Neskiria ženklų ir ženklinimo

Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova akcentavo, kad kai kurias klaidas padaro ne tik tie, kurie dar tik nori įgyti teisę vairuoti, bet ir tie, kurie jau vairuoja. Pavyzdžiui, pasakojo ji, vienas nuo kito neskiriami vizualiai panašūs ženklai.

„Tarkime, ženklai „Stovėti draudžiama“ ir „Sustoti ir stovėti draudžiama“. Juos painioja net tie, kurie jau turi vairuotojo pažymėjimą. Teorinio egzamino klausimai daug kam atrodo sunkūs, nes kelio ženklų daug ir daugeliui jie atrodo gana vienodi“, – nurodė pašnekovė.

Koją pakiša ir klausimai, susiję su kelio ženklinimu, mat vizualiai panašios linijos gali reikšti visai kitus dalykus. Pavyzdžiui, sakė pašnekovė, punktyrinė linija gali skirti ir lygiagrečias tos pačios krypties eismo juostas, ir nurodyti, kad papildoma juosta tuoj baigsis.

„Aš klausiu mokinių, ką reiškia punktyras, o jie žiūri į mane ir nežino, ką atsakyti. Ne veltui teorijos mokymui skiriama 40 akademinių valandų, o praktikai – 30“, – kalbėjo vairavimo instruktorė.

„Kala“ atmintinai

Dar viena bėda, anot O. Židovlenkovos, kad būsimi vairuotojai nemažai teorinių klausimų, ypač vizualių, „iškala“ atmintinai.

„Pamato pažįstamą paveikslėlį ir žino, kad atsakymas turi būti toks. Net nebesigilina į klausimus, nemėgina jų perskaityti. Ir klysta“, – stebėjosi pašnekovė.

Kartais pasitaiko ir tokių atvejų, kai egzamine pateikiami du vizualiai labai panašūs paveikslėliai, tačiau klausimai skiriasi, nors ir nežymiai, arba paveikslėliuose atsiranda papildomų ženklų. Būsimi vairuotojai neįsigilina į pokyčius ir pasirinkdami atsakymą nemąsto, ar tikrai jis teisingas.

„Žmonės sutrinka, nes yra išmokę tik vieną atsakymą, o klausimai prie vienodų paveikslėlių skiriasi, pavyzdžiui, kablelis padėtas kitoje vietoje, tai ir reikšmė kitokia“, – pavyzdį pateikė vairavimo instruktorė.

Mažiau dėmesio tam, ką retai mato

Anot O. Židovlenkovos, vairuotojai gerokai prasčiau išmoksta tą teoriją, kurią retai mato pritaikomą praktikoje arba yra įsitikinę, kad jos neprireiks. Į šią kategoriją papuola ir, pavyzdžiui, automobilio sandaros klausimai.

„Yra tų klausimų, susijusių su automobilio sandara, kurių nereikalingi vairuotojui ir, greičiausiai, jų niekada neprireiks. Pasitaiko ir tokių absurdiškų situacijų, kai žmogus renkasi laikyti egzaminą su automatine pavarų dėže, bet jam reikia išmokti teoriją ir atsakyti į klausimus, skirtus mechaninei pavarų dėžei. Kam to reikia, jeigu žmogus tokio automobilio nevairuos? Tačiau čia pasiginčyti su „Regitra“ mes negalime. Esą dėl bendro išprusimo tą reikia žinoti“, – stebėjosi pašnekovė.

Yra ir daugiau sričių, į kurias būsimi vairuotojai žiūri atsainiai, o vėliau, uždarę „Regitros“ egzamino patalpos duris, graužiasi. Pavyzdžiui, pasakojo vairavimo instruktorė, mažai dėmesio skiriama teorijai, susijusiai su vadeliotojais, dviratininkais, neišmokstami eismo reguliuotojų rodomi ženklai.

„Pastarasis klausimas opus visiems, mat prieš porą metų teko stebėti situaciją Palangoje, kai ten vyko 1000 kilometrų lenktynės, o eismą reguliavo policijos pareigūnas. Nė vienas vairuotojas nesuprato, kada gali važiuoti, o kiti, mačiau, net išsitraukė telefonus bandydami ieškoti informacijos, ką kuris ženklas reiškia“, – juokėsi vairavimo instruktorė.

Pamėginkite išlaikyti egzaminą

„Regitra“, siekdama supažindinti vairuotojus su teorijos egzamino eiga, tuo, kaip sprendžiamos užduotys, kaip atrodo klausimai ir sistema, kurioje jie yra pateikiami, suteikė vairuotojams galimybę išbandyti jėgas prieš tikrąjį egzaminą.

Pasitikrinti, ar galėtumėte išlaikyti vairavimo teorijos egzaminą, galite paspaudę šią nuorodą.

Kada egzaminas išlaikytas?

Bene dažniausiai laikomas yra B kategorijos vairuotojų (B kategorija suteikia teisę vairuoti įprastus lengvuosius automobilius) teorijos egzaminas. Jis trunka 30 minučių, o egzaminą sudaro 30 klausimų. Egzaminas išlaikytas tada, kai teisingai atsakoma į ne mažiau nei 24 klausimus. Vadinasi, maksimalus galimų klaidų skaičius – 6.

Jei šis egzaminas išlaikomas, tuomet būsimo vairuotojo laukia praktikos egzaminas, kuris vyksta realiame eisme. Tokiu būdu patikrinami įgūdžiai, kurių vairuotojui prireiks kasdien.

„Regitros“ 2019 m. pirmojo pusmečio duomenimis, pirmu bandymų teorijos egzaminą išlaikė apie 48 proc. būsimų vairuotojų, o praktikos egzaminą laikyti sekėsi prasčiau – iš pirmo karto jį išlaikė 36 proc. vairuotojų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (123)