Vienus pirmųjų tarnybinių automobilių Lietuvai padovanojo Švedijos policija, todėl natūralu, kad šie ir buvo švediški – 1987 m. gamybos „Volvo 224“.
„Laikmetis buvo nelengvas, vos prieš keletą metų atkūrusi nepriklausomybę mūsų valstybė dar stojosi ant kojų, o atnaujinti paveldėtą byrančių sovietinių automobilių parką buvo būtina, tad ši Švedijos policijos dovana buvo labai laukta. Automobiliai buvo perduoti Kelių policijai ir Lietuvos policijos akademijai.
Iki mūsų dienų išliko tik vienas toks automobilis, kuris tarnavo rengiant būsimus policijos pareigūnus Lietuvos policijos akademijoje Vilniuje“, – šių automobilių istorija „Facebook’e“ dalijosi Lietuvos policija.
Tuo laikotarpiu šalies keliuose buvo galima pastebėti policijos „žiguliukus“, policija turėjo visą sovietinių automobilių gamą „VAZ 2101“, „VAZ 2106“, „VAZ 2108“, „VAZ 2109“, „Moskvich 2141“, „UAZ 469“.
Matyt nedaug kas pamena ir tai, kad policijos automobiliai buvo ne balti su žaliomis detalėmis, tačiau juodi su baltomis detalėmis. Kiekvienos apskrities automobiliai buvo žymimi ir jos herbu.
Vieną iš juodai baltų „Volkswagen Jetta“, kurios buvo vienos pirmųjų vokiškų automobilių Lietuvos policijos automobilių parke, prieš keletą naujam gyvenimui prikėlė „Retromobile“.
Kaip rašoma jų pranešime, pirmieji tokie tarnybiniai automobiliai į Lietuvą pakliuvo 1990 metų birželio mėnesį. Iš Vokietijos į Lietuvą sava eiga buvo parvaryti 3 baltos spalvos automobiliai. Du automobiliai atiteko Vilniaus kelių policijai, vienas – Kauno. 1991 metų pradžioje baltos spalvos automobiliai buvo apdažyti juoda spalva ir tokia spalvinė gama išliko iki pat 1994 metų.
Vėliau Kelių policija vis tobulėjo ir naujinosi, todėl automobilių parką pildė nauji ir įvairūs automobiliai, policija važinėjo ir su „Volkswagen Golf“, „Volkswagen Passat“, „Škoda Yeti“, „Nissan NV 200“, visos Lietuvos mylimais „Audi“ bei BMW automobiliais ir dar daug kitų.
Dar vienas proveržis įvyko 2017 m. balandį, kai į šalies kelius išriedėjo nežymėtas „Audi A6 Quattro“, kuri greitai vairuotojų buvo praminta „Juodąja ponia“, „Juodąja našle“ arba tiesiog Janina, nes automobilio valstybinis numeris turi raides JNN.
Tuo metu šis automobilis, kuris atsiėjo 84 tūkstančius eurų, buvo tikras nedrausmingų vairuotojų siaubas, nes vien automobilyje sumontuota įranga kainavo 35 tūkstančius eurų.
Kaip pristatydamas automobilį sakė tuometinės Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys, šis automobilis geba užfiksuoti ne tik greičio viršijimą, tačiau ir tai, ar transporto priemonė yra apdrausta, registruota, nėra paieškoma.
Be to, pareigūnams nereikia daryti nieko papildomo, jie tiesiog važiuoja, o įmontuota automobilių numerių atpažinimo sistema automatiškai siunčia nusižengimus į registrą ir suformuoja protokolus.
Trijų litrų dyzelinis motoras, kuris turi 267 arklio galias, leidžia šiam automobiliui pasiekti beveik 300 km/val greitį.
Įdomų eksperimentą policija vykdė ir 2021 m. tuomet ji neatlygintinai gavo proga išbandyti „Tesla model 3“ elektromobilį, kadangi šis automobilis buvo skolintas, jame nebuvo sumontuota jokia tarnybai skirta įranga, tik švyturėliai.
Pareigūnų teigimu, taip bandyta įsivertinti, ar įmanoma alternatyviais degalais varomą transporto priemonę naudoti tarnybos metu.
Panašu, kad elektra varomi automobiliai policijoje greitai dar nepasirodys. Praėjusiais metais policija už beveik 666 600 eurų įsigijo 12 naujų automobilių „BMW 530d xDrive“.
Didžiausias automobilio pasiekiamas greitis – 250 km/h, trijų litrų dyzelinio variklio galia – 210kW arba 286 arklio galios. Nuo 0 iki 100 km/h šis automobilis įsibėgėja per 5,4 sek.
Šis atsinaujinimas turėjo pagelbėti pareigūnams užtikrinti tvarką bene svarbiausio pastarųjų metų įvykio Lietuvoje metu.
„Atnaujinimas vyksta pačiu laiku. Nauji tarnybiniai automobiliai padės mūsų Tarnybai ne tik geriau vykdyti kasdienes funkcijas, bet ir iš anksto pasirengti, tvirtai jaustis pareigūnams liepos 11–12 dienomis pirmą kartą Lietuvoje vyksiančiame NATO viršūnių susitikime. Būsime užtikrinti lydėdami aukščiausio lygio delegacijas, NATO sąjungininkus ir partnerius“, – tada sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.
O šį pavasarį šis automobilis parodė, jog gali padėti sučiupti net nuo policijos sprunkantį motociklininką, kuris Vilniaus vakariniame aplinkkelyje skriejo 167 km/h greičiu, nepakluso pareigūnų prašymui sustoti ir pasileido į automagistralę Vilnius–Panevėžys, kur išvystė ir 250 km/h greitį.