Įvairius faktus apie šio miesto transporto istoriją bei išskirtines transporto priemones, tarp kurių yra ir Steponui Dariui priklausęs motociklas, galima išvysti iki lapkričio 17 dienos vykstančioje parodoje Kauno „Akropolio“ renginių aikštėje. Savaitgaliais 15–17 val. ekspoziciją lankytojai galės apžiūrėti lydimi profesionalaus gido.
Daugiau nei šimtmetį
1918 m. vasario 16 d. Lietuvai paskelbus nepriklausomybę, viena pirmųjų įsteigtų ministerijų buvo būtent susisiekimo – signatarai suvokė, jog transportas yra ypatingai svarbus visos šalies raidai ir šiai sričiai reikia skirti didelį dėmesį. Nepraėjus nė metams ministerija buvo perkelta į Kauną.
Iki pat Antrojo pasaulinio karo Kaune važinėjo apie du trečdaliai visų šalies transporto priemonių. Pirmasis šviesoforas taip pat atsirado Kaune, prie Karaliaus Mindaugo pr. esančios gaisrinės.
Tarpukariu itin sparčiai vystėsi šalies transporto sistema – buvo tiesiami nauji keliai, miestuose ir tarp jų pradėjo kursuoti įvairios transporto priemonės. Lietuvos automobilizmo judėjimui ypač didelį postūmį padarė 1920 metais Kaune įkurta Amerikos lietuvių bendrovė „Amlit“, į Lietuvą importavusi „Ford“ automobilius ir „Fordson“ traktorius.
Yra ir ypač senų
„Atidarydami šią zoną žadėjome paversti ją visų žmonių erdve. Vos per kelis mėnesius joje vyko jau kelios dešimtys skirtingų renginių įvairaus amžiaus ir pomėgių lankytojams. Šį kartą užsukti kviečiame visus automobilių ir istorijos mėgėjus, kuriems demonstruosime Istorinės technikos muziejus eksponatus“, – sako Kauno „Akropolio“ valdytoja Brigita Levenauskienė.
Kauno „Akropolyje“ parodos lankytojai gali ne tik plačiau susipažinti su įvairiais faktais apie Kauno transporto istoriją, bet ir apžiūrėti išskirtinius automobilius bei motociklus. Ekspozicijoje bus demonstruojamos 1918–1990 m. pagamintos įvairios su Kaunu susijusios transporto priemonės.
Pavyzdžiui, vienas eksponatų – visų šiuolaikinių automobilių proseneliu vadinamas 1922 m. pagamintas „Dodge Brothers 30“. Būtent šis automobilis yra laikomas šių dienų automobilizmo pradininku ir didžia dalimi viską sustatęs į savas vietas – variklio paleidimas iš vairuotojo darbo vietos, trys pedalai, vairas kairėje, pavarų jungimas dešine ranka ir t.t.
Lankytojai gali išvysti 1938 m. pagamintą reprezentacinį sedaną „Opel Super 6“ – tai vos kelis metus gamintas šešių cilindrų variklį turintis automobilis, pasiekiantis net 115 km/val. greitį. Lankytojai turės puikią progą palyginti, nuo kokio automobilio atsispiriant buvo kuriamas vyresnės kartos atstovams puikiai žinomas „Moskvich 400“ modelis.
Prisiminimus kai kuriems sužadins tokios transporto priemonės kaip „ZAZ 965“, liaudyje dar vadintas „Kupriuku“, „svajonių svajonė“ – „GAZ 21“, o taip pat „VAZ 2109“. Vos prieš porą dešimtmečių Lietuvos keliuose tokie modeliai buvo pastebimi kiekvienoje gatvėje, o šiandien tokį išvysti nėra paprasta.
Įspūdinga yra ne tik automobilių, bet ir motociklų ekspozicija. Vienas jų turi ypatingą istoriją – priklausė vienam žymiausių Lietuvos lakūnų Steponui Dariui. Tai britiškas 1925 m. pagamintas „Douglas CW 2 3/4 hp“ su dviejų cilindrų opoziciniu varikliu. Mažai kas žino, jog šis Amerikos lietuvis buvo aistringas motociklininkas, suorganizavęs pirmąsias daugiadienes lenktynes „Aplink Lietuvą“. Jis taip pat vienas pirmųjų Lietuvoje turėjo automobilį – „Ford Model T“, tačiau šio istorija nežinoma. Istorinio transporto ekspoziciją visuomenei pristato asociacija „Retromobile“.