„2015 m. gimus idėjai surengti elektromobilių lenktynes, daug kas netikėjo, kad įmanoma elektromobiliu pasiekti Palangą. Mūsų tikslu tapo noras patikrinti, ar elektromobiliai ir Lietuvoje esanti jų įkrovimo infrastruktūra leidžia keliauti patogiai. Pernai varžybų nugalėtojai 500 km nuvažiavo per 5 val. 46 min. ir 07 sek. Rezultatas tikrai įspūdingas, bet jį pavyko pasiekti iš dalies dėl to, kad laikas, sugaištas laukiant savo eilės įkrovimo stotelėse nebuvo skaičiuojamas.
Nors Lietuva gali didžiuotis didžiausiu įkrovimo stotelių tinklu Baltijos šalyse, tačiau elektromobilių savininkai vis dar susiduria su sunkumais, kai automobilius reikia įkrauti ilgesnių kelionių metu. Varžybos „Ignitis ON: pažink Lietuvą!“ visuomet buvo ir bus infrastruktūros ir naujausių technologijų bandymo poligonas“, – sako „Ignitis ON: pažink Lietuvą!“ varžybų organizatorius Darius Grinbergas.
„Mūsų šalis pagal elektromobilių skaičiaus didėjimą keliuose jau kurį laiką lenkia savo kaimynes, šios transporto priemonės jau seniai nebėra naujiena. Viena to priežasčių – ir kasmet vis besiplečianti elektromobilių įkrovimo infrastruktūra, prie kurios ženkliai prisideda ir „Ignitis“, siekiantis tapti patikimiausią ir tankiausią greito įkrovimo stotelių tinklą turinčia bendrove Lietuvoje. Kasmetinės elektromobilių varžybos – puiki proga elektromobilių entuziastams įsitikinti sparčia pažanga šioje srityje. Tikime šviesia elektromobilių ateitimi. Norime, kad šią transporto rūšį atrastų kuo daugiau žmonių Lietuvoje, todėl siekiame kuo plačiau paskleisti žinią, kad elektromobilius vairuoti ne tik atsakinga ir praktiška, bet ir itin malonu“, – teigia Haroldas Nausėda, sumanių energetikos sprendimų bendrovės „Ignitis“ valdybos narys, verslo klientų ir plėtros tarnybos direktorius.
Šiųmetės varžybos tradiciškai prasidės Vilniuje, tačiau jų starto procedūra bus kitokia. Ankstesniais metais automobiliai startuodavo kas kelias minutes, šiemet jie visi pajudės kartu. Dalyviai, kurių skaičius šįmet neviršys 30, susitiks dviejuose tarpiniuose finišuose – kiekviename po 2 valandų važiavimo.
Visi elektromobilių rungtynių dalyviai taip pat bus suskirstyti į tris kategorijas pagal baterijų talpas. „ION1“ – iki 40 kWh, „ION2“ – nuo 41 kWh iki 60 kWh ir „ION3“ – nuo 61 kWh. Kiekvienoje kategorijoje bus paskelbti nugalėtojai ir prizininkai. Be to, tradiciškai bus apdovanoti ir efektyviausiai energiją naudojusio ekipažo nariai.
„Raktu į sėkmę bus ekipažo sugebėjimas planuoti maršrutą ir nuspėti laisvas įkrovimo vietas. Planuojame, kad pirmasis tarpinis finišas bus greta Vilniaus, o antrasis šalia Kauno. Dalyviai galės laisvai rinktis maršrutą tarp šių kontrolės punktų. Tiesa, didesnės talpos baterijas turintys ekipažai nuo tiesaus važiavimo į tarpinį finišą galės nuklysti daugiau, ir pasinaudoti didesne įkrovimo stotelių įvairove. Tuo pačiu jie įveiks ir daugiau kilometrų. Automobiliai su mažesnėmis baterijomis turės mažesnę pasirinkimo laisvę, bet mes numatėme, kaip varžybas padaryti patrauklias visiems elektromobilių entuziastams be išimties“, – tikina D. Grinbergas.
Dėl pasaulyje tvyrančios pandemijos šiųmetėse elektromobilių varžybose ypač didelis dėmesys skiriamas ir maksimaliam saugumui užtikrinti. Visų įkrovimo stotelių jungtys bus nuolatos dezinfekuojamos, o pačiose įkrovimo vietose vairuotojai ras vienkartinių pirštinių. Šiuo metu Lietuvoje leidžiami renginiai, kuriuose dalyvaujama automobiliuose, jei kiekviename iš jų yra ne daugiau 2 asmenų. Apribojimų palengvinimų atveju, organizatoriai planuoja plėsti varžybų programą ir sugrąžinti itin populiarias vaikų elektromobilių varžybas.