„Pradžioje tiesiog norėjau nuvažiuoti į pajūrį su keliais sustojimais įsikrauti baterijos pakeliui ir paragauti rekomenduojamų spurgų netoli Kryžkalnio – pasakojo elektromobilio vairuotoja. – Bet azartas padarė savo, kai prietaisų skydelyje pamačiau, kad baterijos turėtų užtekti iki pat Klaipėdos.“
Visą kelią – bent 100 km/val.
Kaip pasakojo vairavimo instruktorė, imtis netikėto iššūkio ir patikrinti, ar įmanoma nesustojus nė karto nuvažiuoti iki pajūrio, privertė prietaisų skydelyje besikeičiantys galimo nuvažiuoti atstumo skaičiai. Iš pradžių, sakė moteris, dar Vilniuje „Renault ZOE“ borto kompiuteris tikino, kad su 98 proc. baterijos įmanoma nuvažiuoti 254 km.
Tačiau persigalvoti privertė tai, kad važiuojant tolyn nuo Vilniaus galimas nuvažiuoti atstumas ne krito, o augo, mat dėl elektros energijos regeneracijos stabdant, o taip pat naudojant regeneraciją kontroliuoti padedantį režimą „B Mode“, sumenko elektromobilio energijos sąnaudos. Vievyje jis ūgtelėjo iki 262 km, o pasiekus Kauną siekė net 268 km.
„Nutariau rizikuoti ir man pavyko“, – kalbėjo O. Židovlenkova, išdavusi, kad visą kelią važiavo ramiu, tolygiu tempu ir laikėsi maždaug 100–110 km/val. greičio.
Be šildymo, bet su radiju
Moteris išdavė, kad problemų kelyje nesukėlė niekas – nei lėčiau važiuojantys vilkikai, kuriuos tekdavo lenkti, nei greitesni eismo dalyviai, kuriems nedidelis „Renault ZOE“ galėdavo kliudyti važiuoti greičiau.
Paklausta, kiek prietaisų buvo įjungta automobilio salone, O. Židovlenkova pasakojo, kad važiuodama į pajūrį nusprendė išjungti salono šildymą ir tiek tiek prasiverti langą, kad galėtų kvėpuoti gaiviu oru.
„Tačiau tuo pačiu važiuodama klausiausi muzikos. Tiesa, kai prasidėjo liūtis, nesistengiau naudotis valytuvais labai intensyviai“, – juokėsi pašnekovė.
Klaipėdą, kurioje ir apsistojo, O. Židovlenkova pasiekė turėdama likusius 84 galimus nuvažiuoti kilometrus ir 20 proc. baterijos likutį. „Renault ZOE“ energijos sąnaudos po visos kelionės siekė 14,5 kWh/100 km. Kaip deklaruoja Prancūzijos automobilių gamintojas, WLTP bandymuose įrodyta, kad su viena įkrova elektromobilis gali nuvažiuoti dar toliau – 395 km.
Peštynės dėl stotelių
Kelionę atgal į Vilnių O. Židovlenkova pradėjo turėdama visiškai įkrautą „Renault ZOE“ bateriją. Visgi eksperimento dėlei moteris ryžosi važiuoti greičiau nei keliaudama į priekį – 130 km/val. greičiu.
„Kai pamačiau, kaip tirpsta nuvažiuojamas atstumas, supratau, kodėl lenkiau visokius „Tesla“ elektromobilius, važiuojančius 100 km/val. greičiu“, – juokėsi moteris, prisipažinusi, kad sprendimas didinti greitį privertė ieškoti įkrovos stotelės magistralėje.
Moteris pažėrė ir priekaištų esamai elektromobilių įkrovos infrastruktūrai. Pasak jos, kai važiuodama iki artimiausios įkrovos stotelės magistralėje pamatė, kad staiga vienas elektromobilis spustelėjo akceleratorių ir nėrė prie įkrovos taško pirmas, nustebo. O vėliau suprato, kodėl šio vairuotojas pasielgė būtent taip.
„Pagalvojau, kad magistralėje tikrai stotelių užteks visiems, tačiau atvažiavusi joje radau jau besikraunantį kitą elektromobilį. O tai reiškė, kad įtampos krautis vienu metu dviem elektrombiliams buvo per mažai, – prisiminė O. Židovlenkova. – Rizikavau ir važiavau dar toliau, iki už 43 km buvusios stotelės, kur, laimei, buvau vienintelė, panorusi energijos.“
Naujasis „Renault ZOE“ turi visiškai naujos kartos elektrinį 100 kW (135 AG) variklį, o į elektromobilį montuojamos baterijos talpa siekia 52 kWh. Naujos kartos miesto gatvėms sutverto automobilio salonui naudojamos antrinės žaliavos, o be galybės vairuotojo pagalbos sistemų, modelis turi „B Mode“ režimą, kuris leidžia kontroliuoti elektros energijos rekuperavimo galią.