Automobilius vertins dešimties žmonių komisija: Egidijus Babelis, Linas Butkus, Renaldas Gabartas, Justas Lengvinas, Paulius Mikolaitis, geriau žinomas kaip Paul de miko, Vytautas Pilkauskas, Saugirdas Pukalskas, Valdas Valiukevičius, Vitoldas Milius, Žilvinas Pekarskas.
Konkurso organizatorius V. Valiukevičius sako, kad pirmą kartą į šią komisiją priimti du nauji žmonės – influenceris Paul de miko ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto profesorius Saugirdas Pukalskas, kurie savo įžvalgomis turėtų įnešti šviežumo.
Iš visų 32 automobilių šiame konkurse varžosi 12 grynų elektromobilių ir dar devyni iš jų – hibridiniai automobiliai. 24 modeliai yra visiškai nauji, aštuoni – lietuviams jau gerai pažįstami ir atnaujinti. Pirmą kartą į konkursą papuolė ir kiniškas „Great Wall Motors“ automobilis.
Pažvelgus į išrikiuotus automobilius – akivaizdus SUV automobilių populiarumas. Iš viso vos penki automobiliai nėra visureigiai. Sąraše – trys universalai bei po vieną sedaną ir hečbeką.
„Galbūt mes turėtumėme atkreipti dėmesį, kad jie yra nepelnytai nevertinami“, – apie sedanų ir hečbekų išnykimą sako vienas konkurso organizatorių ir komisijos narių Linas Butkus.
Automobiliai pagal bazinę kainą suskirstyti į tris kategorijas, kuriose varžysis. Bus renkamas metų automobilis iki 40 tūkst. eurų, iki 60 tūkst. eurų ir virš 60 tūkst. eurų.
Be to, automobiliai pelnys ir papildomas nominacijas: metų automobilis, tautos automobilis, metų inovacija, metų interneto automobilis, metų saugiausias automobilis, metų 4X4 bei metų sportiškiausias automobilis.
Dar dvi nominacijos – metų vairas ir metų vairas junior – bus skirtos lenktynininkams, kurie garsino Lietuvos vardą užsienyje.
Organizatoriai pasidalija dar keliais smagiais faktais apie vertinamus automobilius. Pavyzdžiui, net 16 automobilių turi visų varančių ratų pavarą, o galu varomas vos vienas – „Volkswagen ID.7“.
Elektromobiliai bus išbandomi vienu kartu išvažiuojant viena įkrova nuvažiuojama atstumą, L. Butkus sako, kad komisija turės daug darbo, nes mažiausias nuvažiuojamas atstumas – 320 km, kurį deklaruoja vienas „Alfa Romeo“ modelių.
Pigiausias konkurso automobilis yra „Dacia“, o brangiausias – „Porsche Macan“. Konkurso dalyvių kainų vidurkis yra 61 tūkstantis eurų.
Spalio 30 d. prasidės automobilių testų ir išbandymų metas, o Lapkričio 29 d. paaiškės, kas taps Lietuvos metų automobiliais.
Pernykščiame konkurse varžėsi 30 pretendentų. Nugalėtoju klasėje iki 40 tūkst. eurų tapo „Nissan X-Trail“, klasėje iki 60 tūkst. eurų – „Toyota Prius“, o klasėje virš 60 tūkst. eurų triumfavo „Mercedes-Benz“ E klasė.