Iki to laiko vis daugiau „Jaguar“ modelių taps varomi maža teršalų emisija išsiskiriančiomis jėgainėmis. „ReImagine“ strategijoje taip pat išryškės žiedinės ekonomikos ir tvarumo sampratos, legendinės britų markės automobiliams transformuojantis į prabangius elektromobilius.
O kol kas „Metų automobilio 2022“ rinkimų komisijos nariai ir kiti specialistai nagrinėja šių metų „Jaguar F-Type“ galimybes, kurias sukuria 5 litrų darbinio tūrio benzininis variklis su mechaniniu kompresoriumi, užtikrinančiu nuosekliai su kylančiomis apsukomis iki 450 AG augančią galią bei 580 Nm maksimalų sukimo momentą. Nuo 0 iki 100 km/val. konkurse dalyvaujantis modelis įsibėgėja per 4,6 sek. ir išvysto didžiausią 284 km/val. greitį.
2013-aisiais pristatytas automobilis pernai buvo pastebimai atnaujintas, o kartu patobulėjo ir galingiausios jo versijos „F-Type R“ charakteristikos. Šioje modifikacijoje 5 litrų variklis su mechaniniu kompresoriumi sukuria net 575 AG, arba 25 AG daugiau nei ankstesnė versija, o didžiausias sukimo momentas siekia 700 Nm. Tai leidžia automobiliu nuo starto iki 100 km/val. pagreitėti vos per 3,5 sek., o didžiausias greitis elektronikos ribojamas ties 300 km/val. žyma.
Pripažįstant grynumą
Kaip pastebi „Metų automobilio 2022“ rinkimų komisijos narė Dina Sergijenko, tendencijos rodo, jog visa automobilių pramonė juda elektrifikacijos kryptimi, tačiau beveik neabejotina, kad gamintojai veidą ir vardą formuojančius automobilius stengsis visais būdais išsaugoti.
„Neslėpsiu, man, kaip automobilininkei, vertinančiai ne tik naujoves, bet ir turtingą automobilių gamintojų istoriją bei paveldą, skauda širdį, kai legendinis modelis staiga tampa dar vienu miesto visureigiu. Todėl, galbūt naiviai, tačiau tikiu, kad automobilių gamintojai gebės žengdami hibridinių, vandenilinių, elektrinių automobilių link išlaikyti kelis modelius, turinčius vidaus degimo variklius“, – viliasi žurnalistė.
„F-Type“ ne kartą išbandęs lenktynininkas Karolis Raišys pažymi, jog bendrame panašių automobilių kontekste išsiskiriantys techniniai sprendimai – vienas didžiausių šio modelio kozirių.
„Mano vertinimu, tai yra viena geriausiai skambančių mašinų – visų pirma dėl V8 variklio ir mechaninio kompresoriaus, o ne dėl turbinų. Mechaninis kompresorius išlaiko labai gerą garsą, nes turbininiame labiau girdisi oro įpūtimas nei realus variklio garsas.
Be to, jis tolygiai didina galią ir neturi jokių turboduobių, tad vairuotojui sukuria jausmą, lyg vairuotum automobilį su atmosferiniu varikliu, tik daug galingesnį. Man, grynumo mėgėjui, toks jausmas vienareikšmiškai malonesnis“, – vertina nuolatinis istorinių automobilių Monte Karlo ralio dalyvis, 2020-aisiais triumfavęs vienoje iš šių varžybų klasių.
Anot K. Raišio, jam ne mažiau svarbu ir tai, kad šio automobilio forma atitinka garsą. „Išvaizda ir garsas yra pirmas paperkantis dalykas, o įdomioji dalis ta, kad vėliau atitinkami pojūčiai apima ir vairuojant“, – sako lenktynininkas.
„Mane žavi pats formatas: dvivietė, galiniais ratais varoma kupė. Tai – individualisto automobilis, leidžiantis jaustis šiek tiek savanaudžiam ir suteikiantis galimybę pabėgti nuo visko, kas vargina. Tokias emocijas dovanojančių automobilių rinkoje atsiranda vis rečiau, tad neretai, norintys kažko panašaus, turi žvalgytis tarp senstelėjusių modelių“, – pastebi D. Sergijenko.
Paradoksali tiesa
„Metų automobilio 2022“ rinkimų komisijos narys Egidijus Babelis apgailestauja, kad pamažu miršta ir gracingas bei elegantiškas kupė kėbulas – rinkoje tokio tipo automobilių liko vos keli. Tačiau, žurnalisto teigimu, tokie modeliai dažniausiai skirti savaitgalio pasivažinėjimams, todėl jų vietą natūraliai užkariauja universalesnės paskirties automobiliai, kuriuos neretai taip pat galima pasirinkti itin emocijas kutenančių versijų pavidalu.
„Manau, jog išliks tik legendos statusą užsitikrinę kupė modeliai su aiškia paskirtimi. Man išvis stebuklas, kaip 2021 m. masinis gamintojas į automobilius montuoja 5 litrų V8 variklį ir dar – ne užtildytą turbinomis, o su senu, geru, išskirtinį agresyvų charakterį suteikiančiu mechaniniu kompresoriumi“, – stebisi žurnalistas.
E. Babelis pažymi, kad V8 variklis su mechaniniu kompresoriumi išskiria „F-Type“ ir iš nedaugelio kitų sportinių kupė modelių, nes leidžia patirti specifinių, vairuotojų vertinamų malonumų.
„Turbinos suteikia daug galios, nepablogindamos ekologinių savybių, bet varikliai jau ne tokie charizmatiški, jų reakcija lėtesnė. Tiek „F-Type“, o ypač kitas konkurse dalyvaujantis „Jaguar“ modelis „F-Pace SVR“, stebina brutalumu, nerealia reakcija į akceleratorių, gyvybingumą visame sūkių diapazone ir dainavimą ar labiau rėkimą plačiai atverta gerkle, nes turbinos įprastai užgniaužia balso stygas. Benzingalviams pagaugai per kūną eina“, – vaizdžiai komentuoja komisijos narys.
Be dramos
Visi pašnekovai sutaria, kad, persėdę į ateities transportą, pasigesime nemenkos dalies dabartinių automobilių žavesio. Tačiau, pasak K. Raišio, emocine prasme, jei elektromobilius lyginsime su vidaus degimo varikliais varomais automobiliais, dramos nėra.
„Pavyzdžiui, vairuoti „Jaguar I-Pace“ yra visiškai lengva, galima ganėtinai greitai važiuoti ir jausti malonumą. Dėl elektrinės pavaros praradus vieną pojūtį, tiesiog išryškėja kiti. Pavyzdžiui, gali labiau susikaupti į trajektorijas, girdi kiekvieną padangos cyptelėjimą.
Žinoma, tikrosios dabartinės „F-Type“ emocijos elektra perduoti negali. Galvoju, kad ateityje panašiuose automobiliuose bus susitelkta į kažkokias kitas detales, kurios labiau paaštrins kitus mūsų pojūčius“, – reziumuoja lenktynininkas.
E. Babelis sako tikįs, jog gamintojai sugalvos sprendimų, kaip išsaugoti markei ar konkrečiai filosofijai ištikimus klientus.
„Labai norėčiau tikėti, kad kažkokiu būdu tokie V8 gyvuos. Turbinos leistų jiems tapti ekologiškesniems, bet pakeistų charakterį, ir ne į gerąją pusę. Galbūt teks mažinti cilindrų skaičių iki 6. Kai tik rinkoje pasirodė „F-Type“, man ir teko vairuoti V6 versiją, kurioje buvo sumontuotas vienas geriausiai skambančių tokio tipo variklių, kokius tik esu girdėjęs“, – teigia konkurso komisijos narys.