Sarko sala, Didžioji Britanija (600 gyventojų)
Lamanšo pietvakarinėje dalyje esančios Sarko salos ilgis – apie 5 kilometrus, o plotis – apie 2,4 kilometro, tačiau pakrantės labai raižytos: pakrančių ilgis – daugiau nei 60 km. Saloje yra švyturys, anglikonų ir metodistų bažnyčios, prieplauka, senjorija. Automobiliai Sarko saloje uždrausti: čia važinėjama dviračiais, arkliais, traktoriais. Išimtis padaryta tik patiems vyriausiems salos gyventojams – jie gali važinėti elektriniais vežimėliais. Ekologiška gyvensena pasireiškia ir kitose srityse: neseniai Sarko sala oficialiai pripažinta pirmąja pasaulyje „tamsaus dangaus“ bendruomene. Šį titulą jiems skyrė JAV įsikūrusi Tarptautinė tamsaus dangaus asociacija (IDA). Sarko gyventojai sąmoningai atsisakė gatvių apšvietimo, todėl naktį čia ryškiai matomos žvaigždės. Sala pasiekiama tik keltu. Aerouosto čia nėra. Beje, Sarkas - paskutinioji feodalinė valstybė Europoje – viduramžiai čia baigėsi tik prieš keletą metų. Iki 2008-ųjų Sarko feodas priklausė senjorui Johnui Michaeliui Beaumont‘ui, kuris mokėjo Didžiosios Britanijos karalienei kasmetinę rentą - 1,79 svaro.
Makino sala, JAV, Mičigano valstija (600 gyventojų)
Hurono ežere esanti Makino sala nuo devynioliktojo amžiaus pabaigos yra turistų traukos objektu ir vasaros poilsiaviete – čia daug svarbių istorinių ir architektūros paminklų, geologinių objektų. 7.28 km² plote, o tai yra 74% salos teritorijos, įsteigtas vienas seniausių JAV nacionalinių parkų. Dar 1898 metais visoje saloje buvo uždraustas bet koks mechanizuotas transportas. Įstatymas galioja iki šių dienų. Išimtis - tik specialiosioms tarnybos priklausanti technika. Gyventojai juda naudodamiesi dviračiais, arkliais ar pėsčiomis. Sala pasiekiama keltu. Yra ir nedidelis aerouostas, į kurį vyksta užsakomieji reisai. Nuo 1929 metų kiekvieną vasarą Makino saloje stovyklauja 54 skautai iš Mičigano – tai labai populiari, turinti senas tradicijas stovykla, kur patekti yra didelė garbė.
Medina Fes el Bali, Маrokas (156 000 gyventojų)
Fesas - vienas iš keturių Maroko imperatoriškųjų miestų, įsikūręs Atlaso kalnų papėdėje. Feso senamiestis, vadinamas medina (Fes el Bali), kur gyvena daugiau nei 156 000 žmonių – viena iš didžiausių miesto teritorijų, kurioje nėra vietos automobiliams. Tai daugiau nei tūkstančio siaurų gatvelių raizgalynė. Kai kurių gatvelių plotis tik 60 cm, tad net ir einant pėsčiomis, abiem alkūnėmis liečiamos namų sienos. Unikalus Feso senamiestis, kurio gatvelėse tęsiasi nesibaigiančios prekystalių eilės, amatininkų dirbtuvės, mečetės, hamamai, restoranai, mažos užeigėlės, kirpyklos – yra įtrauktas į UNESCO saugomų objektų sąrašą, planuojant keliones į Maroką būtinai įtraukite į sąrašą Fesą, o jei neišeina apsilankyti Fese – Marakešo senamiestis – tokia pati gatvių raizgalynė be mašinų.
Hydra, Saroniko salos, Graikija (2000 gyventojų)
Hydra – Egėjo jūroje iškilusi sala. Tai 32 kvadratiniai kilometrai sausumos ,vaizdingai apsuptos kalnų, o nuo Peloponeso pusiasalio atskirtos siauro vandens ruožo. Hydra turi nacionalinio istorinio paminklo statusą. Žavinga, tik šiai vietovei būdinga architektūra, akmenimis grįstos gatvelės, parduotuvėlės, tavernos – čia mėgsta lankytis turistai, todėl prie 2000 nuolatinių gyventojų nuolat prisideda apie 6000 turistų. Saloje draudžiamas bet koks automobilių transportas, išskyrus nedidelius šiukšles išgabenančius sunkvežimius. Miestas nedidelis, todėl jį galima išvaikščioti pėsčiomis, arba keliauti arkliu, asilu ar vandens taksi.
La Kumbresita, Kordobos provincija, Argentina (350 gyventojų)
1450 m virš jūros lygio esanti La Kumbresita primena tirolietišką kaimelį Alpėse. Nenuostabu, gyvenvietę 1934 m. įsteigė išeiviai iš Vokietijos. Kai statė pirmus namelius, kai sodino pušis ir egles, čia nebuvo kelių. Nėra jų ir dabar. Į La Kumbresitą vedantis puikus kelias, netikėtai pasibaigia užtvara: toliau važiuoti negalima, palikite automobilį čia. Miestelyje ir jo apylinkėse populiarinamas ekoturizmas - gėrėtis nuostabia gamta lankytojai kviečiami vaikščiodami pėsčiomis. O jėgas atgauti padeda Arbatos nameliuose siūlomas tradicinis obuolių štrudelis ir šokoladinis pyragas.
Lamu sala - viena patraukliausių Kenijos laukinės gamtos parko vietovių. Kažkada tai buvo prekybos vergais centras, o dabar – turistų pamėgtas miestelis. Lamu - viena seniausių ir geriausiai išlikusių svahili genties gyvenviečių Rytų Afrikoje. Saloje nėra kelių, įrenti tik pėsčiųjų takai, tad ir automobilių nėra. Pagrindinė transporto priemonė – darbiniai asilai, kurių Lamu yra beveik 3 tūkstančiai.
Ant 118 Adrijos jūros lagūnos salelių pastatytas miestas – bene romantiškiausias pasaulyje. Salas skiria 150 kanalų ir pertakų, o jungia net 400 tiltų. Atvykus į Veneciją, automobilį teks palikti didžiulėje stovėjimo aikštelėje, o miestą tyrinėti klaidžiojant skersgatviais pėsčiomis arba iš valties. Pati brangiausia susisiekimo priemonė mieste, nors ir pati romantiškiausia – grakštaus korpuso, plokščiadugniai laiveliai gondolos, pritaikyti plaukioti siaurais kanalais. Venecijoje yra 425 gondolininkai, ir šis skaičius nesikeičia, nes išėjusį į pensiją gondolininką kaipmat pakeičia kitas. Gondolomis keliauja turistai, o venecijiečiai naudojasi vandens autobusais (vaporetti), kurie reguliariai plaukioja platesniais miesto kanalais. Čia taip pat yra labai daug privačių valtelių, kuriomis ne tik keliaujama, bet ir gabenami kroviniai. Deja, romantiškajam miestui gresia išnykimas, todėl kelionės į Italiją metu būtinai ten apsilankykite, gal daugiau neteks? Per kiekvienus dvidešimtojo amžiaus metus Venecija nugrimzdavo po 5 mm. Dabar šis procesas yra pristabdytas, tačiau mokslininkų paskaičiavimu 2028 metais jis gali tapti visai nebetinkama gyventi.