Ilgą laiką netyla diskusijos, kad Vilniaus turėtų turėti tramvajų ar metro. Šių metų gegužę paviešinti nauji planai, esą Lietuvos sostinė planuoja pirkti tarptautinę studiją dėl metro ar kitos naujos viešojo transporto sistemos Vilniuje įrengimo.
„Šiuo metu atliekama naujos viešojo transporto rūšies galimybių analizė ir vertinimas JUDU specialistų pajėgumais. Atliekant papildomą analizę bus pasitelkiami išorės konsultantai, tačiau viešieji pirkimai šioms paslaugoms atlikti dar nėra įvykę. Planuojama, kad studijos pirminiai rezultatai bus kitų metų birželį“, – portalui „Delfi“ naujausią informaciją patikslino Vilniaus miesto savivaldybės atstovas Gabrielius Grubinskas.
Spalį Londono gatvėse buvo galima išvysti geltonai juodą futuristinės išvaizdos sraigtasparnį, kuris jau po keleto metų skraidins keleivius ir teiks taksi paslaugas, virš miesto gatvių jis skries 200 mylių per valandą (apie 320 km/val) greičiu, skelbia „The Sun“.
Pasak leidinio, tai elektrinė ir tvari transporto priemonė, kuri palengvins kasdienes keliones į darbą, verslo susitikimus ar bet kokią kitą veiklą. 2026 m. tokie taksi turėtų pradėti skraidyti Jungtiniuose Arabų Emyratuose ir skraidyti tarp keturių oro uostų.
Neatsilikti turėtų ir pati Jungtinė Karalystė, kaip skelbia BBC, jeigu valdžios planai bus sėkmingai įgyvendinami, pirmasis skraidantis taksi ten gali pakilti iki 2026 m., o dar po dvejų metų tapti įprastu dangaus objektu. Galutinis tikslas – autonominius oro taksi įvesti iki 2030 m.
Tačiau tam, jog tokia transporto priemonė galėtų pradėti savo veiklą, britų ekspertai teigia, kad pirmiausia reikia pritaikyti infrastruktūrą ir sulaukti visuomenės pritarimo.
Esą yra ne vienas tokio taksi modelis ir dauguma jų gali skraidinti apie penkis žmones vienu kartu, o Jungtinės Karalystės vyriausybės ataskaitoje pateikiamas pavyzdys – tokiu taksi iš Liverpulio į Lidsą galima nuskristi per 26 minutes.
„Google Maps“ navigacijos pateiktais duomenimis, šiuos miestui skiria 73 mylios (apie 117 km), o kelionė automobiliu užtruktų apie 1,5 valandos.
Dar visai neseniai ir amerikiečių „Boeing“ pranešė, jog iki 2030 m. į dangų paleis savarankiškai skraidančius taksi „Cora“. Tik šie JAE kūriniui nusileis greičiu, anot gamintojo, jie skries 160 km/val. greičiu ir vienu metu galės paimti tik du keleivius.
Šiuos bepiločius orlaivius kuria „Boeing“ dukterinė įmonė „Wisk“, tikimasi, kad ši technologija padės sumažinti spūstis Jungtinių Amerikos Valstijų keliuose.
Be to, pasak „Business Insider“, įmonė „Joby Aviation“ jau kitais metais planuoja Niujorke ir Los Andžele pradėti eksploatuoti komercinius oro taksi. Bendrovę remia „Toyota“, „Uber“ ir „Delta Air Lines“ kompanijos.
Tiesa, šį elektrinį orlaivį valdys pilotas, kuris vienu metu galės skraidinti keturi keleivius bei jų bagažą. Viena įkrova jis galės įveikti daugiau nei 160 km, o skrydžio metu galės pasiekti 320 km/val. greitį.
Robotizuos ir keliu važiuojančius taksi
„The Sun“ skelbia, kad per ateinančius trejus metus, Jungtinėje Karalystėje keleivius ims vežioti autonominis automobilis, kurio pavadinimas „Verne“. Jis neturės nei vairo, nei pedalų, nei prietaisų skydelio. O šis dviejų vietų elektrinis hečbekas žada būti erdvesnis už „Rolls-Royce“.
Kaip rašo naujienų agentūra „Reuters“, kroatai iš „Rimac“ kompanijos šių metų liepos pabaigoje pristatė savaeigį taksi „Verne“, kuris yra pavadintas prancūzų rašytojo Žiulio Verno garbei. Esą Zagrebas ir dar 10 kitų pasaulio miestų jau pasirašė sutartis dėl šios transporto priemonės naudojimo, o dar su 20 miestų vyksta derybos.
Šį spalį į autonominių taksi gamybą šoko ir „Tesla“. Jos valdytojas Elonas Muskas pristatė „Cybercab“, kurio gamybą turėtų pradėti iki 2027 m. Autonominis automobilis be vairo ir pedalų turėtų kainuoti mažiau nei 30 000 JAV dolerių (apie 27 tūkst. eurų).
Be to, E. Muskas pristatė ir autonominį autobusiuką „Robovan“, kuris vienu kartu galėtų vežti iki 20 keleivių.