Konkurse dalyvavo 8 Kauno apskrities VPK viduriniosios grandies pareigūnai. Specialioje aikštelėje, mantuojant laiką policijos pareigūnai turėjo saugiai ir negaunant baudos taškų atlikti įvairius manevrus ekstremaliomis vairavimo sąlygomis.
Kauno apskr. VPK KPV Kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra teigė, kad rungtis pasirinkta neatsitiktinai – pareigūno budrumas ir automobilio valdymas yra vieni iš svarbiausių policijos darbo aspektų.
„Orientuojamės į tai, kad policijos pareigūnas kelyje visada išliktų budrus. Skubėdami į įvykius su garso ir šviesos signalais išlaikytų šaltą protą ir sugebėtų susigaudyti aplinkoje. Trasa iš pažiūros atrodo lėta, tačiau iš tiesų, reikalauja labai daug tikslumo ir išankstinio matyto, ką darysi ir kaip elgsiesi priekyje, nes tai yra labai svarbu ir realiomis aplinkybėmis.
Kita medalio pusė – slidi danga. Svarbu, kad pareigūnai pajaustų ir pamatytų, kaip slysta automobilis, kokios jo galimybės ir kaip jį suvaldyti. Mes turime visus keturis metų laikus vienu metu: lietus, slidi danga, saulė ir vėjas“, – pasakojo Kauno kelių policijos vadas.
Svarbiausia saugumas
Kalbėdamas apie policijos pareigūno prioritetus kelyje R. Kemzūra teigia, kad saugumas visada yra pirmoje vietoje.
„Mes visada sakome, kad nereikia pamiršti, jog žmonėms mūsų reikia ir turime pas juo nuvykti sveiki. Jeigu mes pateksime į eismo įvykį, į iškvietimą turės vykti kiti pareigūnai, sugaišime laiko, todėl dėl sutaupytos minutės keliame grėsmę ne tik sau, bet ir rizikuojame nesuspėti padėti žmonėms“, – sako VPK KPV Kelių patrulių kuopos vadas.
Geriausia varžybose pasirodęs ir trasą per vieną minutę ir dvi sekundes įveikęs Kauno apskr. tyrėjas Gediminas Motiejūnas antrino R. Kemzūrai.
„Realybėje situacijų būna įvairių. Greitis visai kitoks, automobilių eismas, nežinai, kaip kiekvienas žmogus reaguos. Greitis yra svarbu, kad per atitinkamą laiką spėti sureaguoti į įvykį, tačiau saugumas visgi pirmoje vietoje. Savęs saugome mažiau, svarbiausia aplinkiniai“, – teigė pareigūnas.
Nors tyrėjas ir pasirodė geriausiai iš savo kolegų, net ir jam trasos įveikti negaunant baudos taškų nepavyko.
„Rezultatu esu patenkintas, trasa patiko, slidi kelio danga, bet vairavimas nebuvo sunkus ir pasirodžiau neblogai. Šiek tiek skubėjau ir su galiniu ratu kliudžiau kūgį“, – savo rezultato nesureikšmino policijos pareigūnas.
Situacijos dėl kasko nesureikšmina
Pasivaržyti dėl geriausio vairuotojo vardo progos nepraleido ir policijos pareigūnės. Štai Kėdainių skyriaus vyresniojo veiklos skyriaus tyrėja Gintarė Ivaškevičienė savo rezultatą vertino kukliai, tačiau pasidžiaugė, kad trasa pavyko įveikti negavus baudos taškų.
„Nebuvo labai sudėtinga, bet stengiausi važiuoti saugiai, todėl rezultatas nėra pats aukščiausias. Tačiau trasą įveikiau be baudos taškų, kaip visos moterys, tvarkingai, ramiai. Jei kalbant apie tai, kas buvo sunkiausia, tai galbūt važiavimas atbulomis per vandens fontaną. Nelabai gerai matėsi kūgiai“, – pasakojo policijos pareigūnė.
Paklausta, ar jos asmeniškai nestabdo pastarosiomis dienomis labai plačiai diskutuojama problema dėl nedraudžiamų policijos pareigūnų automobilių, G. Ivaškevičienė nesutriko ir teigė, kad apie eismo įvykius iš vis stengiasi negalvoti.
„Pristabdo, nors aš ir iki tol vairavau saugiai, atsargiai, tai papildomos įtampos nėra. Jei atvirai, stengiuosi negalvoti, jei būtų situacija, tada ir galvočiau, bet dėl to, kad aš turiu lėčiau važiuoti, nes iš mano atlygino gali atskaičiuoti, aš nemąstau. Vadovaujuosi sveika logika ir tikiuosi, kad ir nebus tų eismo įvykių“, – šypsosi pareigūnė.