Skaičių magija: 11
Kariškiai Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo dieną švenčia keldami vėliavas, piliečiai – minėjimui skirtuose renginiuose ar tiesiog besimėgaudami laisve. Tuo tarpu užkietėję vairuotojai – vairuoja.
Pasaulį skersai išilgai apkeliavę bei ne vieną rekordą pamušę V. Milius ir A. Bubinas kasmet svarbiausias valstybės šventes mini sau būdingu stiliumi – kelionėse automobiliais, mat šie jiems labiausiai siejasi su laisve judėti. Praėjusiais metais žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyr. redaktorius V. Milius automobilį padabino didžiausiu trispalvių vėliavėlių kiekiu, šiemet kartu su A. Bubinu nepriklausomybės paskelbimo dieną, vasario 16-ąją, apvažiavo Lietuvą perimetru, o kovo 11-ąją paminėti nusprendė taip pat važiuodami. Vyrai su iš tinklo įkraunamu hibridu „Kia Sportage“ aplankė visus Lietuvos miestus, kuriuose yra Kovo 11-osios gatvės. Jie apkeliavo ne centrines aikštes, o būtent nepriklausomybės atkūrimo data pažymėtas gatves.
„Per daugelį metų Lietuvą išmaišėme skersai išilgai daugybę kartų, tačiau paminėti šią progą vis vien norėjome, taigi sugalvojome žodžių žaismą. Pastebėjome, kad daugelyje miestų yra Kovo 11-osios gatvės, taigi nusprendėme per dieną jas visas apvažiuoti“, – idėją pristatė V. Milius.
Kiek miestų turi Kovo 11-osios gatves?
Pirminė idėja buvo apvažiuoti Kovo 11-osios gatves 11-oje didžiausių Lietuvos miestų. Tačiau dėliodami maršrutą keliauninkai pastebėjo, kad tokią gatvę galima rasti ne visuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Pavyzdžiui, jos nėra Klaipėdoje.
Aidas Bubinas įdėmiai išanalizavo Lietuvos žemėlapį ir pamatė, kad Kovo 11-osios gatvės yra toli gražu ne visuose, tačiau per visą valstybės plotą skirtingose vietose išsidėsčiusiuose miestuose. Taigi vyrai nusprendė apvažiuoti visas Lietuvoje esančias Kovo 11-osios gatves. Tokių gatvių yra ir mažesnėse gyvenvietėse, bet keliauninkai nusprendė važiuoti tik per miesto statusą turinčias gyvenvietes, kokių buvo 9-ios: Vilnius, Kaunas, Alytus, Marijampolė, Tauragė, Radviliškis, Vilkaviškis, Naujoji Akmenė, Šilalė.
Per dieną ekipažas važiuodamas daugiausiai šalies krašto keliais įveikė daugiau nei 900 km. Neapsiėjo ir be kuriozų.
„Pavyzdžiui, Alytuje ta gatvė tarsi yra, bet tarsi jos dar nėra, nes ji – pievose. Gal kažkada užsistatys ir bus, bet dabar navigacija mus atvedė į tuščią pievą. Taip pat užsukome ir į Šilutę. Tik patekome ne į Kovo 11-osios gatvę, o privažiavome prie Kovo gatvėje esančio 11-o namo“, – besijuokdamas paklydimus papasakojo V. Milius.
Užmiestyje greitai, mieste – švariai
Ilgai dienos kelionei toli gražu ne pačiais greičiausiais šalies keliais kolektyvas pasirinko populiaraus segmento atstovą – krosoverį „Kia Sportage“. Tik ne paprastą, o turintį įkraunamojo hibrido pavarą. Toks jų pasirinkimas kilo ne be priežasties.
„Kadangi kelias ilgas, o Lietuvos keliai toli gražu ne patys geriausi, reikėjo pasirūpinti patogiu automobiliu, o toks krosoveris puikiai tinka ilgoms kelionėms. Jis komfortiškas, turi daug saugumo įrangos, tad vairavimas nevargino“, – komentavo V. Milius.
Jų pasirinkto krosoverio hibridinė pavara išvysto 265 AG. Didelė galia ir elastinga benzininio variklio bei elektros motoro dinamika leido nepervargti atliekant lenkimus ar greitėjant liejantis į srautą, o 13,8 kWh baterija buvo naudinga lankant miestus, kur vairuotojai nenorėdami drumsti ramybės ir teršti žmonių kiemų važiavo vien elektros energija.
Keliautojai turėjo kelis ilgesnius nei įprasta sustojimus, nes šią dieną nusprendė sau energijos gauti maitindamiesi lietuviškais patiekalais miestelių kavinėse. Taip jie ne tik parėmė smulkųjį verslą, bet pertraukėlių metu įsikrovė ir automobilio bateriją, kuri, gamintojo duomenimis, mieste leidžia viena įkrova nuvažiuoti iki 78 km.
Startavę ankstyvą kovo 11-osios išvakarių rytą ir apvažiavę visas miesto statusą turinčiose gyvenvietėse esančiais Kovo 11-osios gatves, V. Milius su A. Bubinu į Vilnių sugrįžo tik vėlyvą vakarą.