pagal blogiausią scenarijų toks savarankiškai važiuojantis automobilis galėtų ne tik pervažiuoti katę, tačiau taip pat įsirėžti ir į stulpą“, – klausė Luca Ciferri autonews.com publikuotame straipsnyje.