„Sulaukėme daugybės dalyvių, turėjome stabdyti registraciją ankščiau laiko. Ir tai man yra puikus įrodymas, kad motociklais važiuoja daug intelektualių žmonių, – sakė pagrindinis organizatorius Markas Dolgov. – Taip pat svarbu – renginio formatas, kai vienu metu yra galimybė važiuoti po įdomias vietas ir puiki proga dalyvauti su draugais, šeima ar bendraminčiais komandoje. O ir pats varžymosi elementas, kai žinai, kad vienu metu važiuoja daugiau komandų, didina norą dalyvauti“.
„Tai buvo masiškiausias pažintinis motociklininkų renginys Lietuvoje, jame sudalyvavo net 255 dalyviai – žymiai daugiau, nei planuota. BMW džiaugiasi būdama šio renginio dalimi, nes jis pritraukia ir motociklininkų bendruomenę, ir jų šeimas. Važiuodamos vaizdingu maršrutu jos turėjo išskirtinę galimybę pažinti ir Vilniaus apylinkes, ir moto pasaulį. Renginio starte dalyviai taip pat galėjo įvertinti naujausius BMW motociklų modelius, kuriems aukščiausius įvertinimus suteikia tiek profesionalūs lenktynininkai, tiek ir paprasti motociklų vairuotojai“, – sakė BMW įgaliotosios atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ generalinis direktorius Oleg Martyniuk.
Renginio organizatorė Birutė Vaitkutė džiaugėsi ir dėkojo policijos pareigūnams.
„Mūsų principai: atvirumas visiems motociklų modelių vairuotojams, krašto pažinimas ir saugus važiavimas. Todėl džiaugiamės, kad jūsų ir mūsų dalyvių padedami drauge galėjome dar labiau atkreipti dėmesį į saugų važiavimą motociklu, – sakė „Mototurizmo Sprinto“ organizatorė B. Vaitkutė.
Renginio tema – Vytautas Didysis
Dauguma motociklininkų aplankė Kultūros paveldo departamento (KPD) rekomenduotus objektus: Vilniaus Bažnytinio paveldo muziejų bei Medininkų pilį.
Pasak B. Vaitkutės, lankydamiesi šiuose objektuose, motociklų vairuotojai išklausė specialiai renginiui parengtų gidų ekskursijų, apžiūrėjo eksponatus, priklausiusius Vytautui Didžiajam, o grįžę atsakė į klausimus.
„Smagu, kad daugelis į šiuos paveldo objektus žada grįžti dar ir dar kartą“, – sakė organizatorė.
Kaip teigė organizatorius Dmitrij Ritchik, kiekvieno Mototurizmo ralio arba sprinto lankytini objektai yra apjungti viena tema. Šį kartą tai buvo Lietuvos valdovo kunigaikščio Vytauto Didžiojo asmenybė.
„Toks temos pasirinkimas nebuvo pririštas prie metinių ar kitos progos. Mes tiesiog žinojome, kad Vilniuje ir Vilniaus apylinkėse yra apie 10 paminklų Vytautui, ir norėjome paskatinti motociklų vairuotojų bendruomenę aplankyti šiuos paminklus: didelius ir mažus, medinius ir akmeninius, gerai žinomus, kaip pavyzdžiui, paminklas Trakuose, ir mažiau lankomus, kaip pavyzdžiui, paminklas Birutės gatvėje Vilniuje“, – pastebėjo organizatorius D. Ritchik.
Laimėtojų strategija – nuvažiuoti mažiau kilometrų
Pirmos vietos laimėtojai – trečią kartą renginyje dalyvaujantis Aidas Bubinas bei antrus metus komandoje važiuojantis Vaidotas Žala.
„Lengva jiems nebuvo ir aukščiausią vietą šis duetas užėmė nelengvai, nes vos keletas taškų skyrė pirmąsias komandas“, – atkreipė dėmesį D. Ritchik.
Antrąją vietą laimėjo komanda „Hondaciklai“, kurią sudarė penki nariai: Darius Lesnikauskas, Donatas Bertašius, Domas Paberžis, Gytis Bukauskas ir Ričardas Bernotavičius. 3-ąją vietą pasidalino komanda iš 7 narių: Ramūnas Gavutis, Lina Keršytė, Linas ir Simona Stanevičiai, Mindaugas Bilius, Giedrius ir Inga Petrikoniai. Nuo laimėtojų juos skyrė vos 25 taškai.
Antrąja vietą laimėjęs D. Lesnikauskas kartu su komanda gavę užduotis neskubėjo važiuoti. Komanda skyrė daugiau laiko užduočių išanalizavimui ir objektų pasirinkimui taip, kad nuvažiuotų kuo mažiau kilometrų ir aplankytų kuo daugiau objektų.
„Būtinai norėjome paimti vieną KPD rekomenduotą punktą – Bažnytinio paveldo muziejų. Pirmiausiai todėl, kad kolegos nebuvo buvę, o aš dažnai vedu ten svečius iš užsienio, todėl žinojau, kad tai išties įspūdinga vieta“, – pasakojo D. Lesnikauskas.
Pasidomėjus, kokia strategija padėjo aplankyti daugiausiai objektų ir laimėti, A. Bubinas buvo atviras.
„Pirmiausiai važiavome į Bažnytinio paveldo muziejų. Po to ėmėme objektus Vilniuje: Birutės gatvėje Vytautas-kūdikis ant mamos rankų, paminklas Vytautui Viršuliškėse, toliau skubėjome prie paminklo į Kernavę ir toliau. Vienas iš momentų, padėjęs laimėti – Čiobiškio keltas prie Musės ir Neries santakos. Daug laiko sutaupėme paskambinę į keltą ir susitarę, kad jis mūsų lauktų reikiamoje pusėje, – pasakojo A. Bubinas. – Taip pat mums padėjo , kad važiavome be ilgų sustojimų, o Keturiasdešimt Totorių pasiekėme tiesiai miško keliukais“.
Pirmą kartą dalyviams užduočių žurnale organizatoriai rekomendavo punktų link vedančius vaizdingus kelius.
„Norėjome, kad dalyviai patirtų daugiau važiavimo malonumo ir neskubėtų naudotis greitkeliu. Beje, Aido komanda tai išnaudojo teisingai. Ir tai jiems padėjo stipriai sumažinti pravažiuotą atstumą“, – pastebėjo D. Ritchik.