„Highways England“ šiuo metu ruošiasi jau šiais metais išbandyti naują 5G technologiją A2 ir M2 keliuose, jungiančiuose Londoną ir Doverį.
Jei projektas pasirodys sėkmingas, tai reikš, jog galiausiai tūkstančiai ženklų, kuriuos šiuo metu galima pamatyti Didžiosios Britanijos keliuose, taps niekam nebereikalingi. Be to, anot sumanytojų, projektas įvardijamas kaip dar vienas žingsnis link savavaldžių automobilių technologijų.
„Highways England“ paviešino ataskaitą, kurioje tvirtina, kad naujasis 5G tinklas leis reikiamą informaciją nukreipti tiesiogiai į automobilį. Kalbant apie siunčiamus duomenis, pirmiausia minima informacija apie greičio ribojimus, palankiausią maršrutą ir kita aktuali informacija, rašo „The Times“.
20 mln. svarų kainuojantys technologijos bandymai turėtų prasidėti iki Kalėdų ir tęstis iki 2020 metų pabaigos. Akcentuojama, kad technologija veiks tik naujausiuose automobiliuose. Pristatyme teigiama, kad galiausiai, jeigu viskas klostysis kaip tikimasi, keliuose ženklai taps nebereikalingi.
„RAC Foundation“ vadovas Steve‘as Goodingas tvirtina, kad technologija jau paruošta, tačiau nuogąstaujama, kas bus, jei technologija nepasiteisins, o kelio ženklų jau nebebus – baiminamasi chaoso.
Skelbiama, kad šiuo metu toks technologijos sprendimas taikomas Belgijoje, Prancūzijoje ir Olandijoje.
Daugumos ženklų nebereikia
Šiais metais paaiškėjo, kad Didžiojoje Britanijoje galima panaikinti tūkstančius nebeaktualių kelio ženklų. Vyriausybės parengtoje išsamioje ataskaitoje pateikiama išvada, jog dauguma jų – absoliučiai beprasmiški.
Didžiosios Britanijos transporto departamentas pateikė išvadas, jog per pastaruosius 20 metų tokių ženklų skaičius išaugo dvigubai (iki 4,3 mln. vienetų). Ataskaitoje taip pat akcentuojama, jog nebeaktualūs kelio ženklai teršia kraštovaizdį, ir jau tapo kone nacionaline problema.
Specialistai rekomenduoja atsisakyti konkrečių kategorijų ženklų. Statistika skamba tikrai grėsmingai: esą reikia atsisakyti devynių iš dešimties dabartinių kelio ženklų. Liūdna baigtis prognozuojama apie artėjantį šviesoforą įspėjantiems, turistams skirties informaciniams ir kitiems ženklams.
Anot ekspertų, dauguma ženklų yra pertekliniai arba verčia vairuotojus pasijusti tikrais kvailiais, nes perduoda visiems ir taip žinomą informaciją.
Šiuo metu Didžiosios Britanijos transporto departamentas rengia naujas instrukcijas, kuriuose rekomenduojama pasirūpinti vadinamosiomis auksinėmis taisyklėmis, tarp kurių: reikalavimas pasirūpinti, kad kelio ženklai nebūtų aukštesni nei 2,1 metro, keistųsi jų apšvietimas.