„Iki šiol mūsų organizuojamų mokymų dalyviai vairuodavo „Porsche“ automobilius su vidaus degimo varikliais, tačiau visa pramonė šiuo metu išgyvena istorinį perversmą ir vis daugiau dėmesio skiriama tvarumui.

Ne išimtis ir „Porsche“. Pirmasis gamintojo istorijoje sportinis elektra varomas „Taycan“ jau spėjo susižerti daugybę apdovanojimų, jam priklauso keli rekordai, o vis daugiau vairuotojų mėgaujasi jo teikiama dinamika. Tačiau norint efektyviai išnaudoti sportišką šio elektromobilio charakterį, reikia žinoti tam tikras subtilybes, kurias ir atskleisime „Porsche Driving Experience“ mokymuose.

Esame pirmieji, kurie siūlo aktyvius vairavimo mokymus su elektromobiliu, ir nė kiek neabejojame, kad pojūčiai bei patirtis, kurią vairuotojai įgys, suteiks ne tik geriausias emocijas, bet leis dar geriau susipažinti su „Porsche Taycan“ valdymo specifika“, – pasakoja „Porsche Driving Experience“ mokymų vadovas Robertas Kup
ikas.

Stulbinanti elektromobilio dinamika

Analogų Lietuvoje neturintys mokymai susidės iš teorinės dalies ir praktinių mokymų trasoje – visa tai padės iš arčiau susipažinti su „Porsche Taycan“ savybėmis ir jo dinamika. O būtent pastarosios sportiniam elektromobiliui netrūksta.

Panaudojus „Launch Control“ sistemą, didžiausias 345 Nm sukimo momentas ir 408 arklio galių pajėgumas nuo 0 iki 100 km/val. automobiliui leidžia įsibėgėti vos per 5.4 sekundės. Tokie techniniai duomenys ir dinamika įrodo sportišką „Taycan“ prigimtį, o dėl ypač didelio elektrinės pavaros efektyvumo įsibėgėjimas palieka neišdildomą įspūdį.

Tačiau dinamika dar ne viskas. „Porsche Driving Experience“ dalyviai mokysis ir „Taycan“ valdymo subtilybių ekstremaliose situacijose, kai automobilis važiuoja slidžia danga, imituojančia ledą.

R. Kupčikas atkreipia dėmesį, kad „Porsche Taycan“ sportiškumą lemia ir automobilio konstrukcija. Dėl kėbulo apačioje sumontuotų akumuliatorių, elektromobilis pasižymi žemu svorio centru, todėl „Taycan“ valdomas tiksliau ir yra labiau nuspėjamas. Būtent tai vairuotojai pajus mokymų metu.

Staigus ir greitas įsibėgėjimas naudojant „Launch Control“ sistemą bei ekstremalus stabdymas – dar viena mokymų dalis, kuri padės geriau suprasti sportinio elektromobilio elgseną.

Sportiškumas įrodytas rekordais

Pirmasis „Porsche“ istorijoje sportinis elektromobilis „Taycan“ debiutavo 2019-iais ir iš karto užfiksavo rekordą legendiniame Niurburgringe. „Žaliuoju pragaru“ vadinamos trasos vieną 20,6 kilometro ilgio ratą „Taycan“ įveikė per 7 minutes ir 42 sekundes. Tai įrodo, kad šis elektromobilis yra puikiai subalansuotas bei greitas gali būti ne tik tiesiojoje, bet ir įveikiant sudėtingus posūkius. Beje, šis rekordas iki šiol nepagerintas.

Negana to, 2020-iais „Taycan“ užfiksavo ilgiausio elektromobilio šoninio slydimo rekordą. Specialioje 200 metrų ilgio trasoje automobilis nepertraukiamai slydo 42,17 kilometro, o vidutinis greitis siekė 46 km/val.

„Porsche Taycan“ yra rekordiškai greitas ir „Michelin Raceway Road Atlanta“ trasoje. Čia vieno rato įveikimo laikas – 1 min. 33,8 sekundės. Šio rekordo iki šiol nepagerino joks kitas bendro naudojimo keliams skirtas elektromobilis.

Be šių garbingų rekordų, sportinis „Porsche“ elektromobilis gali pasigirti ir daugybe apdovanojimų. 2020-ųjų Pasaulio metų automobilio rinkimuose „Taycan“ geriausiu pripažintas „World Luxury Car“ ir „World Performance Car“ kategorijose. Metų automobiliu „Taycan“ buvo išrinktas Vokietijoje, taip pat šį titulą jam skyrė ir žurnalas „Top Gear“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)